Aanschaf zonnebril

Foxtrot zei:
Augustus is de vakantie maand in Italie en dan ligt daar werkelijk alles stil, misschien is dat de reden ;)

Nee, ik ben in april/mei voor het laatst in Schiedam geweest. ;) :p:

Ze vertelden toen wel dat ze ongeveer in september/oktober weer Serengeti's op sterkte verwachten.
 
Ik ga zelf naar Kool optiek in Hillegersberg (Rotterdam) Zij kunnen elk gewenst model op zicht laten komen. Kun je mooi even passen en als ie niet bevalt gaat ie weer terug naar de importeur.

Dit lukt dus niet als je via internet koopt.....
 
Zijn de Serengetilenzen wel geschikt voor luchtvaart ?

Zijn de Serengetilenzen wel geschikt voor luchtvaart ?

Ik overweeg ook om een serengeti zonnebril uit te kiezen vanwege de vele positieve recenties die deze brillen krijgen. Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de 555nm lens (groen/grijs).

Echter niet alles is rozengeur en manenschijn, want wat vinden jullie van dit artikel ?

http://www.aoa.org/x1865.xml

Bracht mij toch even aan het twijfelen
 
Als je een beetje vliegtuig vliegt wordt het uv abcd er uitgefilterd en heb je evenveel aan een Bankok special.
Neem er dan wel 1 die van donker bovenaan naar lichtere tint onderaan gaat.
 
Serengeti

Serengeti

Serengeti RULESSS!!!,

Ik heb een Serengeti Prato driver of zoiets gekocht via www.ultimateshades.com (gelijk 2 stuks gekocht:) ook 1 voor in de auto) en hij bevalt me prima, zelfs met weinig licht zie je meer met de zonnebril op dan zonder, dit omdat de drivers gradient meekleurt met de lichtinval, en vooral meer contrast geeft.

Doe er je voordeel mee!

Groeten

:radar: André :radar:
 
je kunt er volgens mij ook gewoon eentje van een tientje kopen. het enige wat er belangrijk aan is dat het een uv filter moet hebben en dat hebben ze toevallig bijna allemaal:grijns: .
 
Polarisatie in een Vliegtuig

Polarisatie in een Vliegtuig

ff een kleine toelichting voor diegene die vragen stelde over "kan een (merkX) wel of niet in de Cockpit" en over gepolariseerde glazen;

Vliegtuigen met verwarmde ramen (vanaf kleine Turboprop tot Grote Jets, met uitzonderingen natuurlijk) hebben een heel fijn netwerk van draadjes in de ramen, je kan ze niet zien met het blote oog.. als je een gepolariseerde zonnebril gebruikt dan krijg je een schittering elke keer als je iets beweegt (en dat is constant). Deze schittering maakt het heel vermoeiend voor je ogen en kan op termijn (naar mij verteld is) een oorzaak zijn van epeleptie.

Het is dus niet dat je dingen niet ziet maar puur de overbelasting van je Hersenen :1855: door de schittering.

Pointer
 
Dat van die epilepsie zal denk ik wel meevallen, vermoeiend is het natuurlijk wel, maar buiten de verwarmde ramen is er nog een issue;

Veel schermen in de cockpit hebben LCD's, die werken met gepolariseerde filters.

Als je een gepolariseerde zonnebril opzet, dan worden ze, afhankelijk onder welke hoek je er naar kijkt, onleesbaar.

F.
 
Net mijn Serengeti's binnen.

Besteld via http://www.framesdirect.com/

Goede costumerservice.
Er wordt heel netjes gebeld nadat je je order hebt geplaatst om één en ander te verifiëren.
Laten bezorgen door Fedex.
Werd geleverd in originele doos inclusief hardschalige beschermhoes.
 
FlyEye zei:
Dat van die epilepsie zal denk ik wel meevallen, vermoeiend is het natuurlijk wel, maar buiten de verwarmde ramen is er nog een issue;

Veel schermen in de cockpit hebben LCD's, die werken met gepolariseerde filters.

Als je een gepolariseerde zonnebril opzet, dan worden ze, afhankelijk onder welke hoek je er naar kijkt, onleesbaar.

F.

Doe maar eens een gepolariseerde bril op, en kijk maar eens onder een bepaalde hoek naar je beeldscherm. Je zult zien dat het hele scherm zwart wordt!
 
iemand toevallig ervaring met Oakley Crosshair?
Zit over mn nieuwe te twijfelen tussen deze en Serengeti (al weet ik nog niet welke ik daarvan neem, sowieos driver gradient)
 
Dat zijn ook de 2 waar ik tussen 'moet' kiezen.....want die Crosshair (S) ziet er duidelijk goed uit, maar die drivers-gradient lenzen schijnen ook weer echt goed te zijn..........naja, misschien maar gewoon allebei halen in the USA in Augustus......:grijns:
 
Ik vlieg met de Crosshair, echt een superbril. Zit lekker, heeft lekkere lenzen, en ziet er goed uit! Ik heb 'm in de USA gekocht voor 145 dollar, daar zijn ze lekker goedkoop. Hier in NL is ie denk ik minstens 200 euro. Ik heb als racefan ook maar de Ducati versie genomen:

43e3bd9b74620.png_0_0_0.jpg


Maar ze hebben 'm ook in minder blitse kleuren :D
 
Ondanks dat die Ducati-versie wel erg koel is vind ik deze toch niet minder::airforce:

441b3685e9920.png_0_0_0.jpg
 
mwah over t algemeen in de winkel in nederland staat er een eurotekentje waar er in amerika een dollarteken staat, dat valt dus wel mee..
waar ik meer benieuwd naar ben, is welke bril geeft het prettigste beeld? Kijk, het is leuk als je een bril hebt die er cool uitziet, maarja de serengeti's vind ik nou ook niet bepaald lelijk
 
1 euro is 1,25 dollar op het moment... dus het loont best wel om iets in amerika te bestellen (mits de verzend kosten niet te hoog zijn)

rekenvoorbeeldje:

bril is $200,-

200/1,25= €160,-

Je moet alleen ff kijken hoe het zit met de garantie enzo.

Immortal
 
Jeroen994 zei:
hm.. en 19% btw & inklaringskosten er bovenop...

oh? dat wist ik niet! Ik heb half jaar geleden een computeronderdeel gekocht in de states, laten verschepen, en ik heb niets meer van mijn mastercard af laten schrijven dan de $150 dollar die ze vroegen.

Immortal
 
Terug
Bovenaan