Aanschaf zonnebril

Paar weken terug een Serengeti besteld bij Sunglassesgiant. Iemand hier ervaring met levertijden en wilde tracker code je bij USPS kan gebruiken? Thanks

Heb hem hier ook vandaan en had hem in twee weken binnen. Tracker code is pointless, zei een dikke week 'shipped'. Zeker met de boot overgekomen.
 
Dutchbird-757,

Hoeveel kwam er bij jou nog bij voor shipping en de douane. Is misschien wel handig voor iedereen hier.

Ik heb in het verleden wel eens een aantal brillen in 1 keer besteld, maar daar kwam nog wel redelijk wat bij voor de Douane, vooral de aangifte welke gedaan werd door de shipping company was een ripoff. Totaal kon het trouwens nog steeds makkelijk uit hoor, maar goed, het was meer dan verwacht.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Andre, sorry voor de erg laatte reactie!

Ik kreeg idd een flinke naheffing. :eek: Meen iets te herinneren van 50 pond aan Douane zooi enzo. Daar ging m'n voordeel...
 
Ik vlieg met een Serengetti Lamone, super relaxt montuur omdat i totaal flexibel is past dus goed onder je headset, en blijft lekker zitte ook op de lang vluchten.
Verder zou ik lichte glazen aanbevelen, dan kan je hem ook opzette als het beetje overcast is en je gaat boven de wolken uitkomen, en je kan tenminste de juiste knoppen vinden zonder constant onder je bril te moete doorkijken ;)

Ow let wel op dat je niet polarized neemt, want dan kan je zelfs het radiodisplay van je autoradio niet meer normaal aflezen.
 
Serengeti Velocity

Serengeti Velocity

Heb een paar dagen geleden de Serengeti Velocity ontvangen. (OpticsPlanet.net) Uiterst tevreden. Licht montuur, Lichte glazen met gradient. Erg fijn onder mijn headset. Aangezien ik momenteel in USA verblijf misschien nog maar een setje meenemen. Prijs verschil tussen de USA en NL is 220,- euro.
 
Hallo,

Ik ben vandaag naar de oogarts geweest en ik heb een sterkte van -1,25. Ik zou graag een zonnebril kopen om te vliegen. Ik heb gehoord dat deze van Serengeti echt wel top zijn. Waar kan ik er een kopen met -1.25? Of zijn er andere (goede goedkope) merken waar ik er een van -1.25 kan aanschaffen?
 
Ik zou zeggen neem lenzen en een goeie zonnebril.
Je wilt in het donker ook wat kunnen zien, en als je ogen over een half jaar achteruit zijn gegaan (niet ondenkbaar, aangezien ze nu inspannen om te kijken en zich gaan ontspannen als je corrigeert) hoef je geen dure nieuwe zonnebril meer te kopen, maar bestel je gewoon je nieuwe setje lenzen een kwart of een half dpt. sterker!
 
Ik zou zeggen neem lenzen en een goeie zonnebril.
Je wilt in het donker ook wat kunnen zien, en als je ogen over een half jaar achteruit zijn gegaan (niet ondenkbaar, aangezien ze nu inspannen om te kijken en zich gaan ontspannen als je corrigeert) hoef je geen dure nieuwe zonnebril meer te kopen, maar bestel je gewoon je nieuwe setje lenzen een kwart of een half dpt. sterker!

Hallo,

Ik heb gesproken met mijn opticien en mijn ogen zijn al een paar jaar stabiel. Ik draag geen lenzen en rijd ook met de wagen. Ik heb echt een zonnebril nodig.

Weet er iemand waar je een goedkope Serengeti op sterkte kan laten maken? Of een andere oplossing.
 
Gisteren de Silhouette sun titan minimal art gekocht. Moet hem nog gaan testen in-flight, maar tot nu toe vind ik het een heerlijke bril. Weegt bijna niets, je voelt totaal niet dat je hem op hebt en hij werkt goed in combinatie met m'n Bose headset. De meeste zonnebrillen duwen de headset een beetje open, waardoor het geluid alsnog naar binnen komt. Bij deze zonnebril geen last van, omdat de pootjes door hun flexibiliteit perfect naar m'n hoofd vormen.
 
Effe weekje de CAE locatie in Phoenix bekeken, meteen een nieuwe Oakley gekocht omdat ik m'n Whiskers had laten vallen vorig jaar en de putten in het glas te irritant vond worden. Deze zwarte (carbon) Oakley Tightrope gekocht bij een outlet winkel voor omgerekend zo'n 85 euro, met Tungsten Iridium glazen. Het model van de bril lijkt zeer veel op de Whisker en de Tungsten Iridium lijkt ook heel erg op de Gold Iridium lenzen.

4aeb453de4e86.jpg


In het echt is het frame mat zwart, in bovenstaand plaatje van de site lijkt het bruin. Lenzen lijken van buiten zwart en wat spiegelend, maar kijken dus bruin-roodachtig en zijn niet al te donker, heerlijk met vliegen.
 
Nog even mijn ervaring met de Oakley Tightrope delen. Lenzen zijn heerlijk, looks prachtig, de pootjes zijn in vergelijking met de Whiskers een heel stuk platter waarbij ze ook langer meelopen met het hoofd. Ook onder een grote headset zit hij dus perfect, ideaal voor vliegen, aanrader!
 
Iemand ervaring met de Black Iridium lens op de Oakley?
Deze is iets donkerder (10% ipv 15 % lichtdoorlaat).

Geen ervaring mee, maar lijkt me absoluut geen prettige lens voor vliegen. De kleur is grijs (wellicht grijsblauwig), waardoor het nog buiten nog meer uniform wordt en je moet turen voor details (geen contrast verhoging maar verlaging). Daarbij is hij een stuk donkerder waardoor je ook moet turen om nog wat van je instrumenten te zien.
 
Nog even mijn ervaring met de Oakley Tightrope delen. Lenzen zijn heerlijk, looks prachtig, de pootjes zijn in vergelijking met de Whiskers een heel stuk platter waarbij ze ook langer meelopen met het hoofd. Ook onder een grote headset zit hij dus perfect, ideaal voor vliegen, aanrader!

Nosig, op jouw aanraden heb ik vandaag ook een Tightrope met Tungsten Iridium lenzen gepast en gekocht. Is inderdaad een heel fijn brilletje, bedankt voor de tip!
 
Heb inmiddels ook een Oakley Tightrope met Tungsten Iridium lenzen besteld.
@nosig, gaat lekker zeker zo met de Oakley aandelen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan