Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ach, wie weet kunnen we straks allemaal in de woestijn als slaaf met 1000 blockhours per jaar en verlofdagen op stop onze pensioenleeftijd van 68 gaan vieren.
Gaat idd off topic deze discussie. Het is inderdaad fijn voor die jongens van de KLM dat de VNV goede bedjes met pyama's voor ze heeft geregeld en 4 mans operaties doet waar het wettelijk met eentje (of 2) minder gaat bij de concurentie. Vervelend alleen dat deze luxe uiteindelijk resulteert in veel te hoge kosten voor jullie firma. Concureren doe je op basis van de ACMI en fuel kosten en ervan uitgaande dat de verouderde klm vloot zeer inefficient is icm met de crewproductiviteit die minimaal 50 procent onder de concurentie uit het Midden Oosten, Azie en de EU LCCs ligt met veel te hoge lonen vrees ik toch echt voor een vervroegd ongewenst pensioen voor velen van jullie. Dit alles dan met een vakvereniging die er alles aan zal doen om legacy te behouden, ook al resulteert dit in een bankroet. Kansloos allemaal, lijkt wel op die linkse politici die er alles aan doen om onze F35s te killen en de KLu op te heffen. Ach, wie weet kunnen we straks allemaal in de woestijn als slaaf met 1000 blockhours per jaar en verlofdagen op stop onze pensioenleeftijd van 68 gaan vieren. More to follow...... Aanames KLM verwacht ik zelf de komende jaren niet. MAC wordt binnen 3 jaar gekilled en die 300? vliegers moeten allemaal nog bij de KLM een krukje hebben, mocht er een verruiming van de WRR uit de CAO ronde komen krijg je dus direct een extra overschot van crew met het percentage van de productiewinst van de CAO. Dan is het onafwendbaar dat de pensioenleeftijd de komende jaren omhoog gaat en het aantal vliegtuigen gaat krimpen door de toenemende concurentie en de toename van het LH verkeer via andere hubs ipv Schiphol. Mijn inschatting.... Minimaal 5 jaar geen aannames bij de KLM en zeker niemand meer op de huidige arbeidsvoorwaarden. Fights on!
begrijp niet helemaal hoe je de één aan de ander koppelt! Het lijkt me dat KLM dan juist wil vasthouden aan de pensioen leeftijd om het evt overschot weg te werken.
Is LH soms weer terug?
Beetje nutteloze sidetrack van de discussie, maar wil toch wel reageren op één ding. Sommige maatschappijen hebben idd mindere rustgelegenheid aan boord, denk echter voor geen moment dat de vliegers daar blij mee zijn. Als voorbeeld, HV deed in het verleden ook driehoekjes naar het midden oosten/ noord Afrika. Geloof dat dit dit de minst populaire vluchten waren! Steen en been werd er geklaagd, en na interventie van het VNV zijn dit nu stopjes geworden!!! De race naar beneden wordt ingegeven door low cost competion, of we daar nu zo blij mee moeten zijn!! Waar wordt de grens getrokken?
Allemaal gebaseerd op feiten!
Kansloos allemaal, lijkt wel op die linkse politici die er alles aan doen om onze F35s te killen en de KLu op te heffen.
Met alle respect, maar als het om kwaliteit van de dienstverlening gaat dan heeft KLM nog een hele weg te gaan.
Kun je dit nog even onderbouwen aub?
Kun je dit nog even onderbouwen aub?
Ik heb nergens beweerd dat je dat wel deed. Ik ben echter zo vrij geweest dit wel te doen. Omdat ik het overigens wel vind aansluiten bij het topic.@B767: Ik doe verder toch verder geen uitspraak over die kwaliteit? Dat is verder ook niet relevant voor het onderwerp: "aannames". We begeven ons nu op een zijspoor die zwaar subjectief is.
Zullen we nu weer terug on topic gaan?
Kan je dat zelf niet?
Nog nooit met een Zandhaas of Aziaat gevlogen?
Daar weten ze pas wat echte service is.
Maar goed, omdat je er op staat:
-Krapste beenruimtes in economy van alle majors in Europa en Azie. (behalve in de 332). Zeker als je de pech hebt op een stoel te zitten waarin in de stoel voor je op de grod de entertainment is geinstalleerd. ( dat kan ook anders)
-Businessclass stoelen waar je rustig uitglijd en niet vlak kunnen.
-Galley midden in de businessclasse (332)
-Tarieven veelal hoger als bij de concurentie.
Cabin crew nou niet echt de vriendelijkste, vaak uit de hoogte. Heb me bij KLM nooit echt "gast" gevoeld.
-Maaltijden waarvan de kwaliteit en smaak het niet haalt bij Aziaten en Zandhazen.
-Krappe seatings in de 773 toestellen. 1 van de weinige airlines die daarin 3-4-3 hanteerd (ek ook)
-Klantenservice uiterst onvriendelijk.
-Prijsdiscriminatie bij vetrek vanaf buitenlands veld tov vertrek vanaf Amsterdam.
-Enkele reis prijzen veelal duurder dan retourtje.
-Prijs kwaliteit verhouding ver te zoeken. Retourtje BCN met ezy voor onder de 100 euro, bij KLM het dubbele. En dat alleen voor een glaasje drinken en een broodje en 1 inch meer beenruimte.
-Bij een vlucht naar de antillen mag ik nog minder bagage meenemen dan met een vakantiecharter.