Correct me If am wrong maar volgens mij krijg je bij sommige airlines in Europa ook geen lifevest demo als er niet over open water gevlogen, bijv. AMS - VIE o.i.d.
Daar kan ik mij nog iets bij voorstellen. Maar ik vind de limiet van 80km wel erg veel, hoewel dat misschien meer iets is tegen de regel dat het niet verplicht is, dan tegen de maatregel om ze weg te laten.
Correct me If am wrong maar volgens mij krijg je bij sommige airlines in Europa ook geen lifevest demo als er niet over open water gevlogen, bijv. AMS - VIE o.i.d.
Ik vind dat we die zwemvesten gewoon opgeblazen onder de stoel moeten hebben. Nee niet gevuld met lucht, maar met helium. Dan krijg je gewoon lift uit je zwemvest! Uitstappen gaat misschien niet zo makkelijk als je hem aanhebt, maar drijven zul je.
Ik hoop echt dat je doorhad dat het sarcasme van het scherm droop.
Wanneer worden de hoofdleuningen van de stoelen gehaald om brandtof te besparen?
Uiteraard, vandaar deIk hoop echt dat je doorhad dat het sarcasme van het scherm droop.
Zie wederom de gecrashed 767 bij Ethiopie, daar hebben en boel mensen hun leven gered door het gebruik van zwemvesten (zolang ze die maar buiten het vliegtuig opbliezen) En niet zo groot of nul, daar zit genoeg ruimte tussen om ze wel aan boord te hebben, als je over water gaatde kans dat je de kans krijgt om dat reddingsvest te gebruiken als het vliegtuig neerstort op zee is helemaal niet groot. meestal knalt het vliegtuig over de kop ofzo. zie de filmpjes op internet.
dus daarom begrijp ik het wel
Ik kwam hetvolgende net tegen op teletekst:
Vind ik persoonlijk wel erg ver gaan om brandstof te besparen. Het mag dan misschien wel, maar toch.
Ze De besparing van (zeg) 500gram is op zich niet veel, maar vermenigvuldig dat met 200 jackets, 6 sectoren per dag en 300 dagen per jaar (excl onderhoud) en vervolgens over de hele vloot...
Erik
Sterker nog, zelfs met die crash/ditch hebben er toch nog 50 mensen het overleefd. Het grootste passagiers heeft de crash zelf overleefd, maar helaas, door het aan boord al opblazen van het zwemvest, later overleden...hey mannen, wel even met de juiste feiten komen.
Vwb de Ethiopian 767; Tijdens de ditch werd er gevochten in de cockpit waardoor de bemanning controle verloor en de kist een linkerrol inzette. De linkervleugel raakte het water waardoor de kist in stukken brak. Door de uiteindelijke gevolgen daarvan overleefde een aantal van de inzittenden de crash niet + dat inderdaad een flink aantal passagiers vroegtijdig de life-vests opblies.
Dit heeft dus niks te maken met landingen op water op zich, die zijn best overleefbaar als je het goed doet.