zuid amerika

geranimo

New member
dit stond vandaag op luchtvaartnieuws:

"MADRID - De Spaanse luchtvaartmaatschappij Iberia speelt handig in het op recente faillissement van concurrent Air Comet. De onderneming heeft aangekondigd vaker te gaan vliegen naar de Air Comet-bestemmingen Lima, Buenos Aires, Bogota, Havana en Quito. Maandelijks gaat het om twintigduizend stoelen extra op vluchten tussen Madrid en de diverse Latijns-Amerikaanse steden."

ik vraag me af wat het marktaandeel van de AF-KLM groep op latijns amerika is. volgens mij niet zo groot. lijkt mij dan ook voor de hand liggend om ook je pijlen als groep hierop te gaan richten omdat dit ook een potentiele groeimarkt gaat worden (net zo als het oosten)

ik weer wel dat de quito vluchten een goud mijntje is voor de klm.

wie het weet mag het zeggen
 
T marktaandeel van afkl is behoorlijk groot in zuid Amerika, maar je zit af en toe wel met bilaterals, vooral op Brazilië is dat een probleem voor afkl
 
En de Spanjaarden hebben een goede thuismarkt. Veel immigranten uit zuid amerika hebben familie in het thuisland, dus die willen ze ook wel eens opzoeken. Buenos Aires, Bogota en Havana zijn dus goeie opties voor hun, terwijl het bij ons veel overstappers zijn (als altijd).
 
KLM vliegt ook nog Paramaribo, Air France naar Caracas, en Frans Guineya ofzo ook geloof ik. En MP doet/deed Havana, AF ook trouwens
 
Spaanstalig Zuid-Amerika is voor Iberia wat de vroegere Antillen en Suriname voor de KLM zijn. Door historische banden een sterke marktpositie. Datzelfde geldt voor TAP in Brazilië. Omgekeerd zie ik Iberia of TAP niet 1-2-3 Paramaribo in hun netwerk opnemen. Bovendien heeft AF/KL al een relatief sterke positie in Zuid-Amerika (o.a. vergeleken met BA en LH).
 
Dat is in Afrika als ik je de spelfout vergeef. Je bedoeld Guyana. :)

(nieuw-) Guinea bevindt zich in Azie (het staatkundig-Indonesische gedeelte)

(Equatoriaal) Guinea (ook wel Guinee genoemd) bevindt zich echter in Afrika.

NB

PS heb idd te veel vrije tijd.
 
of bedoel je dit land tussen Suriname en Brazilie:

French Guiana, (French: Guyane française) is a French department in the Amazonia region of South America, bordering the North Atlantic Ocean, between Brazil and Suriname. It is the only non-independent territory in continental North and South America. It is however governed essentially as an overseas province of France with same rights and privileges granted to all other French departments and benefits financially from the arrangement.
 
Om het nog leuker te maken metro, naast dat Frans Guyana heb je ook nog de regular Guyana. Daar spreken ze weer Engels, of iets wat er op lijkt. Enfin. Wat Frans Guyana betreft, dat is de launchpad voor alle ESA raketten.

En verderop daarnaast zit Suriname.
 
49015: je zit nu weer op het rechte pad, niet in west afrika: French Guiana, Frans Guinea, Guyane française, allemaal hetzelfde, ten oosten van suriname

Dat afrikaanse land heet ook wel Guinea Bissau
 
Back
Top