Zorgtoeslag

Honeywell

New member
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is dit allang bij iedereen bekend maar wilde het toch even met de rest delen. Afgelopen weekend flink lopen spitsen in de belasting almanak (jaja top). Ik ontving namelijk niet voldoende zorgtoeslag en wilde wel even weten hoe het nu zat.

De hoeveelheid aan zorgtoeslag die men krijgt wordt bepaald op het bedrag dat je het jaar daarvoor verdiend hebt. Dit komt vaak met ons salaris neer op of niks of bijna niks ontvangen. Nu nemen ze alleen het verzamelloon dat als laatste wordt afgeslagen op de belastingaangifte van het jaar daarvoor. Dit betekend dus wanneer ze al je studiekosten hebben goedgekeurd, jij een negatief inkomen hebt en een verzamelsalaris van 0. En dus heb je recht op de hoogste zorgtoeslag.

Het leek mij wel een goede tip voor iedereen die nog steeds een negatief inkomen heeft open staan bij de belastingdienst. Is toch weer 500 euro per jaar ongeveer.

Groetjes.
 
Hehe, i know i know..

Dit is onverklaarbaar voor mijn familie. Mijn salaris, en toch de maximale zorgtoeslag. Het geld volgens mij ook voor de huurtoeslag, al heb ik daar geen ervaring mee.


Commander
 
Klopt. Huursubsidie wordt ook bepaald ahv het salaris in het jaar ervòòr. Lekker gebruik van maken in je eerste arbeidsjaar!
 
Top!

Ik was al bezig om mijn zorgtoeslag op te zeggen!

Maar gebruik nog steeds mijn negatief inkomen!

THANKS A MILLION:D
 
Fijn dat negatieve inkomen...... bij mij is het (na hoger beroep) niet goedgekeurd. Dus geen belasting aftrek, geen zorg/huur toeslag.... rukkers...
 
Ha Viper!

Ik zit helaas ook in hetzelfde schuitje!
3 jaar in oostenrijk gevlogen, daar geregeld dat ik in NL mijn bleasting kon betalen ivm, studiekosten aftrek. Alles besproken met belastinginspecteur. Kom ik in 2005 terug naar NL en ga ik aan de slag met die belastingaangiftes wordt alles afgewezen en kan ik effe 13000 euro terug betalen aangezien ze mij verteld hadden dat het handig was om in 2005, 2006 en 2007 gebruik te maken van vooraftrek. Blijkt die vent met wie we het besproken hadden er niet meer te werken en hebben we dus niks meer om op terug te vallen. (lekker geregeld dus in NL!!!)

leuker kunnen ze het zeker niet maken!!!:huilt::huilt::huilt::huilt:
 
F70, precies!

Ik heb gewoon in Oostenrijk mijn belasting betaald, omdat ik toch wel mijn kosten kon opschuiven naar voren. Nou niet dus!!
Heb het zelfs gegooid op rechts ongelijkheid, omdat de meeste piloten het wel kunnen aftrekken. Helaas nee als antwoord gekregen. Nu alleen nog een hoop kosten gehad aan de accountants die alles hebben geregeld.
Waardeloos land leven we in......

Nu duurt het aflossen alleen maar langer.
 
F70, wat raar? Maar ik begrijp het niet? Je hebt toch gewoon aftrekbare studiekosten gemaakt? Of heb je je opleiding niet in NL gedaan?


Commander
 
weet niet alle details van F70, maar een tip voor iedereen die afspraken maakt met belastingdienst, naam noteren en ALLES schriftelijk bevestigen in tweevoud met verzoek 1 exemplaar met stempel en handtekening retour te sturen, desnoods opnieuw langsgaan en erbij staan dat die gast zijn krabbel zet!!!!!!!!!!
Kunnen ze er nooit meer op terugkomen zoals bij F70 !!!!!!!!
 
Back
Top