zonder natuurkunde

bas123

New member
Zijn er mensen die zonder natuurkunde een atpl brevet behaald hebben? zo ja

- Bij welke school, was het moeilijk?
- Wat doe je nu?
 
hoi....heb geen natuurkunde! Ik ben nu bezig met mijn vliegopleiding bij EAA/Aeromadrid!! Ze vragen overigens wel natuurkunde voor je begint. Ik was alleen een geval apart, want ik had al wat theorie bij de KLu gehad dus dat was genoeg voor de school om ze te overtuigen. Om bij een school te beginnen, is het wel aan te raden met Natuurkunde aan te komen, want anders zullen ze zeggen dat je maar een certificaat moet gaan halen ergens!!

Ik moet wel zeggen dat ik geen enkel probleem heb zonder mijn natuurkunde. Sterker nog....ik vind de theorie redelijk makkelijk (wel veel)... misschien is dat persoonlijk hoor.......

Ach ja.....wat heb je nou eigenlijk nodig voor een opleiding?? Ik ken 2 man bij de KLM die als hoogste opleiding de basisschool hadden.....laat ik het maar zo zeggen.....: Wat heb je er voor over om vlieger/piloot te worden???

Oh ja...je kan altijd bij de KLu proberen, die vroegen geen natuurkunde toen ik daar begon...is dat nog steeds zo??

oi oi
 
Hallo,

Ik heb zelf theorie "oude stijl" gedaan. Was zelf wel in het bezit van een VWO diploma met natuurkunde wiskunde scheikunde etc. Overigens heb ik dit ook "oude stijl" gedaan. Persoonlijk denk ik dat deze vakken erg handig zijn voor het halen van de theorie, maar niet noodzakelijk. ATPL is vooral heel veel en niet heel moeilijk. Je moet gewoon veel weten.

Ik denk alleen dat de bottleneck ergens anders zit. Ik neem aan dat je uiteindelijk je brevet wilt gaan gebruiken om ergens te vliegen. Veel maatschappijen vereisen het namelijk wèl. Zeker in een tijd van banenschaarste kun je er je voordeel mee doen.

Het lijkt mij dan ook verstandig om b.v. een certificaat Natuurkunde of Wiskunde te halen.

Groet Koning
 
Natuurkunde in de 3e laten vallen, oude stijl. (vond er geen zak aan)

Over een jaartje mn 2e ATPL op zak. (moet nog een paar maanden wachten IVM leeftijd)

1) Kleine schooltjes

2) over een maandje weer vrolijk aan het rond vliegen.

Heb overigens in de 5 sol gesrpekken die ik gehad heb sinds het behalen van mn CPL nog nooit de vraag gekregen waar ik op de middelbare school heb gezeten, en welke vakken ik daar heb gedaan.

FD
 
Nog geen 23.. Moet 23 zijn voor mn FAA ATP. Sinds kort wel mn Europese op zak.

FD
 
Onbetaald verlof. Zit op het moment in Europa, maar 90% kans dat ik over een maandje weer aan de andere kant van de sloot zit, en daar weer corporate ga vliegen. Blijft lastig om de juiste keuzes te maken. Allemaal zo onstabiel op de onderste regionen. Blijf mezelf ook voor de kop slaan dat ik 8 maanden geleden niet regional ben gaan vliegen op de ERJ voor een andere club.. vriend van me is er toen ook naartoe gegaan, en is nu behoorlijk senior.. Ik bleef charter vliegen (zaken gingen goed = een goed inkomen) maar na een tijdje liep het klanten bestand bij mn charter aardig leeg en kon FD weer gaan job hunten.. Leuke hobby vliegen he?

Best regards,
FD
 
Last edited:
ja! je hebt het echt niet nodig hoor...zoals eerder gezegd het maakt het iets makkelijker. maar met vwo basisvorming natuurkunde is het goed te doen!
 
Heb t niet in mn VWO pakket gehad, ook nooit gemist in de opleiding en zowel bij KLM als HV aangenomen. Geen punt dus.
 
Back
Top