Zitten!!

Everyone has a cellphone with built in camera these days.

A few photos/videos taken by crew members will easily identify who did what. Makes legal action a great deal simpler as well.

I fly migrant workers to/from the Middle East. I'm normally the only Westerner out of 300+ onboard.

In my welcome speech I request that passengers not smoke in the lavatories as it is a safety hazard then I announce that I will confiscate the passport of anyone who breaks the rules. At the end of the flight I thank them for their cooperation. No problems.

I used to go back in person (I radiate "Don't ^%$# with me" which people pick up on very quickly) but sadly company policy now prohibits this.
 
@19 of 77

Uiteraard zullen er wellicht camerabeelden zijn.Echter voor de Nederlandse wetgeving mogen deze camerabeelden niet gebruikt worden (heel juridisch verhaal, maar komt er op neer dat je passagiers er van te voren op moet wijzen dat ze gefilmt worden voordat je de beelden strafrechtelijk kunt gaan gebruiken...MAW, bij de ingang van de kist zou je dan een bordje moeten plaatsen met daarop de tekst dat ervoor jouw en hunveiligheid opnamen gemaakt worden. Pas dan kan je die beelden strafrechtelijk gebruiken.
 
Yeah - I forgot about the Dutch legal system where the rights of criminals count for more than those of the victims :mad:.

But at least by taking pictures you can easily identify who needs to be booted off.

Years ago I saw a leaflet in the seat pocket of a foreign charter carrier that explained what behaviour would not be tolerated and the consequences of such behaviour. I thought this was a fantastic idea and presented it to my Dutch Airline. They thought it was too "customer unfriendly" and never implemented it.

I still think it's a good idea.
 
Belachelijke actie. Ik neem aan dat deze captain inmiddels weer co-piloot is.

Robbie.
 
Hebben jullie dat ook wel eens: je zit een heel verhaal te typen, drukt op "antwoord verwerken", moet je opeens opnieuw inloggen en voila: tekst weg.
@#$%^&*(
Here we go again:

[...]

Tip: Welke website dan ook, wat voor tekst dan ook, als het meer dan 2 zinnen is: copy de text altijd voor je op submit klikt. Dan kan je gewoon weer pasten als het misgaat. Hoewel je dan wel weer meer tijd over hebt in die hotels! :D

Ontopic: Dit soort acties komen inderdaad rigoreus over.

Belachelijke actie. Ik neem aan dat deze captain inmiddels weer co-piloot is.

Robbie.

Als ik net zo kort door de bocht was als jij, dan zou ik zeggen dat ik na die opmerking hoop dat jij dat ook nog bent. In ieder geval zijn dit soort zaken moeilijk te beoordelen als je er niet bij was. Ik neem aan dat de beslissing ook in samenspraak met de company is geweest.
 
Als ik net zo kort door de bocht was als jij, dan zou ik zeggen dat ik na die opmerking hoop dat jij dat ook nog bent. In ieder geval zijn dit soort zaken moeilijk te beoordelen als je er niet bij was. Ik neem aan dat de beslissing ook in samenspraak met de company is geweest.

Even persoonlijk, jouw reactie is op zijn minst nog korter door de bocht. Wat ben jij wel niet voor minkukeltje.

Is de actie van deze captain niet kort door de bocht? En al is dat in samenspraak geweest met het bedrijf, dan had Arke i.i.g. de volgende dag voor een vervangende vlucht moeten zorgen. Dit kan je als bedrijf niet maken. Vervang dan op zijn minst de crew.

Robbie
 
Het met elkaar oneens zijn is 1, maar bepaalde termen kunnen we denk ik maar beter achterwege laten als we het een beetje leuk willen houden op dit mooie forum. ;)

Robbie, niet om te sarren, maar echt uit pure interesse :
Waarom moet de crew vervangen worden?
Wie heeft er recht op een vervangende vlucht? De gedupeerde buitenstaanders of de personen die niet willen zitten?
 
Ik zou me kunnen voorstellen dat de cabine toch moet weten waar deze mensen gezeten hebben.

Als de cabine zich bedreigd heeft gevoelt vervang deze dan door een paar kerels. Die heeft ook Arkefly genoeg.

De oplossing om niet te gaan is in mijn ogen volstrekt onacceptabel. Ik hoop dat de gedupeerde reizigers samen spannen en weg naar de rechter vinden.

Robbie
 
Robbie, zoals de Engelsen zo fraai zeggen "I hear you". ;)

Ik was geen getuige van het incident en dat maakt het wat mij betreft moeilijk om er een eenduidige opmerking over te maken. Maar personeel vervangen omdat de passagiers zich niet aan de instructies willen houden lijkt me de omgekeerde wereld.

Ook zouden de goedwillenden niet onder kwaadwillenden moeten lijden, maar ik vind het moeilijk aan de hand van een berichtje in de wakkerste krant een uitspraak te doen over of het terecht was de gehele kist te ontruimen. Op het eerste gezicht lijkt het een drastische maatregel, maar ik weet niet wat er zich heeft afgespeeld dus onthoud ik me maar van mogelijke kritiek.

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen!
 
Een mening geven vanaf de zijlijn zonder de feiten te kennen blijft lastig, maar alleen een geidentificeerd gedeelte van de onruststokers van boord te verwijderen zou al een subtielere oplossing zijn geweest.

Met zo'n aanpak kunnen onschuldige passagiers namelijk aan boord blijven, een hoop negatieve reclame blijft uit (de Telegraaf staat te trappelen om zo'n bericht te publiceren) en de relschoppers die door de mazen zijn geglipt, houden zich rustig na zo'n serieuze interventie.

Feit blijft dat de gezagvoerder volledig in z'n recht staat, maar het is wel erg radicaal.

Off topic: dat dit soort praktijken te wijten valt aan de lage ticketprijs is natuurlijk volledige zwetspraat; in business class kom je ook tuig tegen en Jan Kaas met 3 jonge kinderen en vijf goedkope tickets kan zich vaak prima gedragen aan boord.

Lators,
K.
 
Eens : Mensen die zich misdragen bevinden zich in helaas in alle klassen en geld blijkt geen garantie voor beschaving.
 
Even persoonlijk, jouw reactie is op zijn minst nog korter door de bocht. Wat ben jij wel niet voor minkukeltje.

Nou nou.... Van een mening over jouw opmerking naar een mening over mij persoonlijk.... Jammer. Laten we het niet over mij hebben. Je weet niet half wat voor minkukeltje ik ben... :blabla:

Aan jouw reactie te zien denk ik dat mijn opmerking naar jou ongeveer net zo aankwam als jouw opmerking aan zou komen bij de captain in kwestie; je zegt iets over iemand, op een heel persoonlijk aanvallende manier, zonder dat je voldoende feiten kan hebben om ook maar een simpel oordeel te vellen. Misschien begrijp je nu wat ik bedoelde.

Is de actie van deze captain niet kort door de bocht? En al is dat in samenspraak geweest met het bedrijf, dan had Arke i.i.g. de volgende dag voor een vervangende vlucht moeten zorgen. Dit kan je als bedrijf niet maken. Vervang dan op zijn minst de crew.

Wat ik zei is dat je dus niet kan zeggen of de actie van deze captain kort door de bocht was omdat je gewoon niet weet wat er gebeurde. Dat hij weer co-piloot moet zijn, naast dat ik vind dat dat nergens op slaat aangezien we de beslissing niet kunnen beoordelen, suggereert dat hij de beslissing alleen nam en dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Wat Arkefly er vervolgens mee had moeten doen heeft ook niets met de captain te maken en dus ook hier raakt jouw opmerking over dat deze captain meteen weer co-piloot moet zijn kant noch wal.
 
Back
Top