Zitten!!

Mensen horen gewoon te luisteren......

Prima actie, die zeer snel door de wandelgangen gaat............
 
What about the poor people who did nothing wrong? I can see some legal action over this.

Glad I'm not part of the Charter world anymore.
 
Ik hoop dat Truus uit Assen hier geen hinder van ondervind. Lang gespaard voor de vakantie en nu door een stelletje a-socialen je vakantie of compleet naar de kl@ten of verschoven naar een later tijdstip wat je eigenlijk niet uitkomt.

Zou tante Truus ook geen ongelijk geven als zij nu met de vuist op tafel slaat en lichtelijk geïrriteerd is.

Maar dat wil niet zeggen dat je met zo'n onhoudbare (gespannen) situatie op pad moet ten koste van alles. Het heeft geen zin om met tig waarschuwingen de lucht in te gaan, waarna de situatie nog verder zou kunnen escaleren. Wat is wijsheid in zo'n situatie?

Ik hoop van harte dat het effect heeft op de volgende passagiers. Het zou wel als een redelijk drukmiddel kunnen werken inderdaad.
 
What about the poor people who did nothing wrong? I can see some legal action over this.

Glad I'm not part of the Charter world anymore.

Legal action by the airline against the people on board who DID something wrong ?? Yeah that would be a great idea...

AB
 
Hele strakke actie dit, men weet nog steeds niet zich aan regels te houden.
Arkefly een pluim voor deze actie, ondanks dat ook nu weer de goede onder de kwade moeten lijden.
Zelf hebben wij met heel het gezin een actie van Arkefly mee mogen maken.
Op een terug vlucht vanaf Cur naar Ams. Daar was een pax zo vrij om tot 2 keer toe te roken, en het personeel lastig te vallen, wij hebben hier niets van gemerkt. Echter op Ams werden we gelijk naar de eerste de beste gate gestuurd en stond de kmar klaar om deze pax te ontzetten. Ook zo een strakke actie. Je ziet maar dat de pax aanboord toch af en toe eens opgevoed moet worden.
 
Knerp, de vraag is wat er daarna met die passagier gebeurt. Heb het in Nederland net even iets te vaak gezien dat het cabinepersoneel langer bezig is met het doen van aangifte, dan dat de passagier vastzit. Hier in Engeland worden er tenminste forse straffen uitgedeeld.
 
Knerp, de vraag is wat er daarna met die passagier gebeurt. Heb het in Nederland net even iets te vaak gezien dat het cabinepersoneel langer bezig is met het doen van aangifte, dan dat de passagier vastzit. Hier in Engeland worden er tenminste forse straffen uitgedeeld.

Hier in Nederland weet ik van 3 zaken waar een passagier tot een celstraf van rond een jaar is veroordeeld wegens misdraging aan boord. Een jaar cel vind ik toch een forse straf. Maar niet té fors.
 
Vliegen ze toch met een airline die het geen ruk uitmaakt of je vastzit tijdens de take-off?Nog goedkoper ook.
Er is enige tijd terug ook eens een (ik meen Engelse)kist vanuit de Canarische Weilanden komend ergens tussengeland om er een aantal hardleerse unruly's uit te zwieren.
Prima acties , ook van deze Arke-baas.

Vliegen is veel te goedkoop geworden.Het publiek navenant.
 
Aah, maar de oplossing is simpel en toch eenvoudig.

In China is er al over nagedacht. Als volgt.

A PRIVATE airline in China is submitting plans for journeys where passengers can opt to stand to save money.

Spring Airlines first initiated the standing ticket idea earlier this year. It is now considering officially submitting it to the aviation regulator before the year is out.

“It's just like bar stools. The safety belt is the most important thing. It will still be fastened around the waist,” Mr Wuan said.

Lees en huiver hier verder.:

http://www.news.com.au/travel/story/0,28318,25711427-5014090,00.html

Prachtig toch?

Cheers
Art
 
Beste Jaap,

"Vliegen is veel te goedkoop geworden.Het publiek navenant."

Een hoop jongens en meisjes danken hun baan aan de hand van deze mening / stelling ...
 
Hebben jullie dat ook wel eens: je zit een heel verhaal te typen, drukt op "antwoord verwerken", moet je opeens opnieuw inloggen en voila: tekst weg.
@#$%^&*(
Here we go again:

Harriewillem,
hoewel ik het met je bewering eens ben wil ik er ook wel 1 deponeren:
"Een hoop jongens en meisjes danken hun geldproblemen aan de hand van deze mening / stelling".

Verder denk ik dat de vliegveiligheid en kwaliteit te lijden heeft onder de huidige omstandigheden.
Een straffe stelling op een openbaar forum? Waarschijnlijk wel, maar tante Truus mag best weten wat haar 48 euro retour naar Barcelona aanricht.

Waar gebeurd: Ik stond laatst om ongeveer 6:30AM op Schiphol op mijn trein te wachten en wordt daar aangesproken door Anita (Sjonnie stond er naast). Of ik de piloot was van Transavia hadjememaar? Ik zei van niet en vroeg waarom.
Vervolgens krijg ik een scheldkannonade gericht aan Transavia over mij heen over de schande die ze heeft moeten doorstaan.
Wat bleek? Haar vlucht uit Hurghada was door technische redenen vertraagd en ze was pas om 02:00AM op Schiphol aangekomen en Transavia weigerde haar financieel te compenseren om een taxi te nemen naar Enschede, zodat ze enkele uren op haar trein moest wachten.
Ik vroeg haar wat ze had betaald voor haar retour Hurghada en probeerde haar uit te leggen dat ze voor die prijs waarschijnlijk Enschede niet had gehaald in de taxi.
Ze begreep dat niet en legde uit dat het haar schuld toch niet was dat ze vertraging hadden.
Ik vroeg haar vriendelijk of ze dan liever met het technische probleem had willen vertrekken en dat begreep ze dan weer wel, maar herhaalde nogmaals dat de vertraging haar schuld niet was.

Ze vertelde mij dat 300 euro toch wel een hoop geld was en dat daar best iets tegenover mocht staan.
Nu kan ik niet in iemand z'n portemonnaie kijken, maar ik heb geduldig en vriendelijk (echt waar) proberen uit te leggen dat de winstmarge voor Transavia echt niet hoog kon zijn als je 150 euro!!! per persoon betaald om op en neer naar Egypte te worden gevlogen.
Mokkend over een klef broodje kaas en de turbulentie tijdens de vlucht werd de trein geboard. Ik ben maar een wagonnetje verder gaan zitten en had een beetje te doen met Sjonnie, die er al die tijd wat stilletjes had bij gestaan.
Ik beloofde mezelf dat behalve mijn strepen en stropdas, volgende keer mijn hele uniform, inclusief verfrommelde pet, diep in mijn koffer zou verdwijnen, want hoewel grappig zijn dit soort gesprekken niet aan mij besteed om 06:30AM na een 12 uur vlucht.
Verder hoop ik dat ik nog lang vracht mag vliegen, want "boxes don't bitch" (Anita was de uitzondering). (@Kliko: "Waar blijft mijn sticker"?)

Hoewel ik het dus eens ben met de stelling dat LCC's vliegen toegankelijk hebben gemaakt voor het grote publiek, denk ik dat dat publiek daardoor ook veranderd is en steeds meer verwacht voor steeds minder geld.

Ik denk dat bovenstaand voorbeeld NOG niet toonaangevend is voor de gemiddelde LCC passagier, maar het is zoals bij een voetbalwedstrijd: de meerderheid komt om een mooi potje voetbal te zien en een klein groepje komt om herrie te trappen. Die minderheid valt op en komt op televisie.
In mijn geval: die minderheid stapt op een willekeurige man op een perron af met een wit overhemd en een pet in z'n hand en begint te klagen of het een lieve lust is.

Ik hoop tegen beter weten in dat mijn post niet word gezien als die van een arrogante piloot die neerkijkt op zijn passagiers, want ik realiseer me maar al te goed dat diezelfde passagiers (of in mijn geval: mijn dozen) mijn boterham, huur, auto en vakantie betalen, maar ik zou wel eens willen dat het grote publiek zich wat meer ging realiseren dat het beroep van vlieger echt geen vetpot meer is en dat er vaak vele aderlatingen, financiele risico's, veel tijd en effort voor nodig zijn om een positie te verkrijgen om een beetje te kunnen leven.
Het telegraaf publiek ziet nog steeds de oom van de neef van de buurjongen, die net gepensioneerd Captain is bij de KLM.
Tante Annie/Truus/Anita kent niet veel jongens die na jaren zwoegen en 200.000 schuld (opleiding en typerating) net buiten de boot zijn gevallen en nog jaren mogen doorleven met die schuld (met of zonder gezin).
Eigen schuld? Tuurlijk, maar het zijn jongens en meisjes die ooit een droom hadden en die na durfden te streven. Hun aantal neemt helaas toe en het enige wat wij daar tegen kunnen doen (als een druppel op een gloeiende plaat) is die jongens en meisjes voor te lichten.
Dat dat vaak aan dovemansoren is gericht, mag de pret niet drukken.
Art is met pensioen en ligt met een kokosnoot en een laptop in een hangmat.
19 of 77 heeft op de 1 of andere manier ook genoeg tijd en geld om zich boos te maken en ik zit me ook regelmatig dood te vervelen in een duf hotel en typ dan een bericht gewoon 2 keer !@#$%^&*(.

Tenslotte zou ik heel graag tante Truus ook eens voorlichten over de consequenties van haar "dubbeltje op de eerste rij", maar ze neemt niet op.
Meneer Burlage, heeft u misschien haar mobiele nummer?
 
Ivm de originele post: belachelijk.

dat men de mensen die recht stonden van het vliegtuig begeleid, dat kan ik perfect begrijpen en zelfs mee akkoord gaan, maar mensen die gewoon braaf op hun stoel zitten hun vakantie om zeep helpen, dat kan gewoonweg NIET. Uiteindelijk zijn dit nog altijd (weinig?) betalende klanten die niets verkeerd gedaan hebben.
 
Jaab Stobbe:"Vliegen is veel te goedkoop geworden.Het publiek navenant."

Morning Glory:"Hoewel ik het dus eens ben met de stelling dat LCC's vliegen toegankelijk hebben gemaakt voor het grote publiek, denk ik dat dat publiek daardoor ook veranderd is en steeds meer verwacht voor steeds minder geld"


Het geval wat MG beschrijft over die Sjonnie en Anita op het perron heeft denk ik meer te maken met een mentaliteitsverandering die bij mensen heeft plaatsgevonden de laatste jaren, met name door de steeds betrouwbaar wordende techniek van alles.
Ik heb 6 jaar bij een autobedrijf gewerkt, en wat vooral opviel was dat vooral de laatste jaren mensen nauwelijks begrip tonen voor lange reparatietijden, en vaak woedend worden als ze eens een keer met pech komen te staan. Als je vroeger met een auto een lange vakantierit ging maken was het `normaler`als je een keertje met panne kwam te staan. Maar omdat de techniek zo verbetert is, zijn mensen gewoon gewend dat ie start als je de sleutel omdraait, en je probleemloos naar je vakantiebestemming brengt. Ze vergeten dat het techniek is en dat het dus soms kapot kan gaan.
Sjonnie en Anita zijn dit ook vergeten en kunnen dus totaal geen begrip opbrengen voor een vliegtuig dat het niet doet.
Ik denk niet dat het te maken heeft met de lage prijzen van vliegtickets. Vliegen is voor iedereen hierdoor bereikbaar geworden en je hebt dus alle soorten mensen aan boord, maar die mentalteitsverandering gebeurt in alle lagen van de bevolking.

Maar voor mensen die niet willen zitten zou ik ook geen begrip tonen, goeie actie van ArkeFly!

Groeten,
Sander
 
Last edited:
@digits:

Behalve het schelden en bedreigen van crew deden ze inderdaad niuets verkeerds
De crew voelde zich bedreigd door iedereen aan boord, dus dan ook iedereen van boord. En ach,met een annuleringsverzekering in je zak krijg je je gemiste vaakntiedag gewoon terug....
 
@digits:

Behalve het schelden en bedreigen van crew deden ze inderdaad niuets verkeerds
De crew voelde zich bedreigd door iedereen aan boord, dus dan ook iedereen van boord. En ach,met een annuleringsverzekering in je zak krijg je je gemiste vaakntiedag gewoon terug....

was iedereen aan het schelden ? volgens het artikel niet.
nogmaals, alle begrip dat men de agressieve en 'agressieve' passagiers van het vliegtuig stuurt, maar iedereen van het vliegtuig sturen omwille van enkele heethoofden, dat vind ik toch maar dubieus.
 
was iedereen aan het schelden ? volgens het artikel niet.
nogmaals, alle begrip dat men de agressieve en 'agressieve' passagiers van het vliegtuig stuurt, maar iedereen van het vliegtuig sturen omwille van enkele heethoofden, dat vind ik toch maar dubieus.
In een scenario als deze zal het nooit 100% duidelijk zijn wie wel en wie niet heeft meegedaan. Als je dan probeert uit te zoeken wie wel of niet mee mag, krijg je discussies die vandaag nog niet afgelopen zouden zijn. Dus dan blijft over of iedereen mee (wat niet kan vanwege het incident) of iedereen niet mee.
 
Vervelend als je bij de goedwillenden hoort.

Maar schelden lijkt me op zich al reden genoeg om zich asociaal gedragend volk te weren. Laat staan bedreigen. Op een zwarte lijst voor de komende 10 jaar, niet meer vliegen en in het vervolg maar met de auto op vakantie.

Ik hoor wel eens verhalen uit eerste hand en af en toe is het gedrag echt te hufterig voor woorden en die mentaliteit wordt helaas steeds meer gemeengoed, ook bij de zgn. beschaafde mensen.
 
was iedereen aan het schelden ? volgens het artikel niet.
nogmaals, alle begrip dat men de agressieve en 'agressieve' passagiers van het vliegtuig stuurt, maar iedereen van het vliegtuig sturen omwille van enkele heethoofden, dat vind ik toch maar dubieus.


Nee niet iedereen was aan het schelden, maar een aantal wel. Hoeveel? Geen idee!. Maar zoals EIKIE hieronder schetst moet je op een gegeven moment een beslissen nemen, wat deze GEZAGvoerder dan ook gedaan heeft.MI de enigste juiste beslissing, zoals EIKIE stelt zou je anders nu nog bezig zijn met het uitzoeken van alle daders....
 
In een scenario als deze zal het nooit 100% duidelijk zijn wie wel en wie niet heeft meegedaan. Als je dan probeert uit te zoeken wie wel of niet mee mag, krijg je discussies die vandaag nog niet afgelopen zouden zijn. Dus dan blijft over of iedereen mee (wat niet kan vanwege het incident) of iedereen niet mee.

ach kom nou. men zal toch altijd over pakweg 5 man 100% zeker zijn dat zij wel aan het schelden waren ? als er 5 heethoofden onder politiebegeleiding van het vliegtuig gehaald worden zullen die andere 'lauwhoofden' zich zeker kalm houden de rest van de vlucht.

beter iets teveel schuldigen hun straf 'kwijtschelden' dan een hele groep onschuldigen te straffen.
 
Back
Top