Ziektekostenverz. in Duitsland

plane driver

New member
Vraag voor de Nederlanders wonende in Duitsland. Over 8 weken verwacht ik in München gestationeerd te worden en ben op dit moment van alles, waaronder ziektekostenverzekering, aan het regelen. Hierbij de vraag: welke Krankenkasse kan ik het beste nemen? Zoek een mix tussen goede dekking en gunstige prijs.

Groeten,

Plane Driver
 
Gesetzlich oder privat versichert?

Gesetzlich kan ik momenteel de IKK direct aanraden. Dekking is toch overal gelijk en ze zijn gewoon de goedkoopste.
 
yo Barber, hij begint net, komt dus niet boven de grens uit: Gesetzlich dus.

hier de site van alle BKK (BetriebsKrankenKasse) :www.bkk.de, staan alle adressen en bijdragsätzen op.
Verder ff googlen. Bijdrage van 12-12,5 % moet haalbaar zijn. echt veel meer zou ik niet betalen.


gr
C
 
ok veel dank voor alle info! Hmm.. Capricorn lijkt wel verdacht veel te weten over mij..;) Heb nog 8 weken de tijd, moet toch nog eerst de Ausbilding doen, maar toch handig die voorkennis. Ook inderdaad, wat Capri zei, mensen die een handig belasting-mannetje hebben met veel ervaring in Duitsland laat u horen.

Gr

Plane d
 
Ha!

Ben onlangs in Dld begonnen, en moest dus ook aan de krankenkasse. omdat ik echter in Nl blijf wonen is mijn situatie misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb eerst ook de IKK geprobeerd, want de goedkoopste, maar die kregen het niet geregeld omdat ik via CZ verzekerd blijf. Je moet dan een E106 formulier krijgen, zodat CZ de kosten weer op de duitse krankenkasse kan verhalen. Affijn, na 3 weken was het nog niet geregeld en kreeg ik vanuit Berlijn een telefoontje van de personeelsdienst dat ze mijn geld niet over konden maken omdat ik nog niet bij een krankenkasse was aangesloten....:wegkwijt:
Op hun aanraden ben ik toen maar naar de DAK gegaan, wel wat duurder, maar na 2 dagen had ik m'n salaris...
 
Iemand dan ook enig idee of je daar nog iets van terug kan krijgen.
Zit ook bij de DAK en CZ ook ik blijf in NL.
Maar keek vorige week mn salarisstrookje maar is nauwkeurig na en bleek dat ik toch wel erg veel aan die zorgverzekering daar betaal +/- 330,- per maand.

Verder is dat met CZ goed geregeld die regelen alles met de DAK lekker makkelijk dus.

Ook toevallig iemand nog een idee hoe dat zit met die rentenversicherung???
Groetjes
 
Back
Top