ziek

the clown

New member
Hoi Jongens.

na een paar maanden tussen de zieken werken ( lijkt wel of iedereen tegenwoordig wel loopt te hoesten of te snotteren) heeft het mij nu uiteindelijk ook geveld. Maar ben nu tegen iets raarsaangelopen. Misschien dat jullie hier wat meer ervaring ( hoop het niet ) mee hebben. Volgens onze werkgever moet je, zodra je meer al 3 dagen ziek bent een zgn. ärzliches attest voorleggen bij RP. Nu ben ik naar mijn huisarts geweest en die zei dat dat in Nederland helemaal niet afgegeven mag worden. Hij zei dat ik wel een machtiging aan mijn werkgever mag geven dat die mijn gegevens bij mijn huisarts na mogen trekken. Maar zo'n verklaring wilde hij niet afgeven. ( ben wel ziek hoor )

Graag hoor ik suggesties.

Mvg
Marlon
 
Hoi Marlon,

je kunt je via de LH vertragsArzt in Amsterdam ziek laten melden. Telefoonnummer staat in de stationsinfo.

Enige nadeel: Sinds begin 2008 berekent CLH de kosten van die ziekmelding aan je door (24 eur en een paar centen). Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar in principe kun je die kosten weer doorvoeren naar je verzekering met buitenlanddekking.

Als je wilt kun je me ook even bellen.
Groetjes Yoeri
 
Enige nadeel: Sinds begin 2008 berekent CLH de kosten van die ziekmelding aan je door (24 eur en een paar centen). Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar in principe kun je die kosten weer doorvoeren naar je verzekering met buitenlanddekking.

Dat meen je niet! wtf dat heeft me dan veel geld gekost, moet ik toch die overzichtelijke salarisstroken maar 's checken....

thx for info Yoeri!
 
Staat op je loonstrook als volgt vermeld:

Rück-/Ausz.Sonstiges 24,80-

Tikte bij mij ook behoorlijk aan...

Groeten,
Yoeri
 
zeauw

zeauw

Ikzelf zit ook met de bibbers thuis momenteel , fijn dat ik niet de enige ben.
Hoe werkt één en ander dan als je gewoon Krankenkasse bent , of zou dat bij Passage anders werken?
 
Ikzelf zit ook met de bibbers thuis momenteel , fijn dat ik niet de enige ben.
Hoe werkt één en ander dan als je gewoon Krankenkasse bent , of zou dat bij Passage anders werken?

Heey gozer !!

Dat strand waar je zit is ook geen TROPISCH strand mannetje...goed aankleden dus als je op je board stapt. ;)

Waarschijnlijk is het zo dat ze het bij ons in rekening brengen, zodat ze het bij jou dubbel kunnen uitkeren.

Alles goed kerel ? Wil nog steeds een keer met wendy en de kleine meid bij je langs, als het een keer beter strandweer is. :kiss:
 
Staat op je loonstrook als volgt vermeld:

Rück-/Ausz.Sonstiges 24,80-

Tikte bij mij ook behoorlijk aan...

Groeten,
Yoeri

Nou Yoeri, ik ben waarschijnlijk recordhouder ziekdagen 2008 (42x) maar heb niets gevonden op mijn loonstrookjes 2008.

heb ik weer mazzel! :grijns:...
 
Nou Yoeri, ik ben waarschijnlijk recordhouder ziekdagen 2008 (42x) maar heb niets gevonden op mijn loonstrookjes 2008.

heb ik weer mazzel! :grijns:...

Hmmm,

hoe meld jij je ziek dan ? Je hebt geen KK toch ?
42x man ?! Nee dat red ik denk ik net niet, zelfs niet als ik die mn whiplash mee-reken.

Groeten
 
Hallo,

Volgens mij wordt hier het begrip ziekmelding en ziektedag door elkaar gehaald.

Of heb ik nu echt een zonnesteek?? :grijns:

Groeten uit NBO

PS. Beterschap allemaal!
 
Howdie peoples.

Ik heb altijd 2 opties voor krankmeldung..
1.Onze arts in Amsterdam (voordeel alles per phone en geen gezeur)
2. UWV bellen en dan moet je binnen 3 dagen op spreekuur komen. (voordeel reiskosten worden vergoed...het nadeel hoef ik hier niet te erwaehnen :))

Nice Fire-evening.

Patrick.
 
Waai dan effe langs in Kelsterbach City....ik zit hier met Flying Finn in een WG hokkie...;)
 
Bedankt voor het aanbod. Ben nou net thuis gekomen, na 4 godgans lange verveeeeldagen. Ik gok het er maar op dat ze me niet uit de reserve 13 halen nu.

Next time kom ik graag ff buurten.
 
Waai dan effe langs in Kelsterbach City....ik zit hier met Flying Finn in een WG hokkie...;)

Ah! Nog meer NL versterking in het prachtige Kelsterbeach!
Zitten jullie daar al "lang"? Ik neem aan dat het tijdelijk is, of
houden jullie 't na de opleiding ook nog aan?

Groeten aan die vliegende finn.
 
Jaja....die Perle am Untermain. :grijns:

We zitten hier al 2 maanden, met tussenpauzes gelukkig, anders had ik me in de Untermain gestort... We houden het hokkie nog wel aan in eerste instantie, maar als blijkt dat we het amper nodig hebben dan zeggen we het op.

Flying Finn vindt het zoooooo mooi en spannend hier....die wil hier een huis kopen.;)

gr.
 
Ik durf d'r nog geen kebab te kopen man..
Wel pizza- bij die lokale Turk.En die bakt ie dan voor vier schneue NL-ers met den ziel onder den arm op Kerstavond , god bless him ;)
 
Even een oud topic nieuw keven inblazen. Bestaat die vertragsartz nog? En kan iemand (desnoods via PB) zijn gegevens delen? Mijn huisarts heeft al gezegd in geen enkel geval een briefje te willen schrijven mocht het zo ver komen
 
Waar woon je? In NL? Dan kun je gewoon het UWV bellen en melden dat je grensarbeider bent die zich ziek heeft gemeld en een ziektebriefje nodig heeft. Zij sturen, na een telefoontje van een arts, het briefje op.
 
Back
Top