Zaklantaarn, welke gebruik jij?

Heel simpel eigenlijk, ik ben op zoek naar een zaklantaarn voor gebruik tijdens de walkarounds. (commerciele kisten) Liefst iets wat je je gehele vliegcarriere kunt gebruiken. En ik zou graag weten welke jij gebruikt, of kunt aanraden? Als het kan dan graag ook waar je hem vandaan hebt.

Mijn voorwaarden voor zo'n ding;
- Effectief -> wil wel wat kunnen zien als ik ergens op schijn wat op een beetje afstand zit.
- Duurzaam -> Niets steeds opladen / batterij vervangen?
- Lichtgewicht/compact
- Goedkoop -> we blijven immers hollanders

Nou is/was er een oude thread die ook over zaklantaarns ging maar die dekte mijn vraag: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=4075&highlight=zaklantaarn

Wij hebben er wel eentje in de cockpit gekregen van de company maar die dingen zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven.

Op zoek naar info/advies/ervaringen dus.

Alvast bedankt, :biertje:
 
Ik heb zelf een maglite LED, werkt goed vooral als het een beetje mistig hehe. Nadeel is enkel dat ie een beetje groot is. De zaklamp in de cockpit is bij ons ook waardeloos.
 
We hebben in elke kist, ten behoeve van de walkaround, een zaklamp zoals deze liggen (kost een tientje, doet het prachtig):

572768_RB_00_FB.EPS.jpg


Ik zou voorstellen richting jullie chef of technisch vlieger om dat gewoon standaard in de kisten te laten leggen, investering van niets maar veiligheidsverhogend. Technisch afhandelaar heeft er batterijen voor, maar die gaan natuurlijk niet echt hard.

Heeeeel veel zaklampen bij www.conrad.nl .
 
Na jaren van ellende met de grote, zware en vooral bijna lege Maglite's uit de cockpit toch maar besloten een eigen lamp aan te schaffen. Een collega had een fantastisch mooi apparaat, nl. de Fenix LD20

http://www.bever.nl/verlichten/zaklampen/2176.fenix-ld20

Het is echt een toppertje, klein, licht, zuinig en heeeel erg veeeel licht. Wel prijzig, maar absoluut z'n geld meer dan waard en wellicht is tie bijv. in de USA wel aantrekkelijker geprijst.

GF.
 
Heb zelf een aluminium zaklampje (compact) van Coleman (outdoor-equipment). Destijds bij de Wallmart gekocht voor een dollar of 25.

Werkt met krachtige LED, er is ook een versie met een extra rode en blauwe led (voor in de cockpit..?) te koop.

Klikkerklik
 
Hoi,

Naar mijn mening maakt Surefire de beste zaklampen. Zijn over het algemeen iets duurder maar hebben een hoge lichtopbrengst zonder ringen zoals je die bij maglites wel hebt.

Ik zou in het algemeen wel voor een LED zaklamp gaan, op 1 set batterijen 40 uur licht in de duisternis.

Voor de surefire kan je kijken naar de G2 LED of je kan voor de chinese knockoff gaan van O-light.


Gr

Co-Co.
 
Ik zou voorstellen richting jullie chef of technisch vlieger om dat gewoon standaard in de kisten te laten leggen, investering van niets maar veiligheidsverhogend.
Ik zou ook zeggen dat als je al nadenkt over het zelf aanschaffen van een zaklantaarn voor een cruciaal iets als een walkaround, je toch echt eens met je divisie leiding moet gaan praten, of langs de opticien, als je de enige in de company bent...

Een fatsoenlijke zaklamp mag toch als (en is dat ook) beschouwd worden als flightsafety item en moet derhalve zijn werk gewoon goed doen..
 
Ik zou ook zeggen dat als je al nadenkt over het zelf aanschaffen van een zaklantaarn voor een cruciaal iets als een walkaround, je toch echt eens met je divisie leiding moet gaan praten, of langs de opticien, als je de enige in de company bent...
Welkom bij een low-cost club! :mad:
 
Zou je toch niet verwachten van BA London-Cityhopper...

Haha, heb alleen gezegt dat die dingen niet om over naar huis te schrijven zijn. We hebben ze pas sinds 9 maanden ofzo standaard aan boord. Is zo'n ding wat je eerst moet opwinden en dan heb je een x aantal minuten licht. Ze doen hun werk hoor. Maar wil zelf gewoon ook iets knaps hebben.

Mogen verders zeker niet klagen hoor bij de BA cityhopper. Heb gelukkig nog steeds gratis m'n bakkie en wat te knabbelen...

Om iedergeval bedankt voor alle reacties! Staat genoeg interessants tussen. :biertje:
 
Wees blij dat je niet in de VS vliegt. Moet je zelf een minimaal 2 D-cell zaklamp hebben. Geen company lampen in de cockpit. Heb zelf een 3 D cell maglite en was heel blij dat ik hem voor mijn vorige werkgever thuis kon laten. Regelmatig problemen mee gehad bij security. Vooral op CDG
 
Back
Top