Zakenjetoperator Solid Air snijdt in personeelsbestand

André

Member
EINDHOVEN - Zakenjetoperator Solid Air heeft onlangs zeven piloten ontslag aangezegd. Dat bevestigt directeur Huub van den Hout van Solid Air aan Luchtvaartnieuws.nl. Volgens Van den Hout is het op Eindhoven Airport gevestigde Solid Air genoodzaakt maatregelen te nemen vanwege een sterke omzetdaling in de afgelopen maanden.

De zeven vliegers zijn twee weken geleden van het gedwongen ontslag op de hoogte gesteld. In totaal heeft Solid Air 43 vliegers in dienst.

Van den Hout hoopt dat het slechts een tijdelijke maatregel betreft. “Zodra de markt weer aantrekt willen we de piloten graag weer aannemen. Het is alleen onduidelijk wanneer dat het geval is en of ze dan nog beschikbaar zijn”, zegt hij.

Vooral in de maanden november en december was er bij Solid Air sprake van een sterk omzetverlies. Tot en met oktober steeg de omzet nog met twintig procent. De terugval in november en december kwam volgens Van den Hout als donderslag bij heldere hemel.

De Solid Air-directeur benadrukt dat de terugval met name plaatsvindt op de intra-Europese markt. De intercontinentale activiteiten zijn op peil gebleven. “Je ziet dat vluchten uitgesteld worden. Bedrijven huren minder vaak in dan voorheen.”

In februari lijkt er sprake van een herstel. “We hebben deze maand al meer geboekt staan dan we in de hele maand januari hebben omgezet”, ziet Van den Hout een lichtpunt. “We moeten het dal even door en binnen een paar maanden hopen we weer volop te vliegen.”

Van onze redactie

Bron: www.luchtvaartnieuws.nl

Allemachtig, bijna was ik er een half jaar geleden ook ingestonken en had ik € 40 000.- overgemaakt als "investering in de werkgever". (dat is, als ze me hadden willen hebben, heb op de dag van het gesprek afgehaakt omdat ik het financieel niet aandurfde)

Ik heb diep medelijden met de mannen en vrouwen die hier op straat gegooid worden! Ik hoop dan ook dat deze mensen snel een nieuwe baan zullen krijgen bij een nieuwe maatschappij.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top