Wohnsitz NL of Dld?

Kace

New member
Laatst heb ik ergens gelezen dat een piloot bij een dochteronderneming van LH zijn Wohnsitz niet correct heeft opgegeven. Hij beweerde in het buitenland te wonen, woonde echter in Duitsland. Het Finanzamt is hier achter gekomen en sleept hem voor de rechter wegens belastingontduiking. Mocht hij daar schuldig bevonden worden dan geldt hij als vorbestraft en verliest daarmee zijn Zuverlässsigskeitsüberprüfung. En daarmee dus ook zijn baan.

Is dit geval bekend bij CLH? Het hoeft natuurlijk geen NL-er te zijn, het kan ook iemand zijn die officieel in Bangkok woont bijvoorbeeld. Maar het is wel interessant en iets om over na te denken.
 
Last edited:
het is ook wel handig om een open forum als dit geen uitingen te doen over deze zaken.



ps.
Aangezien het een reden voor ontslag kan zijn als men een bericht/info uit CRA of welk ander intern medium dan ook op andere wijze in de openbaarheid brengt lijkt mij het zeker verstandig, om zo'n discussie niet hier te voeren!!!!
...... als je baan je lief is!
 
Ik kan daar inderdaad hartelijk om lachen. Dit kon je namelijk zo zien aankomen....

Begrijp me niet verkeerd, ik gun dit niemand. Maar dit is natuurlijk wel precies het risico wat iedereen kende.

En het zal gewoon met een terugbetaling en een sisser aflopen verder. Bij de belasting willen ze toch ook niet dat iemand die nog veel belasting moet betalen zijn baan kwijt raakt. :D
 
Dat het zo met een sisser zal aflopen ben ik niet helemaal zeker. De rechter zal zijn oordeel niet laten afhangen van hoeveel het Finanzamt de komende jaren nog kan verdienen. Is het belastingontduiking ja of nee? Als het ja is dan heeft betrokkene toch serieus een groot probleem.

Goed, persoonlijk maak ik me ook niet zoveel zorgen. Maar het lijk me wel een interessant onderwerp voor mensen in Duitsland werken en daar (misschien) niet wonen.
 
Tja...eigen schuld...toch ?! Wie de spelregels van de Doppelsteuer niet in acht neemt, snijdt zichzelf ooit in de vingers ! Het doppelsteuer-verhaal is en blijft legaal, maar natuurlijk niet als je werkt en je Wohnsitz in DL hebt...Ben benieuwd hoe het voor die collega zal aflopen...Groetjes uit Krakow, Hermafrodiet !
 
Da's idd wel waar ja, je moet t wel volgens de regeltjes doen..En liegen tegen de belastingen is NOOIT n goed idee.De ambtelijke molens...En we weten natuurlijk niet OF t waar is en zo ja, HOE zwaar hij de belasting heeft geprobeerd te tillen.Bovendien hebben we ook Duitsers bij CLH met Wohnsitz in CH of A...

Wordt vervolgd..
 
Last edited:
Als dit werkelijk tot ontslag zou leiden, wat ik me echt niet voor kan stellen, dan mogen we nu alvast wel weer beginnen met het aannemen van nieuw personeel...
Doorschuiven naar LH zal dan ook wel weer mogelijk worden.... :rolleyes:
 
Back
Top