Wizzair

PH-JAA

New member
Beste mensen,

Ik ben uitgenodigd door Wizzair om langs te komen bij 1 van hun recruitment events.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen met info hoe het er aan toe gaat en wat ze van je verwachten? Ik heb het een en ander op internet kunnen vinden maar vind het wel prettig als ik wat directere info kan krijgen.

Info als onder andere:
-wat voor ATPL vragen kan je verwachten op de online test?

-hoe gaat het telefonische interview

-wat kan je tijdens het gesprek verwachten als je wel type rated bent maar niet A320.

- Hoe gaat de sim check als je dus wel een TR heb maar geen A320 TR?

Alvast dank !
-
 
Ik ken iemand die uitgenodigd was met een TR 320 maar geen uren op type. dit heeft hij vooraf gemeld. Hij heeft alle kosten gemaakt en vervolgens bij het interview te horen gekregen dat hij weer kon vertrekken, omdat hij geen uren 320 had........

Zou even met WA bellen om zeker te weten dat je aan alle aanname eisen voldoet, ook al hij je ervaring!
 
Ik ben voorgedragen door een bekende (CV doorgestuurd) Vervolgens een mailtje gekregen en een paar keer contact gehad met de persoon die erover ging. Lijkt mij dat het dan wel goed zit.
 
Nee dat zit niet goed. Ben er vorig jaar op selectie geweest daarzo en daar was ook iemand met type maar zonder uren. Hij had bij diverse gelegenheden en mails duidelijk aangegeven dat hij geen uren had. Hij kreeg tijdens het interview te horen dat hij meteen naar huis toe kon EN tot ieders verbazing kreeg hij de vraag: " hoe heb je het zover kunnen laten komen dat wij je uitgenodigd hebben voor dit gesprek?". Ik zou dit als ik jou was even checken want ze laten je rustig voor niks op komen draven zonder je reis,- en verblijfkosten te vergoeden. My 2 cents........
 
Oke, alles is gechecked en rechecked. Volgens Wizz is het allemaal in orde (Telefonisch en via de mail).

Nog iemand die mij van nuttige info kan voorzien? Wat ze oa bij het interview voor vragen stellen?

Zou zeer gewaardeerd worden.

Groeten !
 
Vanuit een blog(http://jordyjansen.wordpress.com/):
"We waren met zijn 13-en. Allereerst dus de interviews. We werden opgedeeld in 2 groepen. Een van 6 en een van 7. Eerst met een HR-dame van Wizz Air waarna ik een technisch interview kreeg van 2 vliegers van Wizz Air. Nadat iedereen van ons groepje was geweest werden we binnen geroepen. Met z’n zessen stonden we opgelijnd en kregen we te horen wie er de volgende dag op de simulator mocht vliegen."

Pprune:
"I have been called for an interview with wizz air, they scheduled me the interview without the telephone check, I have done only the Online test based on wizz company questions and general atpl questions (interactions between speed IAS, TAS, Mnumber as temperature drops, altitude increase, ect).

We were somewhere between 15 guys most of them non rated on the A320 ( wich I think is a plus...knowing that you will have to pay them for the type + line) coming from eastern Europe just one or two cadets. only half passed the human resource and theory interview but mostly because I think they were too old and not that flexible on the low salaries of wizz...

HR ( very nice lady) asks usual questions... why with us, what do you expect from us, any major failures in life..how did you cope with it, actual employer, ect....Theory (one slim and one big guy) they can ask general system questions for a320 rated and some CAT 1 or 2 minima, gs mini function on a320..Theory for guys non rated atpl and general question...what would you do if....and system of airplane currently flying, anyway not very hard stuff.

Now comes the hard part simulator; London (Lutton) airports usually (same 2 guys)... for rated guys they go very extreme: wind shear at takeoff, single engine (fire that doesn't stop or failure if you are lucky), extreme turbulence, very very hard to maintain speed and altitude, everything while have to do ECAM action and ect... on landing loss of brakes. For guys non rated easy stuff of course: turns, power settings while climb, descend, landing.... they look for coordination and sensibility with power and joystick I think. they give you answers in about 7-14 days. Good Luck!!! be motivated, be confident."

http://www.pprune.org/interviews-jo...-wizzair-interview-simulator.html#post7310569

Moge het u helpen.
 
Mijn dank is groot ! General ATPL ben ik al goed mee bezig. (ACE/ Pilots reference) A320 sim ga ik ook nog even op sturen denk ik. Bedankt voor de hulp nogmaals !
 
Goedemiddag,

deze thread is al wat oud maar toch even de vraag stellen; is er iemand die recentelijk een Wizz assessment doorlopen heeft en daar eea over wil delen? Of eventueel een andere plek kent waar die informatie te vinden is?

Alvast bedankt!
 
stuur me maar een pb met je vragení*½í¸‰



Dit is een forum met als doel om kennis te delen en te discussiëren over luchtvaart gerelateerde onderwerpen.
Als iedereen elkaar alleen via PM zou informeren/benaderen was het hier lang niet zo interessant en kunnen we net zo goed gaan Whatsappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wizzair

Beste mensen,

Voor een ieder die het bij Wizzair wil gaan proberen, hier mijn 2 centjes.

Ik ben in 2015 naar een Recruitement day geweest in Warschau, daar heb ik een 5 minuten gesprek gehad met iemand van Wizzair training departement. Ik had al wel een Typerating 320 maar nog geen uren op type. Wel uren op de Fokker 50 en de Embraer 175/190/195.

Binnen een week had ik een uitnodiging voor een assessment in Budapest. Hoe dat er aan toe gaat kan je lezen op de voorbereidingspagina's op latestpilotjobs.com.
Dag 1 een soort van Theorie examen met diverse vragen, Algemeen en tyoe related.
Dag 2 Technisch interview wat hoofdzakelijk over Airbus systemen ging en wat algemeenheden. Daar werden ook meteen m'n logboeken gecontroleerd.
Daarna een HR interview met vooral vragen over hoe je over het wonen in oost europa denkt en hoe je eventuele relatie er in staat.
Dag 3 Sim assessment welke echt heel kort is. Takeoff, een paar bochten klimmend en dalend. Daarna manual ILS en een go around met een engine failure. Verder niks moeilijks.

Ik vond het aardig en fair. Geen rocket science.

Heb er vervolgens 2 jaar met heel veel plezier gewerkt. Goeie collega's en prima training departement. (Ik mis ze stiekem wel eens ;) )

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top