Thermal
New member
Door posts zoals die van Thermal weet ik waarom de standaard voor vlieger tegenwoordig zo laag is geworden...
...en bedankt.
Wat ik bedoel te zeggen in mijn post is dat er té veel nadruk wordt gelegd op zaken als wiskunde en natuurkunde terwijl er best wat meer gelet mag worden op zaken als algemene ontwikkeling en redeneringsvermogen en je sociale gedrag. Tuurlijk die elementen komen ook aan bod in een selectie maar in mijn ogen te weinig.
Uiteindelijk gaat het om 1 ding, common sense. Regel 1 uit de luchtvaart: vlieg het vliegtuig en omdat te doen hoef je echt uitgebreide wiskunde vooropleiding te hebben.
Als je tijdens je IR met een gesimuleerde engine failure tussen de restricted areas aan het vliegen bent terwijl Londen Radar in je oor zit te tetteren terwijl Easy, Speedbird en KLM ook graag wat tegen hem willen zeggen en jij je ook je hoogte, snelheid en je koers probeert te houden dan heb je geen ene bal aan je wiksunde kennis. Dan komt het gewoon aan op simpelweg doen wat je moet doen. Vlieg het vliegtuig.
Mensen met gebrekkige wiskunde en natuurkunde hebben vaak meer moeite met ruimtelijke inzicht en redeneringen, beide onderdelen op de DLR.
Ik weet niet wat jouw ervaring is met de DLR Protagger maar de sommen die ik heb gezien tijdens mijn oefeningen zijn alleen maar x - + en : en niks anders. Zelfde geldt voor ruimtelijk inzicht. Geen bizarre natuurkunde vragen. En daarin een hoge score halen is echt niet zo moelijk als je maar wel oefent (zoals bij alles). Maar wellicht heb jij een andere DLR gedaan?