Wie kent PPL Brainwash

RAH

New member
Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met PPL Brainwash
Je kan dan in 2 weken tijd je ppl-theorie doen. 28 jan beginnen en 12 feb je ppl-theorieexamens doen. Alle 7!

Is het trouwens wel te doen: alle 7 ppl-theorieexamens in 1 dag te doen?

Grt RAH
 
Last edited:
Ik!

Ik heb de cursus vorig jaar gedaan. Ik vond deze heel goed en er waren diverse mensen die 100% van de examens haalden. Ik haalde 75%. Had een aantal vakken al met priveles gedaan en heb spijt dat ik niet meteen aan de cursus heb deelgenomen.

Goed opgebouwde cursus. Goede docent. erg enthousiast. Ik vond het twee super weken.

Een aanrader!

Als je vragen hebt stuur me gerust een PM met je telefoonnummer.
 
Last edited:
Indeling examens op 1 dag

Indeling examens op 1 dag

Vanaf 1. 09.00 wordt het vak Air Law & Operations gedaan
2. 10.25 het vak Navigation
3. 11.35 het vak Flight Performance & Planning
4. 13.20 Aircraft General Knowledge & Principles of Flight
5. 14.30 Meteorology
6. 15.25 Human Performance & Limitations
7. 16.05 Communications

Tijden Gelden voor ALLE vakken bij het CBR, waar een & bij staat zijn combi vakken.

Het is dus mogelijk om alles in 1 keer te doen, en hopelijk te halen... :biertje:
 
Ik heb de cursus ook gedaan. Wat heb ik die 2 weken genoten zeg.
Spijt dat ik dat niet meteen gedaan heb. Ongelofelijk hoe goed dat project in elkaar zit.

Tis wel even werken, maar 7 examens op een dag is zeker te doen.

Echt een aanrader!
 
Klinkt leuk als je een goed korte termijn geheugen hebt.

Op de lange termijn????? Je moet de kennis dan wel erg actief blijven gebruiken wil het niet heel snel wegzakken.
 
Wel bizar dat je dat in 2 weken kan doen terwijl je het op een normale school in een jaar doet! (en dat wordt dan al als vrij zwaar gezien)
 
Klinkt leuk als je een goed korte termijn geheugen hebt.

Op de lange termijn????? Je moet de kennis dan wel erg actief blijven gebruiken wil het niet heel snel wegzakken.

Zit wat in, gewoon veel je kennis blijven gebruiken en als je denkt iets niet te weten gewoon opzoeken en dan vergeet je het niet meer zo snel. Ik denk dat je altijd je kennis gewoon op pijl moet hebben, of je nu een jaar lang erover doet of 2 weken, it's your own responsibility.

Wel bizar dat je dat in 2 weken kan doen terwijl je het op een normale school in een jaar doet! (en dat wordt dan al als vrij zwaar gezien)

Je vergeetcurve is optimaal. Je gaat dingen sneller als een geheel zien dan dat je steeds een week tussen een les van 1 uur laat..

Schema daar was:

9 uur beginnen
12.30 Pauze
14.00 Weer beginnen
ongeveer 17.00 eindigen

Na elk uur kreeg je even de kans om een kop koffie te pakken.

Nogmaals: ik heb er totaal geen spijt van en ben alleen maar blij dat ik het gedaan heb.
 
Blij dat ik het heb gedaan. Niet mis mee, maar ik had er geen behoefte aan elke week naar de club te rijden voor een cursus. Nu ben je met wat mazzel en hard studeren in 2 weken van het hele gedoe af.
 
Nou, ik ga as 28 jan beginnen met de PPL-Brainwash cursus.
Ik ben benieuwd.

Zijn er nog meer die er dan ook bij zijn?
Wat gaan jullie dan doen qua reizen? Overnachten in de omgeving of op en neer naar huis? Ik ben er nog niet over uit, maar de kans is groot dat ik op en neer rij. Ik heb nml toch een leaseauto met vrije km. ;)

Grt RAH
 
In Lelystad overnachten en met je medecursisten opdrachten maken heeft zeker voordelen, maar ik moet bekennen dat ik dat niet alle nachten heb gedaan. Het tikt aardig aan een aantal overnachtingen.

Heel veel succes en plezier!
 
Nou, ik ga as 28 jan beginnen met de PPL-Brainwash cursus.
Ik ben benieuwd.

Zijn er nog meer die er dan ook bij zijn?
Wat gaan jullie dan doen qua reizen? Overnachten in de omgeving of op en neer naar huis? Ik ben er nog niet over uit, maar de kans is groot dat ik op en neer rij. Ik heb nml toch een leaseauto met vrije km. ;)

Grt RAH

Heb in Hotel Lelystad Airport overnacht, ik moet zeggen heb het al lang niet meer zo gezellig gehad. Groep KLS-ers zat daar, lekker aan de malibu na het studeren elke avond ;) Het geeft heel veel rust, bovendien is het moeilijk voor mij om elke dag van Maastricht naar Lelystad te rijden op je 17e zonder rijbewijs, treinen duurt te lang.

Moet zeggen, het was echt heel leuk. Ook met de organisator van de PPL brainwash 2 circuitjes gedaan in de DA40 (PH-TDG), ik MOEST en zou die G1000 zien bewegen.
 
Hey brace,

Blijf je dan ook overnachten op lelystad airport ? Het zou wel leuk zijn om daar een studie maatje te hebben.. Laat het ff weten zo niet, zie ik je daar tog wel :)
 
Navarro,

Ik heb zowiezo de eerste 3 nachten geboekt in Lelystad Airport hotel, daarna kijk ik wel of ik daar blijf, danwel verder ga forenzen.
 
Back
Top