NKAWTG
New member
ATLANTA - De Airbus A380, ’s werelds grootste verkeersvliegtuig, is niet welkom op Atlanta Hartsfield-Jackson Airport, ’s werelds grootste luchthaven. Dat meldde general manager Ben DaCosta tegenover lokale media. De luchthaven is niet berekend op de ontvangst van de A380 en de luchthaven ziet geen reden om dure aanpassingen aan taxibanen en gates uit te voeren.
Volgens DaCosta is er in Atlanta geen markt is voor de A380, die 555 tot zo’n 800 passagiers kan vervoeren. Overigens is ook de Boeing 747 in passagiersuitvoering een zeldzame verschijning op de luchthaven, waar Delta Air Lines haar thuisbasis heeft. De luchthaven verwerkt jaarlijks ongeveer tachtig miljoen passagiers.
Staat de A380 op US soil hetzelfde te wachten als destijds de Concorde? Er zijn duidelijke verschillen tussen geluidsnormen (Concorde) en afmetingen (A380), toch is gebleken dat de Amerikaanse Industrie zichzelf 'berschermd' tegen Europese invloeden.
Alleen de invloed van (nu nog) Internationale en Nationale Carriers kunnen A380 aanpassingen aan een Luchthaven afdwingen. Op LAX zijn investeringen van miljoenen dollars benodigd om de veelal Aziatische Carriers te bedienen met de A380.
Wie gelooft in het A380 concept, en wie niet?
Volgens DaCosta is er in Atlanta geen markt is voor de A380, die 555 tot zo’n 800 passagiers kan vervoeren. Overigens is ook de Boeing 747 in passagiersuitvoering een zeldzame verschijning op de luchthaven, waar Delta Air Lines haar thuisbasis heeft. De luchthaven verwerkt jaarlijks ongeveer tachtig miljoen passagiers.
Staat de A380 op US soil hetzelfde te wachten als destijds de Concorde? Er zijn duidelijke verschillen tussen geluidsnormen (Concorde) en afmetingen (A380), toch is gebleken dat de Amerikaanse Industrie zichzelf 'berschermd' tegen Europese invloeden.
Alleen de invloed van (nu nog) Internationale en Nationale Carriers kunnen A380 aanpassingen aan een Luchthaven afdwingen. Op LAX zijn investeringen van miljoenen dollars benodigd om de veelal Aziatische Carriers te bedienen met de A380.
Wie gelooft in het A380 concept, en wie niet?