West Air Sweden

milehigh

New member
Ik heb binnenkort een job-interview bij West Air Sweden. Zijn er op dit forum piloten die vliegen voor West Air Sweden en/of piloten die de selectie gedaan hebben en mij hier meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt,

M.H.
 
toevallig, ik zat net van de week op die website te kijken om te solliciteren. Nog niet gedaan want er stond alleen een schriftelijk adres en die stuur ik liever met meer tegelijk weg dan 1 of 2 per keer want dat schiet niet echt op. En er stond 200 uur ME als requirement, klopt dit of zit jij daar ook onder?
Succes in ieder geval!:rt:
 
Oorspronkelijk gepost door Addy
toevallig, ik zat net van de week op die website te kijken om te solliciteren. Nog niet gedaan want er stond alleen een schriftelijk adres en die stuur ik liever met meer tegelijk weg dan 1 of 2 per keer want dat schiet niet echt op.

Heel slim. Wat nou als net de dag voordat ze uiteindelijk wèl je briefje ontvangen, ze de selectie hebben gesloten? Of er net iemand is die een dag eerder solliciteert en daardoor die vacature vult?

Ik snap die filosofie echt totaal niet. Heb je als werkzoekende vlieger betere dingen te doen dan te solliciteren?
 
Oorspronkelijk gepost door Iz
Heel slim. Wat nou als net de dag voordat ze uiteindelijk w? je briefje ontvangen, ze de selectie hebben gesloten? Of er net iemand is die een dag eerder solliciteert en daardoor die vacature vult?

Ik snap die filosofie echt totaal niet. Heb je als werkzoekende vlieger betere dingen te doen dan te solliciteren?
niet bepaald, ja 40 uur per week pallets tellen...
maar als ik die dingen toch at random verstuur (er zijn toch niet zo vreselijk veel ads waar ik op kan reageren aangezien het merendeel nog steeds vraagt om TR + 500 uur op type) maakt het volgens mij niet zo vreselijk veel uit wanneer ik het stuur. ja liever eerder dan te laat maarja...als er een duidelijke termijn is stuur ik dat natuurlijk wel binnen die tijd op.
m.h: succes!
 
Oorspronkelijk gepost door Addy
...maakt het volgens mij niet zo vreselijk veel uit wanneer ik het stuur. ja liever eerder dan te laat maarja...als er een duidelijke termijn is stuur ik dat natuurlijk wel binnen die tijd op.
Ik hoop maar voor je dat je je een stuk pro-actiever gedraagt dan je hier laat blijken, anders geef ik je weinig tot geen kans op een baan met ook maar een beetje verantwoordelijkheid.
 
Addy, ja sorry dat ik zo bot reageer, maar jij bent dus zo'n beetje het ene uiterste en iemand als Flying Dutchman bijvoorbeeld, die de airlines gewoon gaat "stalken", is weer het andere uiterste. En nu mag jij raden welke meer kans maakt op een baan.

(Hint, lees de laatste posts van FD maar eens)

Iz

P.S. Ooit wel eens van open sollicitatie gehoord?
 
Addy,

abbonneer je op de automatische banenmail van Flightinternational en zet je CV online (bij Flightinternational).
Dan is het een kwestie van een muisklik.

Kijk ook eens op climbto350.com

Same story.

Succes met het vinden van een baan.

En inderdaad: je kan beter gewoon blijven sturen hoor, dat levert uiteindelijk meer op.
Maak ook een duidelijke database voor jezelf van wat je waar naar toe stuurt, naar wie, wanneer enz enz..
Helpt altijd op je interview.

Ik snap trouwens niet wat voor nut die bashing hier heeft...
 
Milehigh, sorry van deze enorme detour van je topic!

Pantryman, je weet inmiddels wel dat ik hier niet ben om mensen zonder enige reden de grond in te boren (ik doe dat altijd met reden :) ).

Hoeveel mensen lopen er al niet jaren werkloos rond, met een verschrikkelijke schuld en een levenlang financiële problemen, waarbij het grotendeels hun eigen schuld is dat ze in die situatie zitten? Ik ken er al teveel, jij waarschijnlijk ook.

Niet dat iedereen die jaren werkloos is het aan zichzelf heeft te danken, er bestaat ook nog zoiets als pech. Echter, de meesten die ik ken zijn werkloos door een gebrek aan inzet bij het solliciteren. Eentje zegde z'n interview af omdat hij dan op vakantie wilde gaan!!

Dit is een wakeup call aan Addy en alle anderen die liggen te slapen en denken dat via Airwork ooit de gouden tip binnenkomt. Daarnaast is haast geboden, want hoe langer je niet vliegt en werkt, hoe slechter je kansen worden. Sterker nog, als je twee jaar werkloos bent geweest als vlieger, is de kans dat je ooit nog gaat vliegen waarschijnlijk 30%. Dus in plaats van dat je denkt "Oh ik gooi er over een paar weken wel een stapel brieven uit" moet je het meteen doen. Niet morgen, maar vandaag! Brief op de post voor 4 uur!

Nu kan ik dat wel allemaal heel subtiel gaan vertellen maar wat dat betreft ben ik liever bot en hoop ik dat de boodschap aankomt. En dat is niet persoonlijk aan Addy, maar iedereen die denkt dat het allemaal automatisch goedkomt en er de tijd voor neemt mag zich aangesproken voelen!

Maar Pantryman, als je een effectievere methode hebt om mensen wakker te schudden, by all means!

Iz
 
Ook mijn excuses aan Milehigh voor het verder off-topic brengen van deze thread, voor de rest sluit ik me volledig aan bij de woorden van Iz - ik had dezelfde beweegreden om zo te reageren.

@Addy: no offense intended!
 
haha nou nog 1 keertje off topic dan, bij deze ook excuses van mijn kant naar m.h. ;)
bedankt voor de opbouwende reacties, op zich ben ik wel 'iets' actiever bezig met solliciteren hoor, zit elke dag te kijken op flightinternational inderdaad, en heb vorige week alleen al plusminus 100 emailtjes verstuurd. Mijn voorkeur gaat uit naar solliciteren via internet en daar doe ik dan ook een hele hoop mee, open sollicitaties, cv online zetten etc etc, het is alleen maar de 'normale' post die ik af en toe een beetje uitstel...Op zich ben ik ook wel een beetje een stalker eigenlijk, alleen doe ik het pas een half jaar, dus nog geen professional stalker. Misschien moet ik op cursus :D
Heb overigens inmiddels de brieven op de post gedaan ;)

Groeten Addy
 
west air int.

west air int.

Ja ik weet t.

Interview met drie mensen, (HR/OPS/FIN).

Standaard vragen over wat je hebt gedaan, wat je leuk lijkt aan Cargo etc.
Dan vragen ze je een levensloop te vertellen, vanaf dat je klein was. Ze doen geen enkele moeite om het gesprek gaande te houden, dat moet jij dus doen.
Oh ja en of je ff 17 rood wil dokken voor de type.

Gesprek duurt nog geen half uur.
Succes

Dik
 
Back
Top