Werkzaamheden van een piloot

r3b3l

New member
Ik wil graag weten hoe een “standaard” dag voor een airline piloot er uit ziet, voor zover er over standaard te spreken is natuurlijk.

Zou een van de beroepsvliegers daar eens wat over willen vertellen? Geef eens een realistische kijk op de voor/nadelen en de leuk/saaie momenten van het vak.
 
Nou ik begin echt serieus te twijfelen aan die zoek-functie, ik heb echt gezocht en zit bovendien al een tijdje als gast alle threadjes te volgen maar was em echt niet tegen gekomen.
Bedoel je soms deze?
Dat is volgens mij niet de vraag die ik aan het stellen ben, die gasten zitten alleen hun ongenoegen te uiten dat ze te weinig verdienen terwijl hun omgeving denkt dat ze steenrijk zijn.
 
In de thread die Diana linkt staat alleen de schema's, niet de werkzaamheden. Ik zou zeggen lees eens een paar weblogs, staat vaak uitvoerig beschreven hoe de werkdagen eruit zien.
http://www.atcbox.com/rss/

@ r3b3l: toch wel handig om te weten wat het beroep inhoudt voordat je aan een selectie begint??? :grijns:
 
Bedankt Diana, die thread geeft idd een goed antwoord (en meer) op het eerste deel van mijn vraag.

@easy737... idd... Je kunt je nu wel hals over kop in het diepe storen maar als timmerman kun je morgen stoppen met je werk en wat anders gaan proberen. Als beginnend piloot met een schuld van 100.000+ niet.
 
Er is een thread waarin een van de beroepspiloten een post heeft gezet met een beschrijving van een vlucht vanuit Spanje naar Noorwegen (not sure) en weer terug.

Kan hem alleen niet meer terug vinden.
Ik weet ook niet zeker of Speedair dat gepost had.
 
Die had ik idd ook al gelezen, maar dat zijn meer sterke verhalen in plaats van een weerspiegeling van de dagelijkse werkzaamheden.
 
Back
Top