Werken in China???

GridMora

Member
Via een vriend heb ik een email adres gekregen van een Agent die aan pilot recuitment doet in China... Ik had hem mijn email verstuurd met CV... Hij heeft mij hierop gecontacteerd dat hij eventueel mij kon plaatsen in een van de chinese luchtvaart maatschappijen....


Mijn vraag.. wat vinden jullie ervan... is dit een scam... volgens mij zit je dan vast aan een contract van 10 jaar ofzo... en kun je die uren meenemen of hoe zit dat eigenlijk?? en de type rating is die dan geldig in europa???

Ik ben hier vrij nuchter in... en neemt nu tegenwoordig alles met een korreltje zout... het zou fantastich zijn als hij dat voor mij kan regelen... wanneer het echt wat wordt.. zal ik zijn email adres hier plaatsen...

Zijn er mensen hier op dit forum die in China vliegen (NIET HK!!!)

GM
 
Ik heb zelf geen enkele ervaring met China.

Een aantal captains bij ons hebben daar gezeten en vonden het in 1 woord : VERSCHRIKKELIJK.

Ik wil je niet ontmoedigen maar de sfeer daar, en dan praat ik o.a. over veiligheid, hirarchie etc, schijnt erg bizar slecht te zijn. (china airlines, niet de kleinste)

Maar laat je niet ontmoedigen door de mening van een handjevol mensen, er zijn vast ook wel goeie verhalen !

suc6
 
ach, ik zou liever een tijd in china bij een maatschappij werken dan in nederland pallets blijven tellen, wat ik nu dus doe om aan geld te komen...
 
@ bounty
china airlines
is in taiwan. Alleen Chinezen vinden dat China, Taiwanezen niet. ;)

Weet niet of die specifieke agent die je in gedachten hebt een scam is maar wel dat er veel werk in de regio is: China, India en Maleisie hebben allemaal een vlieger tekort die ze via agencies tijdelijk willen oplossen. Tegelijkertijd trainen ze te weinig mensen dus ga ervan uit dat het tekort voorlopig blijft :)
 
Ik heb in het verleden gecorrespondeerd met een Nederlandse trainingscaptain van de maatschappij FORMOSA in Taiwan.

Hij vertelde me dat hoe slecht de kwaliteit van de nationale vliegers ook was, het niet mogelijk meer was om naar Taiwan te komen. Ik had serieuze plannen.

In de States had ik een 'leerling' (Taiwanees) door z'n CPL ME IR geholpen en die hielp mij op zijn buurt weer aan die man.

Deze Ha Ho Hin Tang of zo iets, is nog in Nederland geweest om z'n typerating op de F50 te krijgen. Ik mocht mee in de sim. WAT EEN DRAMA DIE VLIEGERS. Inverted :mad:!!! de ILS AFGEVLOGEN, nou ja gevallen, gestort wat je ervan wil maken. Van de 12 landingen 8 keer dodelijk verongelukt. Tijdens de climbout linker engine failure (de instructeur zei al dat ze altijd de mist in gingen) vlogen ze links de berg in die naast het vliegveld ligt.

LISTEN UP SIR.. I DO NOT HAVE POWER IN MY LEG FOR COMPENSATE YAW... WHAT DIFICULT...

Tenenkrommend.

De examinator beoordeelde dat niemand met hun training op zo'n kist moest vliegen, maar ja, zolang er een goede captain naast zou zitten en de maatschappij het wilde, het wel goed zou gaan.

Ha Ho Hin ging met 150 uur TT als FO op de F50 (met alleen de USA theorie en de typerating). Gelukkig kreeg ik na een paar maanden een mailtje van hem dat hij met zijn 320 uur TT volwaardig FO was geworden op de 737-800.

Proost.
 
Als je met zo'n maatschappij moet vliegen en je weet wat er in de cockpit zit, wordt je heel snel religieus....



Holy Moly
 
Zoals ik al had gedacht is dit weer tot niks uitgelopen. Na een paar telefoongesprekken (long distance :1855: ) naar HK. Had hij me gemeld dat de chinese maatschappijen alleen mensen aannemen met een geldig HK ID card.

Deze persoon recruteerd hong kong chinezen naar een chinese vliegschool ergens in China. Kosten voor de opleiding 500.000 RMB of te wel rond de 50.000 euro na voltooing van de opleiding wordt er een plaatsje gezocht bij een van de chinese maatschappijen waar een contract getekend moet worden voor een periode van 15 jaar.

Aangezien dat ik een geen HK ID card heb is het (weer) tot niets uitgelopen... :(
 
ow ja .... in eerste instantie zei hij tegen mij dat aangezien ik al een vliegbrevet heb ... gewoon een kwestie is van brevet converteren... en als je dan aangenomen wordt je dan een contract krijgt van slechts :1855: 10 jaar.....
 
Back
Top