Werk in MSP/DTS/MEM

6

676$

Guest
Ok, ga mn collega achterna die werkt aanbied in Miami..

Mijn baas heeft een grote add gezet in de USA Today (alweer) en is opzoek naar piloten. Als ik je aandraag voor een interview krijk ik 500 Dollar.

Dus voor de GC/workpermit holders onder ons..


Pinnacle airlines

1000 TT
100 multi
CPL ME/IR + ATP written
FCC radio license

www.nwairlink.com/careers.htm
http://www.nwairlink.com/pilot_listing.htm

Zitten die jongens in vegas (Als jullie nog meelezen) niet inmiddels aan de 1000 TT..

Info:

Training is 2 maanden. Ze stoppen je in je eigen kamer in hotel, en dokken je 200 dollar per week + voer.

Junior is MSP en DTW, dus die krijg je. IOE is meestal vanuit je nieuwe base, maar kan ook vanaf MEM zijn.

Reserve is 2/3 maanden, verwacht echer rond de 70 uur te vliegen per maand during reserve.

Hoe dan ook, je hebt een 75 uur pay garantie.

upgrade time: ronde de 1.5 jaar (zegt de company. mensen op de line zeggen rond de 2.5)

vooruitzichten: Net 15 nieuwe CRJ's gekregen van mama Northwest. Er komen 70 en 90-seaters aan, en het nieuwe contract moet voor de kerst rond zijn.. Zo niet, donuts en koffie menemen naar MEM begin volgend jaar tijdens het rondjes lopen!


union: PCL is ALPA.

PCL gaat je niet (net als alle airlines) helpen aan een workpermit..

Laat het me weten, bier raakt op, heb dus geld nodig.
FD

==

website info:

Flight Crewmember (Pilot)
contact: pilots@nwairlink.com

MINIMUM QUALIFICATIONS:
Please Note: All pilots are compensated through training.

High School Diploma. First Class Medical Certificate, with First Class privileges. Airline Transport Pilot certificate and type rating in company aircraft or commercial pilot certificate with multi-engine and instrument ratings. Excellent interpersonal and cognitive skills.

To apply for a pilot position, please forward resumes to pilots@nwairlink.com. The pilot applicant will be contacted by Human Resources with an interview date, at which time the applicant will need to complete the documents below and bring them to the interview. The applicant should expect a written test, simulator evaluation, and a panel interview. If the applicant has been employed by a Part 121, 125 or 135 carrier, he or she will need to complete a PRIA form for each position he or she has held with this type of carrier during the previous five years, as well as an alcohol and drug testing form for previous employers.

You may also mail your resume to Pinnacle Airlines, Attn: Pilot Recruitment, 1689 Nonconnah Blvd., Ste. 111, Memphis, TN 38132. Phone (901) 348-4100 Fax (901) 348-4162.

* Special Note to Pilot Applicants

Canadian Law prohibits an individual who has been convicted of a DUI/DWI within the last 10 years from entering or exiting Canada. Special paperwork must be obtained through the Canadian Consulate so that a waiver may be obtained. This waiver must be obtained prior to our airline interview.

Minimum Hiring Requirements:

• 1000 hours total flight time
• 200 hours multi-engine time
• 100 hours instrument (max 20 hours simulator)
• Commercial pilot certificate with a multi-engine airplane and instrument rating
• ATP or ATP-Written
• First class medical (within the previous 6 months)
• Valid passport
• FCC license
• Legally authorized to work in the United States
• Minimum age 21
• High school diploma

Domiciles
• Memphis, Minneapolis-St. Paul, Detroit

Benefits
• Training Allowance
• 75 hour monthly guarantee
• Comprehensive medical benefits including:
• Health
• Dental
• Vision
• Prescription
• Industry leading 401k program
• Participation in the Northwest Airlines pass program


ESSENTIAL JOB FUNCTIONS:
- Works under the direction and supervision of the Chief Pilot in the Flight Operations division.

- Maintain high level of knowledge in the following areas: Company Policy, Pinnacle Airlines GOM, FAA Regulations, Operations Specifications, Aircraft Flight Manuals, and other technical data appropriate to aircraft operations.

- Conduct flight operations in strict compliance with company policies, procedures, and federal regulations.

- Maintain currency requirements with regard to medical, training, and hourly flight requirements.

- Use superior judgment to conduct safe and efficient flights in company aircraft.

- Maintain a high level of personal decorum, professional conduct and personal appearance.

- Maintain awareness of crew legality requirements and ensure timely communication to Chief Pilot when status becomes in question.

- Maintain constant communication with maintenance and dispatch personnel when conducting flights.

- Provide crew communication reports and crew incident reports to the Chief Pilots office when required or requested.

- Attend company training events to maintain currency.

- Ensure that passenger needs are met with regard to comfort and safety.

- Provide constant informational updates to passengers.

- Maintain complete approved company uniform as outlined in the General Operations Manual.

- Maintain company materials and flight kit as outlined in the General Operations Manual.

- Provide Chief Pilot’s office with any information regarding the safety of flight.

OTHER FUNCTIONS:
Performs additional functions (essential or otherwise) which may be assigned from time to time.

TYPICAL PHYSICAL DEMANDS:
Position requires some physical exertion such as pulling, pushing, reaching, bending, standing, walking and light lifting of boxes, bags and electronic equipment not in excess of 30 lbs. Can involve long periods of sitting. Must maintain a First Class Medical Certificate.

TYPICAL WORKING CONDITIONS:
Airport operations in all types of weather. Long periods of sitting with exposure to bright sunlight. Airport ramp operations are noisy and can be hazardous without due caution.

MINIMUM QUALIFICATIONS:
High School Diploma. First Class Medical Certificate. Airline Transport Pilot certificate and type rating in company aircraft or commercial pilot certificate with multi-engine and instrument ratings. Excellent interpersonal and cognitive skills.
SPECIAL REQUIREMENTS:
Must be willing to work long hours including evenings, weekends, and holidays. Extensive travel required.

EDIT extra info:

Jumpseaten de hele wereld rond kan met alle (US) maatschappijen. Is uiteraad gratis maar enkel IPB. Ook krijg je ID90 en 75 voor familie. Verder krijg je 12 buddy pasjes om vrienden mee te nemen 12x per jaar IPB op de hele Northwest familie (NWA, PCL en Mesaba) Met de meeste grote cargo jongens mogen we ook mee, mits je 48 uur van te voren minimaal ze een fax en belletje geeft. In dat geval zorgen ze vaak (polar/atlas) zelfs voor gratis maatlijden voor je aan boord!! (reden genoeg voor mij om een vlucht naar Timboektoe te pakken op mn days off)

Met neefje KLM weet ik niet wat de deal is, maar heb het gevoel dat dat een cursus moelijk doen is..

Mochten KLM (of KLM dochters) piloten aan onze gate staan mag de captain de knoop doorhakken. Beetje jammer dat dit visa versa niet het geval is..

Overige jumpseaters moeten op onze lijst staan of bij een 121/135 maatschappij werken. Captain mag de knoop doorhakken.

Als je maatschappij CASS is kun je bij ons in de cockpit zitten. Maar ook hier weer heeft de captain het laatste woord uiteraard.

Salaris jaar 1 - 3 is slecht voor een Westers land : 23-35K
na je upgrade salaris jaar 1 - 10 : 50-110 K

Hoop dat iemand die opzoek is naar een job allicht wat aan bovenstaande heeft.

FD

L
 
Last edited:
Hey Metro -

Druk druk hier.

Van het weekend zit ik in Denver, en volgende maand verhuizen naar de grote appel, of naar MD aan de kust.. Hangt beetje van werk van het vrouwtje af..


Laat het je tzt wel weten. kunnen we een biertje pakken in MEM, en de dochter van Elvis opzoeken.


All the best.
FD


Edit 1: weet niet meer van wie ik die PM kreeg maar new hires zijn tussen de 21/22 (op een hand te tellen) en 49 jaar oud.. Hebben tussen de 1001 en 4000 uur.. Enorme variatie dus. Succes met alles, laat het me weten als ik je ergens mee kan helpen.

Ik zou verder proberen naar SkyWest te gaan ipv ASA, aangezien SkyWest net ASA gekocht heeft, en mn gevoel me verteld dat bij een eventuele sen. lijst integratie in de toekomst de SkyWest piloten er iets beter vanaf zullen komen.. Upgrade time van de most junior captain bij SkyWest is 1.5 jaar op het moment voor een Chicago of Denver base op de CRJ 200/700. Allemaal voor United vanuit ORD en DEN.

Aangezien ASA ALPA is en SkyWest geen ALPA is, kan de samenvoeging van de sen. lijsten in de toekomst een behoorlijk zooitje worden. Just so you know.
 
Last edited:
party is over...

party is over...

ziet er naar uit dat een paar mensen bij Pinnacle de straat op worden gezet, nadat mama NWA chapt 11 is geworden..

word mn onbetaalde verlof zometeen spontaan mn eerste airline furlough.. hmppff :(

leuke industrie he..

van het intranet :

Item 8.01 Other Events
Pinnacle Airlines Corp. ("Pinnacle") has received a request from its airline partner, Northwest Airlines, Inc. ("Northwest"), to remove 15 CRJ aircraft from service, effective October 31, 2005. Pinnacle expects its block hours and cycles in the fourth quarter of 2005 to be reduced by approximately 11% and 10%, respectively, compared to its original expected schedule operating a full complement of 139 CRJ aircraft. Pinnacle is making arrangements to place these aircraft in long-term storage.
Under the Airline Services Agreement between Pinnacle and Northwest (the "ASA"), Pinnacle receives variable revenue based on the number of block hours and cycles it produces, fixed revenue based on the number of aircraft in its fleet, and revenue to reimburse Pinnacle for certain expenses arranged by Northwest, such as aircraft rent and fuel. Under the ASA, Pinnacle expects the schedule reduction to impact only the variable components of its revenue; accordingly, Pinnacle expects fourth quarter 2005 revenue to be reduced by approximately 7% from the Company's previous expectations. Pinnacle has informed Northwest that it expects to continue receiving fixed based components of its revenue calculated on the basis of its full 139 aircraft fleet, in accordance with the terms of the ASA. However, should Northwest try to dispute the terms of the ASA and claim that it owes an even lower amount of revenue from the schedule reduction, the impact to Pinnacle's fourth quarter revenue could be substantially greater.
Management has already begun steps to reduce Pinnacle's costs to compensate for the 15 aircraft schedule reduction. Pinnacle will have excess staffing levels in all areas of its operations after the 15 aircraft are removed from service. Management expects to reduce staffing levels through a combination of regular attrition and voluntary employee leaves. It is possible that the Company will be forced to resort to involuntary furloughs, should the number of employees electing voluntary leaves be insufficient. Pinnacle is also reviewing other components of its cost structure to reduce its costs further.
As a result of the 15 aircraft schedule reduction, Pinnacle expects fourth quarter earnings to decline between 10% and 15% as compared to its previous projections based on operating a full complement of 139 aircraft. The earnings impact could be materially greater based upon the final outcome of discussions with Northwest regarding Pinnacle's revenue to be earned under the ASA, and based upon the Company's ability to eliminate costs associated with the reduced operations.
On September 15, 2005, First Tennessee Bank advanced Pinnacle $17 million under the Company's revolving credit facility. Based on the informal discussions that Pinnacle has had with Northwest, Pinnacle expects to receive pro-rated payments on September 30, 2005 and October 17, 2005 from Northwest for regional airline services performed subsequent to September 14, 2005. If Northwest makes the pro-rated payments as expected, Pinnacle believes its liquidity is adequate.
 
Van wat ik verwacht, en vernomen heb zal het chapter11 van NWA niet zo'n heel groot effect hebben op Pinnacle.

Blijft dat Pinnacle een goede plaats is om te werken.

Vooral over het kopje benefits m.b.t. Travel, dit is absoluut niet te vergelijken met iets zoals de KLM heeft, dit is 1000x beter en hier kan je tenminste wat mee!

Het hele IPB-systeem zoals dat KLM heeft is gewoon een jumpseatregeling met veel meer restricties! Alleen daarvoor is het al een goede keuze om bij Pinnacle te solliciteren.
 
Hawker,

Heb ik je wel eens gezien op kantoor in Memphis?

Zit nu back in the old country.. Kan hier gaan vliegen, maar bedank er voor.. Met name indd omdat commuten hier amper bestaat, geld is beter stateside, en leven een stuk relaxter(vergeleken bij oost en noord europa naar mijn mening)

Ben met onbetaald verlof gegaan om te kunnen ruiken aan het oude land, maar ben bang (bron: klasgenoten) dat er binnenkort toch echt gedwongen mensen weg moeten!!

naja, terug de corporate wereld in dan. Ook zo slecht nog niet. Echte piloten vliegen props anyway!

Have a nice day
FD
 
Hoi FD,

Ik denk niet dat je me kent, ik kom overigens nog wel regelmatig in Memphis, Ik probeer en een beetje vandaan te commuten.

Succes in je quest!

Onthoudt>> als je een baan hebt waar je echt lol in hebt, is dat heel goed, voor een airline werken en "gewoon je baan doen" kan dan echt een stap terug zijn..
 
100 a 200 man on furlough bij oude neefje Mesaba...

PCL gaat binnenkort weer aannemen omdat er mensen blijven weg lopen daar! Zelfs line holders worden junior maned de hele tijd..

Cell phone uit laten dus tijdens je vrije dagen!

FD
 
Back
Top