werk in midden oosten, belasting spaargeld in nl

skydiver

New member
hallo allemaal,

ik werk in in het midden oosten, en betaal dus geen belasting in nederland. alleen nu heb ik wel spaargeld en beleggingen in nederland. moet ik hier nu belasting over betalen? het enige wat ik zie is dat ik dividendbelasting betaal wat ik gedeeltelijk terug kan krijgen, maar ik vind niks over belasting betalen over mijn spaartegoed of mijn beleggingen (in nederlandse bedrijven op een nederlandse beleggingsrekening)

alvast bedankt
 
@skydiver,

I have a Dutch Bank account to pay my bills in NL. I do not pay any tax on the money I have there.

I am not a Dutch Resident or a Dutch Citizen - they may look at you differently.

Best bet is to find an accountant familiar with International Tax Laws.
 
ik werk in in het midden oosten, en betaal dus geen belasting in nederland.

Kort door de bocht is de vraag niet of je in Nederland belasting betaald, of dat je in Nederland belastingplichtig bent. Op basis van je verhaal kan ik niet bepalen of je echt niet belastingplichtig bent in Nederland, maar het lijkt er sterk op dat dit niet zo is.
(Geen baan in NL, geen permanent verblijf in NL en ook niet de intentie om op korte termijn terug te keren naar NL.)

Dat zou betekenen dat je niet verplicht bent om belasting aangifte te doen in Nederland. Als het bedrag dat je aan dividend belasting betaald hoog is, kan het echter wel verstandig zijn om toch aangifte te doen, omdat je dan die dividend belasting weer terug kan krijgen. (Let op, daar zitten wel wat voetangels aan. Ik kan je niet uitleggen hoe dat precies werkt.)
 
Back
Top