Welke type model Pilotenshirts

Welke type model Pilotenshirts

  • Één borstzak

    Votes: 1 11.1%
  • Twee borstzakken

    Votes: 8 88.9%
  • Geen borstzakken

    Votes: 0 0.0%
  • Katoen

    Votes: 6 66.7%
  • Mening met polyester

    Votes: 0 0.0%
  • Normal fit

    Votes: 1 11.1%
  • Slim fit

    Votes: 8 88.9%
  • Confectie

    Votes: 1 11.1%
  • Op maat

    Votes: 2 22.2%
  • € 20 - € 40

    Votes: 4 44.4%
  • € 41 - € 50

    Votes: 2 22.2%
  • > € 51

    Votes: 1 11.1%

  • Total voters
    9
Primer,

misschien helpt het als je zegt dat je er ook een streep vanaf kunt halen, want mensen met 3 strepen hebben al vaak een jasje bij RYR en de meeste nieuwkomers zijn tweestrepers. :D
Die hebben een jasje nodig en zullen wel blij zijn om hier op te kunnen besparen. Succes ermee.
 
Ik heb zelf Van Heusen shirts gehad. Er is een blend van katoen en polyester met een kreukherstellend en vuilafwerende kwaliteit. Fantastisch. Na wassen niet meer strijken, en gaat er koffie of een deel van de crewmeal overheen dan heb je een paar minuten de tijd om dat even in het lav uit te wassen. Normale shirts zuigen vlekken binnen een paar seconden op en dan krijg je ze er met geen mogelijkheid meer uit. Ook de pasvorm van deze shirts is goed, en ze gaan voor ongeveer $18.- in de pilotshop.

Ik heb maar bij 2 bedrijven een uniform van de zaak gehad. Kitty Hawk was de eerste, zes shirts van de baas maar je moest de helft meebetalen aan de $400.- leren jas. Donkerblauwe broek + stropdas was eigen verantwoordelijkheid. Bij Gemini werd het over het eerste jaar van je loon afgehouden, en dat was bijna $600.- voor een leren jas, 1 blauwe broek en bijbehorend jasje (dat niemand droeg. Leren jas in de winter, geen jas of een lichte windbreker in de zomer). Shirts en stropdas waren eigen verantwoordelijkheid. Miijn laatste werkgever (in Europa) stuurde ons naar een uniformzaak om een vol uniform aan te meten. Jasje, 2 broeken, 6 shirts, stropdas. Zoals het hoort dus, maar wat niet meer de regel is.
 
met zo'n jasje verkopen moet je wel een klein beetje oppassen, want als specifieke bedrijfskleding in verkeerde handen valt kunnen er vervelende dingen gebeuren...

Ik heb tijdens mijn theorie een keer een verhaal aangehoord dat je in bepaalde landen zelfs je wing en dergelijke van je uniform af zou moeten halen als je even op stap zou gaan i.v.m. mogelijke diefstal. Gaat dan wel weer erg ver. Al kan je dan natuurlijk wel altijd lekker pauperen met je wing in de kroeg :eek:fftopic:.

De shirts die wij aangesmeerd krijgen kosten trouwens 30 euro of zo, belachelijk.
 
Ideaal vind ik de shirts van El Corte Ingles in Spanje, Iberia gebruikt deze. Zijn wel 52 euro per stuk en vervelend te strijken. Hier kan je ook een mooi piloten-uniform scoren trouwens, als je toch zelf moet betalen......
Als je beste prijs/kwaliteit verhouding wilt dan kan ik je de shirts van Van Heusen aanraden (Aviator), deze zijn nr1 in de US. Via internet kan je deze krijgen voor tussen de 15 en 17 dollar per stuk, let wel op importbelasting! Als je ze nat ophangt hoef je ze bijna niet te strijken. De shirts ademen ook goed en voelen niet aan als plastic.

Succes!
 
Back
Top