welke school-->welke baan

2nd officer= inflight administrator. Echt waar: Kreet van coco's als ze afscheid nemen alvorens ieder op zijn eigen vlucht aan te melden: "Administreer ze!" ;)
Maar hoe dan ook; in deze tijden mag iedereen zijn/haar handjes dichtknijpen als 'ie een baan krijgt als tweede/tweede op een beetje goeie kist bij een beetje maatschappij. En het is iedereen van harte gegund. Zorg er alleen voor dat je het niet te lang moet blijven zodat je niet straks op je 40e nog nooit een grote bak geland hebt...

p.s. Nivea, Leij zit een beetje te stangen hoor. Leij (de echte dan) kennende zit 'ie een beetje onder de plak bij Hetty en moet 'ie af en toe, als de bierpomp van café 't Weverke kapot is, zijn praat kwijt.
 
Om weer even ontopic te komen:

Opleiding: ILS (sept'94-jan'97)
Baan: FO F50 KLC
Begonnen feb '03
Schuld 100.000 euri
 
Opleiding: ook VM
Werkgever: rondvluchtjes en ander leuk spul
Functie: ehm... (technisch gezien capt, maar ehm?!? voor een rondvluchtje...)
Typeratings: non
In dienst sinds: freelance, maar op de wachtlijst bij Cityline
schuld: een aardige cent

Prognose: ooit, aanhouder wint

Mazzel
 
Oorspronkelijk gepost door ocho gardena
Eikie, wat heb je tussen je opleiding en de KLC gedaan?

Loadsheetjes maken.. 3 jaar bij de KLM, 3 jaar bij aviapartner (afhandelaar)
 
Eikie

Eikie

Heb de ILS gedaan, '96-98

Nu 1800 total time en PiC op BE20 voor een nederlands bedrijf.



Eikie, wat voor ervaringsuren heb jij om zo bij KLC binnen te komen?


Schuld: te hoog!!!!


Luchtgroeten.
 
Re: Eikie

Re: Eikie

Oorspronkelijk gepost door piloot73

Eikie, wat voor ervaringsuren heb jij om zo bij KLC binnen te komen?

Geen...
Ik was een van de gelukkigen die na de ILS nog bij KLC kon solliciteren zonder uren...
(dat ik toen op de wachtlijst gezet werd, en dat 7 jaar duurde, dat was janmmmer.. :) )
 
ATPL theorie OBS 1999-2000
CPL IR ME CFI bij ACA lakeland USA 2000-2001 (inmiddels failliet)
CFI bij Brittannia Flight Centre 2001
Nationale CPL+ IR 2001 bij IAC (inmiddels failliet)
Ameriflight FO Beech 99 300 uur 2001-2002
CFI bij Britannia Flight Centre 2002
Nationale ME-rating Martinair 2002
MCC course CAE Hoofddorp 2002
Rond -en sleepvluchten bij ATAS op Teuge 2003
Typerating/Linetraining B737 300/700 Astraeus UK 2003-2004
4 weken na beeindiging linetraining werk als F/O bij Islandsflug (ijslandse charter en cargo maatschappij met o.a. een base in Newcastle vliegen op B733 en B734)
kon overigens kiezen uit aanbiedingen van 3 maatschappijen.
Astraeus/ Islandsflug/ Excel (nee niet de nederlandse maar de Engelse maatschappij)
Studieschuld ca. €100.000,-
 
He koenemans,

Als ik jou zo hoor proef ik alleen maar jaloezie. Sommige van de wachtende zullen nooit een ECHT vliegtuig besturen. Dus zeur niet als iemand als co-co begint bij de KLM. Blijft daar wel zijn hele leven en heeft VEEL kisten van de KLM gevlogen als die met pensioen gaat achterin, rechts en links!

Wees blij met de functie als Co-co. Hoeft tenminste geen schapen wollen stoel te KOPEN bij een maatschappij!!!

groetjes,

IJsboer
 
Ja, ik ben, ik zal het maar toegeven, echt heel erg jaloers op de coco's!! Was erg gelukkig met mijn aanname maar gelukkig heb ik een wachttijd van zeven jaar (zoals voormalig loadsheet-collega Eikie, die helaas niet mijn kans kreeg) laten lopen omdat ik na 1,5 jaar van de wachtlijst afkon, inmiddels al vijf jaar happy op de 737 rondvlieg en eventueel eind dit jaar captain 737NG had kunnen worden, ware het niet dat de KLM-groep met de verkoop aan AF in een dip zit en alles even stil staat.

Kortom IJsboer, think before you speak.

Koeneman
 
....En sommigen worden binnen 3 jaar na indienstreding Captain op de A320/1 en klagen helemaal niet over hun baan en zijn allang blij dat ze vliegen.

Ik heb altijd geleerd dat je hoe moeilijk het je soms ook wordt gemaakt altijd te blijven doorzetten en uit te gaan van je eigen kunnen en talenten.

Je kans om door te schuiven naar rechts en daarna naar links komt heus wel, afwachten en dosis geluk zijn denk ik de basiswoorden die ik je mee wil geven, en je daarnaast ook heel veel succes te wensen met je nieuwe job.

See you in the air.
 
sep 95- jan 98 ILS / IAT
feb 98 - jun 98 RvdS
via IFTC ( 75000 NLG gelapt)
okt 98 - feb 01 F/O LUXAIR F-50
mar 01 - present F/O LUXAIR B 737
schuld: meer dan 120 000 Euri
 
Hehe....nu mag ik!

april 99 - november 99: BCA avondcursus (B1)
december 99- oktober 01: NLS (JAR)
oktober 01- oktober 02: 'business'
oktober 02 - mei 04: KLM UK Engineering op SPL
mei 04 - heden: eindelijk een plekkie bij Ryanair

wachttijd totaal: 31 maanden
schuld: hoog (gezien de recente TR)

groet,

Daan
 
Back
Top