Welke android apps gebruik jij?

Metrodriver:

Onafhankelijk van welke carrier je neemt (Verizon, T-Mobile etc.) zullen je data kosten buiten de USA tussen de $15-$20 PER MB downloaded zijn!!
Dit is voor een smartphone zoals de Nexus One, IPhone etc.

Ikzelf heb een tijdje geleden heel even mijn data "aan" gezet op Barbados om even op Google Maps te gaan, zodat ik uit kon dokteren waar ik was in "samenwerking" met de ingebouwde GPS in mijn telefoon (Nexus One), want ik was zomaar aan het rondrijden gegaan en redelijk verdwaald geraakt.

Het was niet meer als een overzichtskaartje van het eiland en ik heb niet ingezoomd etc. en dat was al zo'n 350kb, dus ongeveer $5.

Een aantal van mijn collega's hebben in het begin met hun IPhone voor honderden dollars aan data verbruikt toen die net uit was en het allemaal nog niet zo duidelijk was wat betreft de hoge kosten.

De enige mogelijkheid is een Blackberry, want daarvoor kun je meestal een unlimited "International" data package voor kopen voor rond de $69 per maand.

Oh ja, Skype op een smartphone gebruikt dus data en is daarom niet praktisch in het buitenland, tenzij je in Starbucks of iemand anders z'n WiFi kan.

Roaming voor gewone telefoon gesprekken varieren per land en per USA carrier, maar lopen uiteen van $0.99 tot $2.99 per minuut.

Hope this helps,
PM me als je meer wilt weten, dan geef ik je mijn email of tel, want ik ben er redelijk in thuis/van op de hoogte
 
Ik ben er erg blij met mijn Android (Samsung Galaxy Spica). Hij heeft alles wat je van een telefoontje anno 2010 mag verwachten. GPS, Layar, allemaal superhandig.

Heb diverse GPS tooltjes gedownload uit de Market. Nog niet alles uitgeprobeerd, maar zoiets als dit: tracken overlandvluchtje, lijkt me een supertool. Dan kan iemand mijn overlandje (afhankelijk van contact met telefoonpalen) live meekijken via een webpagina.
Voor dat tracken moet je eens kijken naar Glympse

Ik ben zelf wat aan het maken voor de E6B Flight Computer omdat dat nog niet bleek te bestaan en ik het nodig heb.
 
Er is een motorola defy (android) onderweg naar mijn huis, en de eerste smartphone voor mij. Tijd voor de apps. De defy is water resistant (ik heb iets geleerd van 2 telefoons die in H2O verzeild geraakt zijn), dust proof en heeft gorilla glas dat zeer moeilijk krast. Van buiten ziet ie er uit als iedere andere telefoon, maar heeft iets meer bescherming.

@Steph: GPS speedo, wat is dat en hoe werkt het? Zelfde met de Maps waar jij het over hebt.

Is er een mogelijkheid om via de computer kaarten van bijv Google maps op een datacard op te slaan en daarna met de GPS (van de satellieten, niet via cell towers) kunnen zien waar je bent? Ik wil dit ding gebruiken in gebieden waar je buiten het bereik bent van antennes of in het buitenland waar ik geen roaming wil hebben.
 
Ik weet niet of dat ondertussen mogelijk is met Google Maps. De app die ik gebruik "Maps (-)" heeft de mogelijkheid om in de app zelf de kaarten op te slaan. Je kan daar ook grotere stukken kaart opslaan, dus je hoeft niet elk stukje van de kaart op elk niveau gezien te hebben om dat stukje kaart op te slaan.

Wat betreft de GPS Speedo, die heb ik er alweer afgegooid. Slechte app? Welnee, ik heb gewoon iets veel leukers gevonden! Zoek eens naar de app ZP Dashboard. Kort gezegd maakt dit van je telefoon een HUD, met de optie om de camera aan te zetten.

dash_road.png


De pitch en roll zijn er voor de leuk, maar werken wel gewoon (erg leuk in het vliegtuig). De app is ontwikkeld voor gebruik in de auto, om die reden zit er een functie in om het hele scherm te spiegelen. Leg je vervolgens je telefoon op het dashboard, dan zie je de informatie op je scherm (uiteraard weer ontspiegeld) op je voorruit. De pitch en roll indicatoren zijn heel makkelijk uit te zetten, zie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=PaTkXhKerbI

Voor 3 euro heb je de pro versie:
http://www.androidzoom.com/android_applications/tools/zp-dashboard-pro_lkav_screenshots.html
 
Ik dacht ik bump m weer ff...

Net een Android tablet binnen gekregen, en niet al mn apps die ik voor t werk gebruik op mn telefoon werken hier op (nieuwere Android versie misschien, of apps zijn ook verwijderd van de play store)

Op mijn telefoon gebruik ik iata/icao dictionary; waar over alle airports informatie te vinden is zoals rwys, frequenties, op welke volmet (hebben nog niet op alle kisten acars) je welk weer krijgt etc. Zoiets zou ik op mn tablet ook graag hebben, t liefste met ingwbouwde metar/taf functie.

Op zich ook leuk, zo'n kaart waar je waypoints/airways in kan laden, zodat ik mooi de route mee kan kijken enzo.

Dat soort dingen eigenlijk...iemand tips? (behalve dan de apps die 100 euro per jaar kosten, ik doe t niet voor de hobby ;))
 
Solaris, laat de intensiteit van de zonnestraling op de aarde geprojecteerd zien.
Screen filter, kan je je scherm nog donkerder krijgen dan minimum backlight.
 
Dank, pocketknife nog een keer geprobeerd, werkt nu prima! Screen filter lijkt me ook praktisch, die moet ik nog even testen op nachtvluchten ;)
 
Ik heb ook nog Aviation Weather NOAA op mijn Android phone, deze is best handig als je het luchtruim onveilig maakt boven N-Amerika.
 
Ik zoek een meter to feet FL converter zoals die op IOS in PToolbox beschikbaar is. Voor Cina en ex-USSR en als je approaches in meters schiet. Suggesties?

Sent from my F3113 using Tapatalk
 
Back
Top