Weight & Balance in Europa

Vandaag met een collega gediscusieerd over weight & balance in Europa en van daaruit is de volgende vraag ontstaan:

Wij zijn een FAA Part 91 operation met een "N"-registered vliegtuig.

De vraag is of in de meeste landen binnen Europa het verplicht is om voor elke vlucht een weight & balance te doen en hiervan ook documentatie te hebben ook al ben je Part 91?

Alvast bedankt
 
Last edited:
Documentatie: http://jaa.nl/publications/section1.html

Uit m'n hoofd (maar dit kan heel goed veranderd zijn) moet je voor privé vluchten jezelf ervan overtuigd hebben dat je binnen limieten ben (dus er hoeft niet per se documentatie mee). Voor commerciële vluchten moet er altijd een loadsheet gemaakt worden, hiervan moet ook een kopie op de grond achtergelaten worden. De exacte omschrijving weet ik niet en ik weet ook niet hoe de legaliteit opgaat met N kist in EU. Maar je zou verwachten dat het in 1 van die JAA documenten staat vermeld.
 
Hi there,

for Germany, private OPS:

W&B --- Yes,
documentation -- No

But ramp Checker might ask for a prove that you are within limits.
So you have to calculate it for him/her.

DITOP
 
......Voor commerciële vluchten moet er altijd een loadsheet gemaakt worden, hiervan moet ook een kopie op de grond achtergelaten worden. .....

ter aanvulling: Voorzover ik weet geldt dit alleen als je onder de AOC vliegt. voor andere commerciele vluchten (bijvoorbeeld lesvluchten) geldt "regel 1".
 
Back
Top