Weekje Frankrijk

Roger Wilco

Member
Vorige week ben ik met wat clubgenoten van de Vliegclub Rotterdam naar LFZG Nuits Saint Georges (in de buurt van Dijon en Beaune) gevlogen en heb daar een leuke tijd gehad. Een impressie vind je hier.

Groeten,
Rene
 
this ILS has a 4.5 degrees slope . It was a very hot day; the temperature on the tarmac was above 40 C.

Ik vraag me af of jullie wel weten waar jullie mee bezig zijn geweest. Met alle respect, maar dit was levensgevaarlijk. Als de temp van de baan echt zo hoog was kan je er in combinatie met die hoogte helemaal niet weg en nog maar niet te spreken over die 4.5 degrees slope .

De bergen liggen bezaait met wrakken van dit soort mensen. Geen bergvliegcursus en maar doordrukken.


Rob
 
Robbie said:
this ILS has a 4.5 degrees slope . It was a very hot day; the temperature on the tarmac was above 40 C.

Ik vraag me af of jullie wel weten waar jullie mee bezig zijn geweest. Met alle respect, maar dit was levensgevaarlijk. Als de temp van de baan echt zo hoog was kan je er in combinatie met die hoogte helemaal niet weg en nog maar niet te spreken over die 4.5 degrees slope .

De bergen liggen bezaait met wrakken van dit soort mensen. Geen bergvliegcursus en maar doordrukken.
Ik waardeer je bezorgdheid, maar ik heb sterk de indruk dat je niet weet waar je het over hebt. Pak de kaartjes van Chambéry er eens bij.

Die 4.5 graden slope was voor de landing. Geen enkel probleem, alleen iets steiler dan wat ik gewend was.

Chambéry ligt op 797 ft MSL en heeft een baan van dik 2000m. Geen enkel probleem voor een niet volledig beladen P28A om daar los te komen.

Vertrokken zijn we volgens de VFR-route: Baan 36, klimmen naar 1300 ft, rechterbocht naar downwind; afmelden bij punt SE. Niets bijzonders dus.

Rene
 
Last edited:
Ik denk dat GA inderdaad niet zo'n probleem is. Zeker in zo'n klein kistje Northbound uitvliegen over het meer is geen probleem. Robbie zat waarschijnlijk met z'n gedachten in een 757 of 737 waarbij de approach Go Around en Missed Approach procedure enigszins kritisch is. In dergelijke kisten dien je voor Chambery, een class C airport, eerst de Simulator in, vervolgens met een collega een keer op de jumpseat mee om een vlucht met deze bestemming Ueberhaupt uit te mogen voeren als PIC.
 
ph-gjk said:
.............. approach Go Around en Missed Approach procedure enigszins kritisch is. In dergelijke kisten dien je voor Chambery, een class C airport, eerst de Simulator in, ...............
Een paar uur geleden nog gedaan in de FSI-sim in Columbus Ohio i.c.m. Innsbruck.
 
Back
Top