Wat wordt de rol van Dutchbird?

Status
Not open for further replies.

Request visual

New member
Op het nieuws was te horen dat Dutchbird geintegreerd gaat worden in de EAG. Is er al bekend in wat voor vorm dit gaat gebeuren? Gaat er een gedeelte van de vloot naar de Antillen bijv?
Is er al gesproken over een gezamelijke senioriteits lijst of een doorstroming?
En Air exel en Holland exel zijn aangesloten bij De VNV zijn ze dat bij Dutchbird ook?

Genoeg vragen voor nu.

Gr RV
 
Meneer de Vlieger en Airbus, wat hebben die toch tegen elkaar?

Misschien het AirLib verhaal?
 
Die foto's doen echt pijn. Wat een geweldige vliegtuigen zijn dat.

Maar om een antwoord te geven op de vraag, DutchBird is niet eens onderdeel van de EAG. Integratie is dus uit den boze, personeel van DutchBird 'mag' een contract tekenen die de heren van HXL nu aanbieden.
 
Airbussen: a sad story indeed.
Geweldige kisten en naast MPH waren we zo'n beetje de enige in NL. Gelukkig komen er wat van die franse schoonheden bij de KLM.

Over de contracten, ja, maar wat voor de mensen van wie hun contract straks afloopt? Zullen ze wel lekker laten aflopen, scheelt weer centjes. Mjah, we zullen t zien. Zoals een collega zei: het doet zeer
 
De mensen die bij DB blijven zullen weinig te doen hebben zonder toestellen. Die gaan weer wel naar de EAG is het plan. En dus zijn het alleen kostenposten, daar zal snel wat aan gedaan worden....
 
@ phoenix x

Wat bedoel je precies met dat de DBR geen onderdeel is van de EAG? In diverse uitspraken is gesuggereerd dat de EAG Dutchbird heeft overgenomen.

Of is het gerucht, dat DBR overgenomen is door een of andere "BV" die echter niet verbonden is aan de EAG, waar!!
Mocht dit zo zijn, dan kan dit nog wel wat betekenen voor de nabije toekomst.

We zulllen wel zien
 
Ik garandeer je dat DB geen onderdeel van de EAG is geworden, maar eigendom van een BVtje dat niet bij de EAG hoort. Lekker makkelijk, nu kan de EAG lekker hun voorwaarden voorstellen, "and if you don't like it, ga je ten onder met DutchBird."
 
quote site erikdevlieger.com

Zie vooral paragraaf 4."Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid voor Dutch Bird. "........."omdat ik geen enkele zeggenschap heb of kan krijgen. "



gfe 14 dec 2004 15:07


Ondergetekende is de afgelopen vier dagen bezig geweest om een duidelijk en volledig inzicht te krijgen in de situatie bij de luchtvaartmaatschappijen van de Exel Aviation Group.



Dit heeft geleid tot de volgende vaststellingen en maatregelen:



1. Het eerste onderzoek bij onze luchtvaartmaatschappijen heeft geen bijzonderheden opgeleverd. De luchtvaartmaatschappijen zijn goed georganiseerd en functioneren naar behoren. Desondanks zullen wij deze week een extern bureau een opdracht geven voor een forensisch onderzoek naar de gang van zaken binnen alle bedrijven. Wij hechten aan een extern oordeel.



2. Naar aanleiding van de berichtgeving van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat willen wij de Rijksluchtvaartdienst vragen onze bedrijven ook door te lichten, zodat er geen enkele onduidelijkheid kan bestaan over de operaties.



3. Binnen afzienbare tijd wordt een interim-manager benoemd, die ons zal assisteren bij de verdere gang van zaken.



4. Gebleken is dat het bedrijf Dutch Bird juridisch en operationeel uitsluitend valt onder de verantwoordelijkheid van de heer Harm Prins. Ook na herhaaldelijk verzoek heeft niemand van ons toegang gekregen tot de heer Prins en wij hebben dus niet met hem kunnen overleggen over alle aspecten van Dutch Bird. De heer Prins is op dit moment niet in staat om zijn verantwoordelijkheid voor Dutch Bird te nemen. Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid voor Dutch Bird.

Twee van de vijf vliegtuigen van Dutch Bird zijn weggehaald door de Duitse leasemaatschappij. Als ik het goed begrijp zijn de overige vliegtuigen voldoende om de geboekte reizen uit te voeren. De Ondernemingsraad van Dutch Bird, die mij om assistentie heeft verzocht, kan ik helaas niet helpen, omdat ik geen enkele zeggenschap heb of kan krijgen.



5. Kortom: ondergetekende doet er alles aan om Exel te laten functioneren zoals het hoort. De duizend werknemers van Exel kunnen op mijn steun en inzet rekenen en ik reken op hen.





Amsterdam, 14 december 2004 12.00 uur





Erik de Vlieger

Exel Aviation Group
 
Jan Luder 14 dec 2004 14:36
Beste Henk,

Met grote verbazing en nog grotere ergernis heb ik vanmorgen het artikel gelezen in De Telegraaf. Hier bewijzen jullie de leden van HollandExel, mijzelf incluis beslist geen dienst mee. Ik vind dit een meer dan schandalig optreden van de VNV op een moment dat het bedrijf het al moeilijk heeft. Een dolkstoot in de rug heet dit en dat is te allen tijde zeer ongepast en vals.

Aangezien de CAO onderhandelingen nog in volle gang zijn is het niet op zijn plaats op een dergelijke manier stellingen te betrekken en je ongenoegen te uiten. Binnen het overleg is ook nooit over de zaken als genoemd in het artikel met een woord gesproken. Sterker nog er is door werkgroep leden zelfs verklaard dat wij ons precies aan de huidige regeling hielden maar dat er nog een paar dingen verfijnd dienden te worden. Dat is in goed overleg daarna nog dezelfde dag op kantoor gedaan.

Aangezien jij als President verantwoordelijk bent voor dit artikel eis ik een correctie van de VNV in de krant omdat jullie beweringen op niets zijn gestoeld. Wij houden ons aan de wet. Dat jullie dat als verwende KLM-ers niet gewend zijn om op de wet te werken is jullie zaak. Wij zijn zeer tevreden hoe het bedrijf met de WRR omgaat. Iedere rust krijgen wij tenminste een 5 sterren hotel aangeboden inclusief ontbijt en een uitstekende daggeld regeling dat kan concurreren met alle maatschappijen.

Dat de luchtvaart een nieuwe weg is ingeslagenen die jullie misschien minder welgevallig is geeft jullie nog niet het recht een dergelijk artikel te plaatsen.


Jan Luder de man die de WRR opnieuw heeft geschreven.

:D :D :D
 
Phoenix x

Jij had dus gelijk. De geruchten zijn dus waar. Geen overname maar een of andere constructie om wat middelen veilig te stellen. Picking the fruits en dan laten barsten, ten onder laten gaan. Bah, wat een smerig spelletje is dit geweest.

Medewerkers blij maken, hoera, hoera, werkgelegenheid is gegarandeerd. Maar niets is minder waar. Terug bij af als ik het zo begrijp.

Enkele individuen op de weblog van edv hadden hiervoor al gewaarschuwd. En zijn door de edv zelf uitgemaakt voor leugenaar en herrieschoppers. Echter ...... zie het persbericht.

Jongens, wat is hier aan de hand???????????????????
 
Nou.... Zo is het nu ook weer niet. De BV die eigenaar is van DB staat volgens de KvK wel degelijk op de naam 'de Vlieger.' Dit is ook het standpunt van DB in het persbericht dat in een andere thread staat ('nu is het oorlog' oid.).
Maar DB, los van die verantwoordelijkheid, valt niet onder de EAG.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top