Wat vonden jullie het moeilijkst bij de ATPL Theorie.

Assertief

New member
Geachte Forumleden,



Mijn 2 vragen zijn:


Welke onderdelen vonden jullie het moeilijkst?
Waarom vonden jullie die onderdelen het moeilijkst?



:):)
 
Zelf had ik het meeste moeite met Meteo, waarom durf ik niet goed te zeggen, dit vak lag me denk ik het minste.
De theorie is redelijk goed te doen op examen niveau, alleen heel veel in een korte tijd.
Wat er bij verteld moet worden is dat het verschil tussen examen niveau en de gehele theorie beheersen bij mij een groot verschil was, daar zit ik nu nog steeds voor in de boeken, een jaar na afronden van mijn opleiding.
 
De tijdsdruk! Probeer een beetje voor kennis te hebben en jezelf er 100% voor in te zetten anders ga je het heel zwaar krijgen.
Meteo is juist een zalig vak;) Ik vond Radio Navigation het moeilijkst denk ik, want dat lag mij helemaal niet.
 
Ik had ook totaal geen problemen met meteo.
Ik vond Human Performances and Limitations het moeilijkst....

En inderdaad goeie tip van rein hierboven: voorkennis en 100%inzet
 
Ik heb een paar filmpjes gezien en lijkt me heel moeilijk hoe ze met ATC communiceren.

Wat dit betreft kan ik echt zeggen: "oefening baart kunst". In het begin versta je er erg weinig van, maar zodra je het vaak genoeg hoort en ook weet wat er gezegd kan worden wordt het steeds makkelijker.
Communications vond ik zelf één van de leukste vakken van de ATPL-theorie.
 
Wat dit betreft kan ik echt zeggen: "oefening baart kunst". In het begin versta je er erg weinig van, maar zodra je het vaak genoeg hoort en ook weet wat er gezegd kan worden wordt het steeds makkelijker.
Communications vond ik zelf één van de leukste vakken van de ATPL-theorie.
Begrijp nog steeds geen reet van die indiers :') probeer HF met Mumbai, kan je zoveel oefenen als je wilt gaat je niet lukken. haha

wat ik het moeilijkste vond tijdens m'n atpl? wakker blijven:biertje:
 
Begrijp nog steeds geen reet van die indiers :') probeer HF met Mumbai, kan je zoveel oefenen als je wilt gaat je niet lukken. haha

wat ik het moeilijkste vond tijdens m'n atpl? wakker blijven:biertje:

haha,Hoeveel uren les heb je per dag dan? Weekend vrij?
 
Als je deze site er ook bij hebt kan je sommige vliegtuigen ook daadwerkelijk volgen als je naar ze luistert via bovenstaande links.

ook wel grappig om eens te kijken "of" er iets over komt vliegen of om te zien "wat" er over vliegt.

http://www.flightradar24.com/
 
En als je een oude computer hebt zoals ik zou je ook op www.geluidsnet.nl kijken. Is eigenlijk geschikt om de dB's op bepaalde punten te meten maar je kunt ook de vliegtuigen zien.
 
Back
Top