Wat te doen? Modulair of integrated?

groencontainer

New member
Ik zit al een tijdje te bedenken wat voor mij het meest handig is, en modulaire opleiding, of integrated. Als ik voor de modulaire opleiding zou kiezen, kan ik nu al, tijdens mijn studie, rustig beginnen met m'n ppl en verder. Als ik dan afgestudeerd ben, moet ik nog een half jaar tot een jaar bezig zijn en heb ik mijn CPL. De vraag is alleen of ik dan wel "makkelijk" een baan kan vinden. Ik heb namelijk het idee dat men(werkgevers) meer op heeft met integrated opleidingen. Hoe denken jullie daarover?

Overigens zit ik ook met mijn leeftijd als ik afstudeer, ik heb nu al een jaar studievertraging (erkend vanwege extrene omstandigheden blablabla) en ga nu ook weer een jaar oplopen vanwege een bepaalde auto die op zonne-energie moet rijden, zodat mijn studietijd uiteindelijk zo'n 8 jaar zal duren en ben ik dus 27/28 ben als ik afstudeer. Kortom, het is dus voor mij redelijk aantrekkelijk om de opleiding modulair te gaan doen en er al vast mee te beginnen tijdens vakanties en weekenden.
 
Ik zou mijn ppl halen tussen de tentamens door en als je klaar bent cpl/ir modulair doen. Dan kun je tegen die tijd nog overwegen of je ermee doorgaat.

Ik waarschuw je dat een baan vinden niet makkelijk is.

groet

P.S. Er zit veel meer toekomst in engineering, dat met die zonnewagen da's toch pionierswerk? Keep it up!
 
Hoi, Ik heb tijdens mijn HTS-propedeuse mijn PPL gehaald en de rest daarna modulair gedaan.
Heeft al met al veel kosten gescheeld en tijd bespaard.

En ik heb niet minder kansen op een baan dan de integrated leerlingen van mijn school.

Grtn
 
Hee JPC, hoe gaat het nu met het vinden van een baan ? Ik wens je veel succes in het nieuwe jaar en veel aerobatics plezier :yeehaa:
 
JPC, waar heb jij je opleiding gedaan? Als je het bij bijv Martinair vliegschool doet maakt het inderdaad niet uit of je het los doet of integrated.

IK vind het moeilijk te zeggen of je meer kans maakt op een job. In engeland maakt het wel uit. Mensen met een integrated opleiding vinden wel sneller een baan omdat het een voor maatschappijen bekende opleiding is.

Je komt op de markt als een Low timer en dat is verschrikkelijk moeilijk zoals al eerder is gezegd.

Succes
 
IK zal even uitleggen wat ik bedoel. Als je naar een school als martinair gaat zal het niet veel uitmaken of je het modulair of integrated doet. Zelfde instructie en opleiding.

Als je kiest tussen bijv een amerika traject en daar beetje bij beetje haalt of bijv een NLS dan denk ik wel dat het verschil maakt. Dan heb je meer aan de integrated course bij een bekende opleiding.

Ik denk persoonlijk dat je wel meer kans op een job hebt na het doen van een bekende opleiding zoals KLS, NLS, Oxford, EPST dan als je zelf alles bij elkaar sprokkeld. Maar dat is mijn mening natuurlijk
 
Ik zou in jouw geval modulair doen. Dit is veel goedkoper en daar kun je nu alvast mee beginnen. Voor de integrated opleidingen waarbij je sollicitatiehulp krijgt vanwege hun naam (NLS-KLS etc.) zul je straks waarschijnlijk ook te oud zijn en ga je qua leeftijd misschien ook een erg groot financieel risico aan (wat eigenlijk tegenwoordig voor elke beginnende piloot geldt).
Met modulair is alles nog te overzien. Dat lijkt me erg belangrijk in een markt als deze.....
 
Bedank voor de reacties, ik ga alles eens even goed op een rijtje zetten, het heeft geen haast, dus ik kan alles rustig afwegen en natuurlijk ook even afwachten wat er gebeurt met de markt.
 
Back
Top