Wat moet ik doen ?!?

Jeroen994 said:
Daar komt nog eens bij dat toen Air France een tijdje geleden vliegers nodig had, ze deze bij NLS vandaan haalden:rolleyes:

Correctie:

Ze haalden ze niet van de NLS, maar het waren 6 Fransen geselecteerd door AF die in een ab intio klas werden toegevoegd...

P.s. AF was wel tevreden met het afgeleverde resultaat.
 
ForceFighter said:
Hoe kunnen ze nou goede nazorg (in Nederland (wil hier het liefste werken)) geven als ze helemaal in portugal zitten?
En andere opleidingsinstituten doen dat ook wel voor hun studenten - daar ben ik van overtuigd!

Daar zou ik als ik jou was maar geen geld op inzetten!!
Ook maakt het niets uit of de NLS hun vlieggedeelte in Portugal doen of NL, de contacten hebben ze al. Ook heel belangrijk is dat ze onderdeel van CAE zijn.

Maar goed, het is jou beslissing. Heb zelf ook geen NLS gedaan, en daar heb ik toch wel een beetje spijt van.

Grtz Mike5
 
ForceFighter said:
Hoe kunnen ze nou goede nazorg (in Nederland (wil hier het liefste werken)) geven als ze helemaal in portugal zitten?
En andere opleidingsinstituten doen dat ook wel voor hun studenten - daar ben ik van overtuigd!

Alleen de vliegfase gaat naar Portugal. De selecties en theoriefase blijven gewoon in nederland, dus daar verandert niets aan...

Bel anders gewoon eens met de NLS om op opheldering te vragen. Want hier op het BB kun je nooit een duidelijk beeld krijgen van de plannen en de consequenties...
 
RTO said:
Bedenk wel dat Evora een ongecontroleerd veld is met een baan van 1200x25 meter, zonder ILS, NDB's of VOR's in de buurt, laat staan de R/T die nergens over gaat!

Niet meer zo, ndb reeds operationeel, baan wordt verlengt, er komt een ctr, rt dan vanzelfsprekend ook en er komt ook huisvesting voor nls'ers. Evora gaat zwaar uitbreiden, lang leve Evora!
 
hmmmm daar heb ik nog niets over gehoord....

Ik hoorde wel dat air luxor zich op Evora wilde vestigen en in samenwerking Evora wilde uitbreiden, om daar onderhoud aan hun kisten te gaan doen. Houdt dat hier mee verband?

In welke richting wordt de baan verlengt , noorden, en komt er ook een verbreding?

Waar staat die NDB?

Ben benieuwd op welke termijn die campus klaar is, kennende het werktempo en de burocratie in Portugal....

Al met al toch zeer goed nieuws!
 
Als je het over nazorg hebt, maar je moet nog 2 jaar wachten na je opleiding tot je een baan hebt, vind ik dat een beetje geromantiseerd.
2 jaar rente betalen zonder vliegbaan en nog eens een rating betalen, is echt niet zo'n uitmuntende nazorg.

* 2 jaar rente: ca 14000 Euro
* typerating: ca 30000 Euro (maar moet je zo ongeveer overal betalen)
* inkomstenderving door 2 jaar stil te hebben gezeten: ca 192000 Euro

Dus: de gehele opleiding kost 206 000 meer dan een opleing dan waar je direkt na het afronden ervan aan de slag kan..

Forcefighter: focus je nou niet op NL, want de kans is erg groot dat je later om een baan te krijgen ook naar het buitenland moet verkassen.
En heb je overigens al naar die CTC-McAlpine opleiding gekeken?
 
superpilut said:
Als je het over nazorg hebt, maar je moet nog 2 jaar wachten na je opleiding tot je een baan hebt, vind ik dat een beetje geromantiseerd...

Jij basseert dit op de jongens die 2 jaar op de wachtlijst hebben gestaan omdat de hele luchtvaart op z'n gat lag. Dit lag er niet aan dat de NLS slechte nazorg gaf, maar gewoon weg aan t feit dat er nul komma nul aagenomen werdt.
Er zijn de laatste tijd geregeld wat jongens aan een baan gekomen via de NLS die net een paar maanden klaar waren (Holland exel, Ryanair). Tevens heb heb je ook een voordeel aan de naam NLS als je ergens zelfstandig solliciteert.

Tevens vallen onder nazorg ook de terugkomavonden en dat je gratis zoveel kunt komen simmen als je wilt.

P.s. eind februari stonden er 120 man op de wachtlijst en nu 80... En dan te bedenken dat er elke maand ongeveer een kleine 10 man afstuderen.....
 
Ben het eens met Superpilut.

Nazorg is zo'n lekker relatief begrip.

Als er lui worden aangenomen staat iedere vliegschool, NLS incluis, zich op de borst te kloppen hoe goed zij wel niet voor 'hun' leerlingen zorgen. In mindere tijden stelt nazorg geen ene ruk voor; wat er niet is kan ook niet worden geregeld. Ik heb zelf de NLS gedaan en heb eerlijk gezegd niets aan de nazorg gehad; mijn eigen ervaring is dat je beter zelf op onderzoek uit kunt gaan i.p.v. aan de rokken van de NLS kan blijven kleven. Het lijkt me verstandig om de term 'NLS-nazorg' met een kilootje zout te nemen.

Los daarvan: de mogelijkheid om gratis te simmen is natuurlijk wel weer goed geregeld.

Laters,
Koen
 
Je moet ook niet als je klaar bent met de NLS een afwachtende houding aannemen.(Geldt voor geen enkele opleiding) Er staan inderdaad een hoop mensen op die wachtlijst, maar naar mijn idee is de NLS op dit moment de minst slechtste. Zelf zou ik nu helemaal geen vliegopleiding gaan beginnen.
Zelf heb ik Martinair gedaan, en zij doen helemaal niets voor je. De laatste tijd gaat het gerucht over een paar plekjes bij MP zelf. Alleen is er nog niets concreets en blijft het voor mij eerst zien dan geloven. Het zou sowieso een druppel op een gloeiende plaat zijn, maar ach, heeft Martinair ook weer zijn marketing stunt(tje). Lijkt de school ook weer een beetje aantrekkelijk.

Grtz Mike5
 
Niet meer zo, ndb reeds operationeel, baan wordt verlengt, er komt een ctr, rt dan vanzelfsprekend ook en er komt ook huisvesting voor nls'ers. Evora gaat zwaar uitbreiden, lang leve Evora!

Ja reindertje dream on.

Er staat hier in de verste verte nog geen NDB. De baan word ook niet verlengd, alleen verlicht. Ook komt er geen CTR, maar een ATZ en de man op de toren blijft dezelfde prutser.

Lang leve Beek!
 
'tuurlijk moet je zelf ook wat doen om een baan te krijgen, maar in gouden tijden heb je dus ook geen nazorg nodig!
In de moeilijke tijdendat ene baantje via je school krijgen, dat is prestatie. De afgelopen jaren waren moeilijk en dat zag je dus ook: lange wachtlijsten...
Verhalen hebben ze allemaal, maar mensen ergens plaatsen is presteren, en dat kreeg die mammoet-organisatie eigenlijk ook niet voor elkaar...
 
OK Fokkertje, hier een objectieve reply van een NLS-er die momenteel in Evora vliegt

-NDB is NERGENS TE BEKENNEN
-er komt TRAFFIC ADVISORY, GEEN gecontroleerd veld
-Huisvesting voor NLS-ers is nog in een vroeg stadium
-baanlengte blijft gehandhaaft

ik zou willen suggereren: eerst denken....dan zeggen

gelukkig mag 0309A het geheel nog in NL afmaken.


succes met je theorie-examen


NLS0309A/B
 
fokkertje said:
Niet meer zo, ndb reeds operationeel, baan wordt verlengt, er komt een ctr, rt dan vanzelfsprekend ook en er komt ook huisvesting voor nls'ers. Evora gaat zwaar uitbreiden, lang leve Evora!

Zeg, zou ik eens mogen weten waar je deze informatie vandaan hebt getoverd?:1855:
 
Back
Top