Wat is UK en wat is het internationale gedeelte van een vlucht?

Buschauffeur

New member
Ik denk dat ik over 2006 Non UK Resident ben. D.w.z. waarschijnlijk minder dan 183 dagen in de UK in tax jaar 2006, minder dan gemiddeld 91 UK dagen over de afgelopen 4 tax jaren, uitgezonderd dag van aankomst en vertrek. Doe Short-haul, dus ben binnen 48 uur weer terug. Dit zijn tot nu toe de regels die ik heb kunnen vinden voor een eventuele non residency.

Nu het UK deel van mijn arbeidstijd uitrekenen.

Ik heb stevig gezocht op de HMRC site edoch zonder resultaat. Als ik zo op het web rondkijk kom ik tot het volgende:

1 Je vluchtvoorbereidingstijd is UK (één uur, bij EZY dan).
2 De eerste 15 min. van je vlucht naar een non UK bestemming zijn UK.
3 De laatste 15 min. van je vlucht vanaf een non UK bestemming zijn UK.
4 Op een 4 sector dag is je omdraaitijd 45min UK tijd, ook al is het daadwerkelijk minder
5 Geen afmeld tijd van zeg 30 min.

Voorbeeld:
LGW-MRS MRS-LGW LGW-TLS TLS-LGW

1 uur aanmelden.
15 min. eerste vlucht.
0 min. voor omdraaien in MRS.
15 min. tweede vlucht.
45 min. omdraaien in LGW.
15 min. derde vlucht.
0 min. voor omdraaien in TLS.
15 min. vierde vlucht.
0 min. voor afmelden.

op een duty van zeg 10 uur is nu dus 2:45 uur UK tijd.

Een dubbele LGW-EDI zou dan 100% UK tijd zijn.

Nu mijn vraag, klopt dit? Zijn er verder nog regeltjes die ik vergeet? En hoe zit het met bijvoorbeeld een nachtstopje MAD?

Zal het antwoord binnenkort wel horen als ik ergens mijn UK tax form laat invullen in april maar verricht nu vast veldwerk om een sheet van mijn UK time te kunnen maken. Hoor graag van iemand het antwoord of een linkje waar het staat.
 
Hey N,

Ik zit met exact hetzelfde vraagstuk. Ik laat alles uitzoeken door the Fry group. Kost wel een aardige duit. 150 pondjes voor de non-residency en vervolgens 600 pondjes per jaar voor de aangifte. Ze regelen overigens dan wel alles voor je (duty time berekening o.a., waar ik zelf helemaal geen zin in heb). En gaan zelfs procederen voor je mocht de HMRC lastig gaan doen.

Volgens hen kunnen we bij easy zeer gemakkelijk non-residency claimen. Heb jij eigen huisvesting in LGW? Als je namelijk iets op je eigen naam huurt, dan wordt het lastiger.

Email me anders op de bedrijfsemail even, dan mail ik je de stukken van the Fry group.

Gr.
Sander
 
Eh, dat zijn best wel knaken...
Wat moet dat moet dan maar maar vindt het wel Érrug veel. Spreek je in de crewroom nog wel hierover.

Weet jij trouwens het antwoord op mijn vraag, namelijk wat Uk time is en wat niet?

Cheers.
 
Mag ik vragen waarom jullie precies aangifte doen? Als HMRC je niet vraagt een tax return in the vullen hoeft dit toch in principe ook niet? Ik heb de afgelopen 2 jaar eigenlijk nooit wat ingevuld, af en toe een brief om wat geld terug te claimen, maar thats it. Is FDP in easy trouwens belast of niet?
 
Ik heb wel een brief gekregen dat ik aangifte moet doen. Wat buschauffeur en ik aan het uitzoeken zijn is wat de exacte regelgeving mbt UK time is als we een non-resident status kunnen krijgen.

Spreek je in de crewroom N.

Ciao
 
/*Zoals ik het nu begrijp/*

Als je non uk resident bent krijg je het deel van je diensttijd wat je in non uk airspace doorgebracht hebt van je inkomstenbelasting terug. Maakt vooral de Duitse en Franse collega's erg blij aangezien die 99% van hun tijd niet in de UK doorbrengen en hun lokale belastingwet prettig in elkaar zit. Voor UK based crew is het wat minder dramatisch maar toch aanzienlijk. Lukt waarschijnlijk alleen de eerste twee jaar aangezien je dan niet meer aan de "minder dan gemiddeld 91 dagen per 4 tax jaren" regel voldoet, tenzij je er véél non UK nachtstopjes hebt.

Ik weet nog steeds het antwoord niet, wordt vervolgd (hoop ik).

Hoe zit dat met MAD eigenlijk? Qua spaanse belastingwet dan...
 
Je verhaal over de UK klopt naar mijn weten. Maar zoals je zegt, wordt vervolgd....

De jongens op het Spaanse contract moeten gewoon Spaanse inkomstenbelasting en sociale premies betalen. Ik meen dat het daggeld belastingvrij is. Het laatste nieuwtje wat ik gehoord heb, is dat je als expat in Spanje niet meer dan 25% belasting betaalt. Nieuwe wetgeving naar het schijnt: dit om buitenlandse spelers aan te trekken voor Real Madrid. Wij als atleten verdienen natuurlijk ook dit belastingvoordeel.

Tot in de crewroom!
 
Back
Top