wat is KRM?

milehigh

New member
beste vliegers,

ik zit al een tijdje met een vraag waar ik met het raadplegen van diverse boeken en google geen antwoord op kan vinden.

in de introduction van jeppesen, onderdeel approach chart legend (heading) pag 102. staat een rijtje met de chart index numbers (je weet wel dat ovaaltje waarin het nummer de airport, de chart of approach type en de volgorde weergeeft) bij 1- staan de approaches: ils, mls, loc, lda, sdf en KRM

ils= instrument landings system
mls= microwave landings system
loc= localizer
lda= localizer type directional aid (loc not alligned with rwy cl)
sdf= simplified directional facility (less accurate than lda)

maar wat is KRM?
is dit een typefout?
is dit een approach type?
was dit een approach en nu niet meer in gebruik?
of nooit ingebruik geweest?
of zijn deze letters gereserveerd voor een toekomstig systeem?
en waarom kan ik hier nergens meer over vinden?

wie o wie heeft hier een antwoord op?

m.h.
(een unemployed bum moet toch wat?)
 
Dit is de russische variant van ILS, afkorting van KRM weet ik niet. Ik weet ook niet of dit nog steeds in gebruik is.
 
thanks nonickname,

ik ga eens kijken of ik russische approach plates kan vinden of een russische aip online ofzo

m.h.
 
Wat ik mij nog kan herinneren (B2/B1 1979) is KRM inderdaad de Russische variant van ILS.
 
KRM approach is inderdaad een russische variant...

RMS = ILS in Rusland
GRM = Glide slope
KRM = localizer..

De juiste afkorting is niet gekend, zelfs niet bij Jep. maar zou zowiezo toch niet echt verstaanbaar zijn aangezien het in het Ruski is!!
 
KRM is inderdaad onderdeel van een approach systeem dat nog in Rusland gebruikt wordt. KRM staat voor Kourse Radio Magnetic Indicator.

Tenminste dat is wat bij ons op de NLS verteld wordt. Idd nergens bronnen die dit bevestigen of ergens anders waar je dat op het Net kunt vinden.
 
@ Maximus 85
@ Mafrick
@ milehigh

Heb het net even aan Boris gevraagd tussen twee vodkas door.
Correct. Het is de Russische ILS, localizer variant.

K. Koursovoi, Koers
R. Radio, Radio
M. Mayak, Magnetisch

Spelfouten zijn alcohol induced.

Cheers
Art
 
Back
Top