Wat doet in piloot allemaal ?

Dit vond ik nog wel de mooiste.

'At the end of the room, in a window, a co-pilot receives documentation for a plane in a large suitcase. It is always carried by a co-pilot - some kind of hazing.'
 
We drukken op knopjes...zinloos? Neen, anders zat dat knopje er toch niet?

We bewegen de yoke (of joystick)...zinloos? Neen, de A/P staat niet op de loonlijst.

We praten gewichtig in de radio...waarom? Die klagers hebben echt wel een punt, daar schreeuw je niet zomaar bovenuit.

We hebben dure zonnebrillen...overkill? Je moet toch wat op je verjaardag vragen?

Piloten kijken ook veel uit het raampje...stom? Welnee, waarom denk je dat ze die erin hebben gemaakt?

Wat een piloot doet? Geen eenduidig antwoord. Waarom? Omdat het heerlijk is om in (om 't even wat voor) een vliegtuig te stappen. Enjoy.

Vliegplannetje
 
Hoe tof is deze muts dan, benieuwd of dit de company pilotenpet/muts is.
24.jpg


Ach wij mogen in de zomer in korte broek vliegen :biertje:
 
Leuk gedaan dit verslagje. Viel me op dat die gasten een korte medische check krijgen voor het vliegen, had ik nog niet eerder van gehoord.
 
Dit is dan weer wat minder: "Philosophy of AIRBUS company is that the crew should be renewed. That is why an aircraft commander and co-pilots are different each time. The same situation is with cabin crew."
 
Back
Top