Wat betekent de verkiezingsuitslag voor de luchtvaart en waar ligt de groeimarkt.

Koning Lucht

Well-known member
@Azië: Geldt dat ook voor India? Dat ze alleen tijdelijk ervaren piloten van buiten aannemen.

De verkiezingsuitslag is voorlopig enigszins 'veilig' voor de luchtvaart, voor zover er een stabiele regering gevormd kan worden. Maar de druk vanuit de EU blijft. Verbod op korte vluchten komt het eerst - ik hoop dat dat alleen voor fossiele vluchten zal gelden, anders is dat een harde rem op de verduurzaming van de luchtvaart die juist bij korte vluchten begint.

Eindhoven gooit de fossiele GA en zakenvluchten eruit per 2026, Schiphol eerder. Daar gaat het niet bij blijven. Daar komen ook weer piloten door vrij, want zo snel zijn er niet voldoende electrische vliegtuigen.
In mijn ervaring geldt het zeker voor India dat vliegers er misschien tijdelijk kunnen werken, maar dat er voor expats geen langdurige carrière in zit.

Ik ben bang dat het Nederlandse parlement niet meer in the driving seat zit, als het aankomt op luchtvaart beleid. Veel zal gedicteerd worden vanuit Brussel waar de klimaatwaanzinnigen het beleid maken. Ik denk niet dat elektrisch vliegen OOIT een goed alternatief zal zijn, voor verkeersvluchten.
 
Back
Top