Wat als een vliegschool failliet gaat?

groencontainer

New member
Weet iemand of je je kan indekken tegen het niet afmaken van een opleiding doordat de vliegschool failliet gaat?
Het zou natuurlijk een bijzonder grote schadepost zijn als je halverwege je opleiding bent en de school failliet gaat tewijl je al enorm veel hebt betaald.
 
Hmm!? Wellicht als je het zwart-op-wit zou kunnen krijgen???
Maar ik heb geen idee...?

Ik zou er niet aan beginnen als ik in 1 keer ff hoppa een paar ton moest neerleggen. Zo zijn er al genoeg hier in het schip gegaan!

Zou 'ns vragen of je niet in termijnen kan betalen...

-Pay for what you get-


Cheers :biertje:
 
Ook al betaal je niet in een keer maar in termijnen, als je bijvoorbeeld halverwege de opleiding bent heb toch al een beste schuld. En het is dan natuurlijk nog maar de vraag of je de opleiding ergens anders kan afmaken, voor de helft van het geld.
 
Tja ehh, dat zal zeker de vraag blijven. Maar ik denk dat dat geen echte problemen met zich mee zal brengen, lijkt mij!
Men zal bij een andere school wellicht jouw in hun stramien willen hebben, dus zullen ze misschien het een en ander aan je veranderen om je in hun straatje te krijgen!?
 
Re: Wat als een vliegschool failliet gaat?

Oorspronkelijk gepost door groencontainer
Weet iemand of je je kan indekken tegen het niet afmaken van een opleiding doordat de vliegschool failliet gaat?
Het zou natuurlijk een bijzonder grote schadepost zijn als je halverwege je opleiding bent en de school failliet gaat tewijl je al enorm veel hebt betaald.

Weet je dan een vliegschool die op de nominatie staat om failliet te gaan?
 
Misschien interessant om iemand op te sporen die op de ILS
heeft gezeten toen die failliet gingen een paar jaar geleden.
Die kunnen denk ik wel wat meer vertellen over hoe het
allemaal werkt.
 
Als de vliegschool failliet gaat en je hebt (een deel van) je opleiding vooruitbetaald, dan ben je in principe je geld kwijt!

Hier kan je jezelf niet tegen indekken.

Je gaat dan tot de schuldeisers behoren van de failliete boedel. En van een kale kip heeft nog nooit iemand een veer kunnen plukken.
Heel simpel gewoon geen grote bedragen vooruit betalen.

Er zijn meerdere airwork.nl leden die wat dit betreft helaas ervaringen opgedaan hebben met het failliete IAC.

Vr gr

P51D
 
Dus het is denk ik dan best wel aan te raden om voor dat je met een opleiding begint, de jaarrekeningen intezien van de vliegschool. Dan weet je hoe ze er financieel bij staan.
 
Ehh Ja, als je wellicht zulke stappen wil ondernemen, zou je inderdaad misschien ff bij de KvK langs kunnen gaan (daar moet je wel voor betalen dacht ik zo!)

Succes
 
Een school moet bij de aanvraag van een FTO een accountantsverklaring bijvoegen, waarin de accountant verklaart dat de school voldoende middelen heeft om de opleidingen te kunnen afronden.
 
Een accountantsverklaring bij de aanvraag voor een FTO is een eenmalige kwestie: een jaar na oprichting heb je daar al niets meer aan.
En jaarrekeningen opvragen is meer dan niks, maar levert meestal niet veel op. Als je medio 2004 een jaarrekening over 2003 kunt krijgen is dat al zeer actueel.
De KvK geeft heel gemakkelijk uitstel van de verplichting tot deponering van een jaarrekening.
Bovendien is de KvK-jaarrekening altijd een heel uitgeklede versie van het originele accountants-jaarrekening.

De enige zekerheid die je jezelf kunt verschaffen is: iedere les achteraf afrekenen (maar dat wordt weer lastig bij een integrated ATPL).
 
Oorspronkelijk gepost door 16hoven

De enige zekerheid die je jezelf kunt verschaffen is: iedere les achteraf afrekenen (maar dat wordt weer lastig bij een integrated ATPL).

Dat systeem hebben wij bij Martinair. Je betaalt steeds wat je ook daawerkelijk uitgeeft dus je hoef niet eerst een Brinks wagen langs te laten komen. Prima systeem vind ik.

Oh ja en ik doe ook nog eens een integrated opleiding...dus het kan wel alleen is het de vraag of de vliegscholen het willen. Het is namelijk prettiger om op dag 1 van de opleiding 90.000 te kunnen cashen.

Afterburner
 
Back
Top