A(b)IR
New member
Deze vraag is gericht aan iedereen.
Ik kan er heel interessant een verhaaltje bij gaan typen over de keuze voor een vliegschool, maar ik stunt al een hele tijd met deze vraag.
Jullie weten wat ik bedoel. Het zijn sombere tijden:blabla:, maar waarom zou je je kansen op een baan dan niet optimaliseren dmv het behalen van FAA en JAA. Het gaat er toch tenslotte om DAT je vliegt en niet waar je vliegt? Het lijkt wel alsof de wannabe's alleen maar als een kip zonder kop naar de school willen met bekende (blauwe) letters, misschien doen ze dat omdat deze erg hoog op Google staat of whatever. Ja, ik heb het ook gedaan! Echter sta ik nu bijna voor een andere uitdaging, die in deze topic trouwens niet relevant is. Anyway; KIJK goed rond! Desnoods kan je zelf op avontuur gaan om die FAA te halen. Ik ga jullie 'wannabe's (wat een akelig woord), ik ben er zelf ook nog één, een geheim verklappen.... Het FAA brevet wordt ook erkend in het oosten en je kan daar dus gaan werken als je deze bezit! Vliegen is vliegen of het nou hier is of aan de andere kant van de wereld!
Dit is geen advies, enkel een inleiding!
'Wannabe's'
Waarom kiezen de meeste van jullie voor een school die enkel opleidt voor JAA?
Beroepspiloten
De meeste van jullie beweren dat het onverantwoord is om in deze tijden een ton (vaak iets meer), neer te leggen voor een opleiding. Vaak willen 'wannabe's' toch een pilotenopleiding doen. Zouden jullie ze niet aanraden om dan een opleiding te doen waar je naast je JAA ook je FAA brevet kan halen? Zitten hier nadelen aan, zo ja welke? Zeker nu in Azië en het Midden-Oosten de markt begint op te bloeien, is het toch een keuze dat verstandig(er) is?
CYA
Ik kan er heel interessant een verhaaltje bij gaan typen over de keuze voor een vliegschool, maar ik stunt al een hele tijd met deze vraag.
Jullie weten wat ik bedoel. Het zijn sombere tijden:blabla:, maar waarom zou je je kansen op een baan dan niet optimaliseren dmv het behalen van FAA en JAA. Het gaat er toch tenslotte om DAT je vliegt en niet waar je vliegt? Het lijkt wel alsof de wannabe's alleen maar als een kip zonder kop naar de school willen met bekende (blauwe) letters, misschien doen ze dat omdat deze erg hoog op Google staat of whatever. Ja, ik heb het ook gedaan! Echter sta ik nu bijna voor een andere uitdaging, die in deze topic trouwens niet relevant is. Anyway; KIJK goed rond! Desnoods kan je zelf op avontuur gaan om die FAA te halen. Ik ga jullie 'wannabe's (wat een akelig woord), ik ben er zelf ook nog één, een geheim verklappen.... Het FAA brevet wordt ook erkend in het oosten en je kan daar dus gaan werken als je deze bezit! Vliegen is vliegen of het nou hier is of aan de andere kant van de wereld!
Dit is geen advies, enkel een inleiding!
'Wannabe's'
Waarom kiezen de meeste van jullie voor een school die enkel opleidt voor JAA?
Beroepspiloten
De meeste van jullie beweren dat het onverantwoord is om in deze tijden een ton (vaak iets meer), neer te leggen voor een opleiding. Vaak willen 'wannabe's' toch een pilotenopleiding doen. Zouden jullie ze niet aanraden om dan een opleiding te doen waar je naast je JAA ook je FAA brevet kan halen? Zitten hier nadelen aan, zo ja welke? Zeker nu in Azië en het Midden-Oosten de markt begint op te bloeien, is het toch een keuze dat verstandig(er) is?
CYA