Waar Wonen

FlyingT

New member
Hallo,

Misschien verhuis ik binnenkort naar Nederland, waarschijnlijk naar ergens in de buurt van Shiphol.

Nu ken ik die hele omgeving niet echt goed, en heb dan ook niet echt een idee waar het leuk wonen is, iemand suggesties of tips?

Wil niet langer dan een uur reizen naar SPL met auto of trein, en zoek groot appartement of een huis voor huur of koop.

Alvast bedankt voor de suggesties.

Tim
 
Hangt er van af wat jij graag wil. Rust of wat leuke cafe's en reaturants in de buurt? Amsterdam is prima, maar een appartement huren voor een normaal bedrag zal niet meevallen. De Pijp is een leuke buurt, maar je auto parkeren zal niet meevallen. Amstelveen is ook prima.

Als je wilt kopen en/of meer wilt weten over de financiele kant duur me dan gerust een pm.
 
Vond zelf Amstelveen erg fijn, 15 min fietsen naar SPL en 10 minuten met de tram naar A'dam centrum. Maar ook Amstelveen is niet erg goedkoop...als je een groot huis/appartement wil voor niet heel veel kun je misschien beter naar bijvoorbeeld Almere kijken.
 
Leiden, leuke stad vol horeca en studentes en via de A44 nooit file richting Schiphol en ook heel goed te doen met de trein.
 
Ben zeer tevreden in Almere. Gaat 4 keer per uur een trein naar Schiphol (2 daarvan direct, 2 overstap in Weesp, maar is op hetzelfde perron waar je zo van de ene naar de andere stapt, ze wachten op elkaar) die daar een kleine 3 kwartier over doet (vanaf Almere Parkwijk dan, in mijn buurt, er zijn totaal 6 stations in Almere). Rijden (buiten spitstijd) is 25 tot 30 min. Centrum heeft veel te bieden voor wat betreft restaurants, terrasjes, winkels (incl Mediamarkt) etc. Appie Hein hier in de buurt is elke dag open tot 2200, op zondag tot 2000, wat erg lekker is als je onregelmatig werkt. Amsterdam centraal is half uurtje met de trein, voor de rest zit je redelijk centraal in Nederland en kan je een groot huis met 11 meter tuin (5 breed), dakterras, 2 eigen parkeerplaatsen in een goede buurt (slechte buurten zijn er ook) krijgen voor het geld waar je in Haarlem een kamer of tussenverdieping voor kan krijgen. Ga maar eens surfen op www.funda.nl zou ik zeggen...
 
Last edited:
Yo,

Ik heb begin volgend jaar een nieuw appartement in Leiden te koop. Zit dicht langs de A4 met waanzinnig uitzicht op het Rijn-Schiekanaal..... 15 Min van P30..

Groeten Steef
 
Ik woon zelf in Uithoorn. 10 minuutjes van SPL af en een goede verbining met zowel de auto als de bus. En een stuk goedkoper wonen dan Amstelveen. Het is echter wel een "dorp"...
 
Ik woon in Diemen elk kwartier een rechtstreekse trein naar SPL(zelfde die van Almere komt).
Alles voor levensonderhoud binnen loopafstand en mis je nog iets zit je met een paar minuten in hartje Amsterdam.
Met de trein ben je met +-15min op SPL en met de Auto zal het ietsjes langer zijn ligt beetje aan de drukte op de weg(kan namelijk ook sneller).
Je hebt hier zowel huur als koop woningen waarvan de prijzen erg verschillen.
Alles goed verzorgd al ligt Diemen-zuid iets rechts van de Baan 27 LOC(regelmatig leuk uitzicht:rolleyes:).
 
Zoals al eerder gezegd, Leiden. Leuke stad waar veel te doen is, en vlakbij Schiphol. Station is nooit ver weg, 18 minuutjes in de trein en je staat op SPL Plaza. Verbinding met de A44 is ook prima. Nog een voordeel is dat er nooit flitsers staan. Waarschijnlijk zodat de politici uit Den Haag vol gas naar Schiphol kunnen rijden.
 
toevallig kreeg ik het CJIB'tje net binnen. Trajectcontrole op de a4, ter hoogte van nieuw-vennep..... damn....wist ik nie.......:-(
 
Ik woon in de buurt van outer marker 06 oftewel Nieuw-Vennep-O.
Zo'n 10 min van p30, maar dat is dan gelijk al het leuke aan dit dorp! Geen reet te doen hier!

Ikzelf zou ook wel graag verkassen. A'dam lijkt me leuk maar dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs (Dus Folberts kom maar op met die financiele adviezen mbt tot de instinkers e.d.)

Iemand toevallig nog een appartement in oud-zuid of oud-west leeg staan voor een schappelijk prijsje voor een schappelijk jongetje:)
 
Ja Amsterdam is duur maar ik had even rondgekeken in Hoofddorp te denken dat met al dat gejakker over geluidsoverlast de prijzen wel laag zullen liggen.

Ja er staat VEEL te koop en te huur en ja de prijzen zijn idioot HOOG(in mijn ogen dan).
Je betaald al snel >450.000 voor hetzelfde huis dat waar ik nu in woon wat tegenwoordig voor 330.000 over de markt gaat:rolleyes:.
En dan praat je over de huizen die het dichtst bij de startbanen liggen.
Verklaard wel waarom er zoveel vrij is;).
 
Alvast bedankt voor de reacties, denk dat we morgen eens gaan rondrijden in de buurt van SPL.
Ook gehoord dat haarlem wel leuk was, iemand daar ervaring mee?

Groeten, Tim
 
Haarlem is zeker leuk, maar als je van de prijzen in Hoofddorp al schrikt, heb je in Haarlem niks te zoeken. ;)
 
Back
Top