Waar uurtjes maken

laser

New member
Hoi,
ik zit met het volgende. Heb mijn PPL, begin aan mijn theoretisch ATPL, maar moet eigenlijk nog wel wat meer uurtjes maken om het qua planning allemaal een beetje in goede banen te laten lopen. In Nederland werkt het weer niet echt mee. Heeft iemand wellicht een goede tip m.b.t. een vliegschool/club in het buitenland waar ik bijvoorbeeld in twee weken snel wat PIC-uurtjes kan draaien ? Ik begreep dat Amerika niet echt handig is ivm het wel/niet meetellen van die uren. Spanje wellicht ? ALvast bedankt voor het meedenken !!
 
Waarom zouden Amerikaanse uren niet meetellen ?
Heb ik nog nooit van gehoord.
Wat Spanje betreft, een vliegvriend heeft heel goede ervaringen met:
http://www.fly-in-spain.com/en/
Hebben nu een aanbieding: 50 uur C-150 plus 2 weken appartement en huurauto voor 5230 euro (6572 euro voor een C-172), zag ik net op hun website.
Succes,

Leon.
 
Last edited:
Hallo Leon,
dank voor je reactie en de tip. Ga ik zeker eens naar kijken. M.b.t. dat Amerika verhaal moet ik je zeggen dat ik dat ook niet helemaal zeker weet. Ik zal er eens in duiken. Wellicht in het kader van het JAR-JAA verhaal ? Ik vind de Spanje optie die je noemt in elk geval erg interessant, dsu daar ga ik zeker even naar kijken. Dank voor je reactie.
Groet,
Rob
 
Ik denk dat het ook een beetje aan je planning ligt... Als het zeg maar nu moet, tja, dan zou ik aan spanje of portugal gaan denken. Als het meer is: waar kan ik voor een beetje een redelijke prijs in korte tijd flink wat uren maken, dan zou ik ook aan (zuid) duitsland of frankrijk denken. Voor frankrijk is het wel handig als je je een beetje in het frans kan redden, want op kleine velden spreken ze daar vaak geen woord over de grens.
Duitsers snappen het engels meestal wel ongeveer, maar je loopt wel het risico dat ze Duits terugkletsen.. (Of erg veel eh gaan zeggen...)
 
Dank voor je reactie FotoJunky,
Zie je het voordeel dan met name in de prijs of bieden die landen ook nog andere voordelen t.o.v. bijvoorbeeld Spanje ? Ik vLieg zelf regelmatig naar Duitsland toe en ik moet zeggen dat ze daar prettige landingsgelden hebben, zelfs op een veld als Bremen waarvoor je dan ook nog eens een gratis taxiritje naar de terminal en terug krijgt. Daarnaast zijn ze meestal erg behulpzaam.
 
Hoi Laser,

ik zou je ook aanraden om echt een "grote trip" te maken. Ik weet niet hoeveel uur je nog moet maken, maar vlieg ze liever in 1 grote rechte lijn (en terug :p) ipv ontelbaar veel lokale vluchtjes te doen. Dat maakt het geheel wat avontuurlijker, en ga je zeker geen spijt van hebben.

Have fun,
Digits
 
Hoi Digits,
Dank voor de tip ! Ik had voor afgelopen zomer een leuk tochtje naar noord denemarken gepland, maar het weer gooide roet in het eten, zoals helaas wel vaker dit jaar.... Hopelijk krijgen we nog een paar mooie dagen en dan ga ik die tocht zeker maken. Ik zie dat je locatie Belgie is. Heb je daar nog een paar leuke tips voor m.b.t. aan te vliegen velden. Mijn thuisbasis is Groningen (EHGG), dus dat is ook wel weer een leuk tripje.
 
Geen ervaring met vliegen in Spanje en Portugal, maar ik vind het wel handig dat ik de mensen in Duitsland een beetje kan verstaan. Voordeel van vliegen in Duitsland t.o.v. Nederland is dat de kosten in Duitsland vaak al significant lager zijn. Niet alleen landingen, maar ook vliegtuighuur.
Verder is mijn ervaring dat men in Nederland vaak vast wil houden aan minimum aantallen uren bij meerdere dagen verhuur. In Duitsland valt daar meestal over te praten. (Je moet natuurlijk niet vrijdag weg willen en dan zaterdag en zondag niet vliegen en zondag weer terug, maar als je iets dergelijks wilt met vertrek op maandag, kan je vaak wel gewoon dinsdag het vliegtuig stallen en dus geen uren betalen.)

Voordeel van Duitsland t.o.v. Spanje en Portugal: Je spaart waarschijnlijk flink wat reiskosten uit. (Tenminste zoals ik het las wil je met de auto of een grote bus naar verweggistan en was je niet van plan zelf daar naar toe te vliegen.)

Nadeel van Duitsland t.o.v. Spanje en Portugal: Het weer is er ongeveer hetzelfde als je in Groningen gewend bent. (tenminste in Noord Duitsland.) Aan de andere kant zag ik pas dat het ook aardig slecht was in Barcelona.... Collega van mij dacht: Leuk paar daagjes Barcelona en die kwam niet vrolijk terug...
 
Hoi Digits,
Dank voor de tip ! Ik had voor afgelopen zomer een leuk tochtje naar noord denemarken gepland, maar het weer gooide roet in het eten, zoals helaas wel vaker dit jaar.... Hopelijk krijgen we nog een paar mooie dagen en dan ga ik die tocht zeker maken. Ik zie dat je locatie Belgie is. Heb je daar nog een paar leuke tips voor m.b.t. aan te vliegen velden. Mijn thuisbasis is Groningen (EHGG), dus dat is ook wel weer een leuk tripje.

EBSP is leuk: ligt wat tussen de heuveltjes, tijdens je circuit blijf je vanop downwind tot aan short final bijna altijd 500 ft agl dankzij het glooiende terrein. Ligt ook dicht in de buurt van het race circuit van francorchamps (check notams).

Low pass over EBBR is ook leuk (als ze het toelaten), hoewel dat waarschijnlijk niet zo spectaculair is als je schiphol gewoon bent :)

Met lange trips bedoelde ik eigenlijk: deel het aantal uur dat je nodig hebt door 2, vlieg richting Zuid-Oost voor die tijd, en vlieg dan terug. Waarschijnlijk geraak je dan ergens tot in Hongarije ofzo. Vliegavontuur is omgekeerd evenredig met de afstand tot je homebase :rt:
 
Laser,

Helemaal niets mis met uren in de VS.
Geen visum nodig voor timebuilding en een license conversie is gratis.
http://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/
Vlieguren zijn altijd geldig, of je ze nu in Spanje, de VS of Zimbabwe vliegt.
Laat niemand je wijs maken dat dit "JAA-uren" moeten zijn.
Met vlieg training ligt de situatie iets anders maar time building kan overal.
Als je liever in Europa blijft zou ik Griekenland aanraden.
http://www.egnatia-aviation.com/hourbuild.htm

airports-map.gif
 
Dank allen voor jullie hulp en input. Ik ben blij met jullie goede tips om de uurtjes te gaan maken, now it's up to me. Ik zal e.e.a. eens tegen elkaar gaan afwegen, maar ik denk dat het een "mixje"wordt. ]Nogmaals dank.
Groet,
Laser
 
Laser,

Helemaal niets mis met uren in de VS.
Geen visum nodig voor timebuilding en een license conversie is gratis.
http://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/
Vlieguren zijn altijd geldig, of je ze nu in Spanje, de VS of Zimbabwe vliegt.
Laat niemand je wijs maken dat dit "JAA-uren" moeten zijn.
Met vlieg training ligt de situatie iets anders maar time building kan overal.
Als je liever in Europa blijft zou ik Griekenland aanraden.
http://www.egnatia-aviation.com/hourbuild.htm

airports-map.gif

Dank je Imo apita voor het verhelderende antwoord. Ben weer een stukje wijzer geworden. Wat spreekt je zo aan aan vliegen in Griekenland ?
Groet,
Laser
 
Wat spreekt je zo aan aan vliegen in Griekenland

Ik ben er nooit geweest ,maar de combinatie van eilanden, bergen en het klimaat maakt het erg aantrekkelijk. Genoeg vliegvelden ook om het interessant te houden.
 
Thanks ! Ik ga er eens even op grasduinen, want met het weer hier in Nederland de laatste tijd blijft er denk ik niet veel anders over dan het zonnetje op te zoeken.......
 
ik vlieg met mijn velocity rg het is wel even wat anders als een C172 je kunt meevliegen en kosten delen. bouw je ook interessante uren op
 
Hoi Velocity,
dat lijkt me inderdaad wel iets andere koek als een c-172 !! (vlieg trouwens zelf meestal een PA 28, maar dan nog blijft het inderdaad wel iets anders...)Het lijkt me zeker interessant en leuk om eens mee te maken. Ik moet echter PIC uurtjes maken en ik vraag me af of dat dan wel realiseerbaar is ? Ben zeer benieuwd.
 
Hoi Velocity,
Ik moet echter PIC uurtjes maken en ik vraag me af of dat dan wel realiseerbaar is ?
Als jij links zit in een kist die volgens het boekje door 1 piloot gevlogen wordt, maak je toch PIC uren? Dan maakt het toch niet uit of er iemand op de rechterstoel zit of niet?
Als het niet uit maakt of er iemand rechts zit, dan maakt het toch ook niet uit of die een brevet heeft?

Zo ver ik het begrijp geld bovenstaande voor alle PPL kisten. Daarbij kan je dan nog wel een keer een afwijkende afspraak maken als je in de kist zit. (i.e. vandaag zit ik links, jij rechts, maar jij vliegt toch.) Maar in principe schrijft er maar 1 van de 2 de uren. Dus als jij de PIC uren schrijft, mag Velocity die niet schrijven.
Ik neem aan dat hem dat een zorg zal zijn. Volgens mij wil hij gewoon dat zijn kist uren maakt en zelf lekker daar boven rondhangen.
 
Back
Top