waar is de grens ???

airtrabajo

New member
Hi everybody,

Dit jaar waagde ik mij een all inclusive naar Turkije met Corendon.
( Nooit meer natuurlijk !:duh:)

Wat is de maximale grens tot waar je zegt nu is de kist vol kwa plaatsen ?? Hoe veilig is het om mensen bijna vast te klemmen in hun stoelen waarbij ik gauw denk aan de brace brace position(onmogelijk), zo snel mogelijk vliegtuig verlaten(in geval van brand), etc, etc. Waarom laat de RLD dit toe om nederlandse passagiers in gevaarlijke supervolle turkse vliegtuigen te vliegen. (moet er eerst een crashen?)

Sorry maar ik moest mijn gal ergens kwijt.


Regards,

AT
 
Hoe bedoel je, gewoon qua hoeveelheid stoelen?

Moet toch allemaal eerst gedemonstreerd worden dat alle passagiers binnen de voorgeschreven tijd ge-evacueerd kunnen worden in case of emergency (Zie ook de Discovery doc over de A380 waar ze het effe voordoen).
 
Volgens mij stelt de fabrikant vast hoeveel stoelen er maximaal in kunnen.
Dat je dit als onprettig ervaart betekent niet dat het meteen ook gevaarlijk is.

Je kan natuurlijk ook iets meer geld uitgeven en met een KLM oid gaan vliegen.
 
Afgelopen 3 weken 2 keer met BA van LHR naar BRU gevlogen, ticket niet voor 2 tientjes dus. En zit me in die A319 echt niet de brace position innemen.. Zal wel aan mij liggen dan ;)
 
Volgens mij stelt de fabrikant vast hoeveel stoelen er maximaal in kunnen.
Dat je dit als onprettig ervaart betekent niet dat het meteen ook gevaarlijk is.

Je kan natuurlijk ook iets meer geld uitgeven en met een KLM oid gaan vliegen.

Het hebben over KLM en beenruimte, is nooit grappig....
 
Och guttegut, in de Fokkers en 737 is de beenruimte meer dan voldoende...

Maar inderdaad, voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rang zitten...
 
Ik denk dat iedereen die met onbekende turkse bedrijfjes goedkoop wil vliegen de laatste 5 jaar blijkbaar nul naar het nieuws heeft gekeken. Hele verhalen over zwarte lijsten, vliegverboden (zij het tijdelijk) voor Nederland, Duitsland en Zwitserland. Maar wel een ticket boeken? In mijn ogen een beetje eigen schuld dikke bult.

De RLD kan het pas écht verbieden als er iets gebeurt (helaas, maar dat is ook de prijs voor vrijheid) maar zolang er genoeg mensen die vluchten accepteren, zullen de touroperators ze gewoon blijven aanbieden.
 
Ok, ok ik heb zeker geen dubbbie betaalt en ben natuurlijk flink genomen. Ik vlieg 4 keer per maand met Air-France KLM en garandeer je dat de beenruimte die je daar krijgt echt wel veel meer was dan waar ik in heb gezeten.

Met betrekking tot het boeken als je via een reisorganisatie boekt dan kiezen zij voor je met wie je vliegt. Ook al betaal je meer geld via Arke, D-reizen en Neckerman wordt het toch uitbesteed aan Corendon.

Any way lessons learned en voortaan boek ik lekker mijn vertrouwde KLM en zoek ik zelf wel een hotel.

Regards,

AT
 
Als je een reis boekt bij Arke, krijg je een lijst voorgeschoteld met verschillende vertrektijden (met daarbij behorende luchtvaartmaatschappijen).

Ik hou er niet van om te pronken met "ons" produkt, maar zelfs ik zit goed in de comfort class van Arkefly (ik ben 194 lang).

Begin van het jaar meegeweest op een (te) lange vlucht met Trans, maar dat was 5 uur afzien.

Groeten Steef
 
Airtrabajo:
Ben zelf ook met Corendon naar Turkijke geweest. Beenruimte is er bijna niet nee. Zelf had ik geen keuze met wie je kon vliegen. Of Corendon, of een andere reis boeken. Dat heb je volgens mij al snel als je een complete reis boekt, waar de vlucht al bij zit. Volgens mij kiezen de reisorganisaties gewoon een van de goedkopere maatschappijen uit.
 
Als het je niet bevalt, er niet mee vliegen. Comfort en veiligheid zijn niet hetzelfde.
 
Agh ja, met Vueling zit ik met mijn 1,97meter ook behoorlijk klem.
Maarja de baas betaald en die zoekt uiteraard graag wat goedkoops uit, en ik ben zelf wel tevreden over de tijden waarop ze vliegen, dus die 2,5 uur is best uit te houden.
En als je je maar klem genoeg zet en de dames of heren C/A's zien dat zijn ze meestal niks te beroerd om een ruimere plaats aan te bieden (waar je bij inchecken gewoon €25,= meer voorbetaald).

trouwens, de mensen die klagen over te kleine plaatsen aan boord van een vliegtuig, zijn dat dan dezelfde mensen die gaan klagen dat ze in de trein geen zitplaats hebben? ;)
 
trouwens, de mensen die klagen over te kleine plaatsen aan boord van een vliegtuig, zijn dat dan dezelfde mensen die gaan klagen dat ze in de trein geen zitplaats hebben? ;)

Als je de trein kan betalen, kun je beter eerste klas ticket bij de KLM kopen. (is waarscijnlijk goedkoper dan trein :eek:fftopic:
 
Ik vlieg regelmatig met de klm op en neer naar LHR met de 737 en de beenruimte is normaal gesproken voldoende ( ben 1m89) maar ben ook een paar keer met de klm naar Curacao gevlogen met de 747 en dat was echt afzien zeg! Schandalig gewoon! Weet iemand of de pitch in die 747 anders is dan in de 737's? Ik kan me voorstellen dat ze op goede routes als de antillen het toestel zo vol mogelijk willen krijgen..
 
Back
Top