vroegtijdig soliciteren

Door lange wachtlijsten bij maatschappijen leek het mij slim om alvast cv's op te sturen voordat ik klaar ben met de opleiding. Bij transavia zou ik me alvast kunnen aanmelden op de site. En bij CTC voor easyjet, en SAS voor ryanair.


Maar als ik dan word opgeroepen voor een gesprek voordat ik mijn opleiding klaar heb, verdoe ik dan niet een beetje mijn kansen om ze te zeggen dat ik eigelijk nog helemaal niet klaar ben:confused:
 
als je je CV's opstuurt en aanmeld een paar maanden voor je opleiding klaar is lijkt mij de kans niet echt groot dat je al meteen wordt opgeroepen voor een gesprek...
als je wordt opgeroepen dan zal het meestal wel ff duren en dan heb je je opleiding vast wel af!
En mocht het niet zo zijn dan kan je ze vast wel een datum geven wanneer je ongeveer klaar bent en wat afspraken maken mochten ze je echt graag willen, toch?

Lijkt me best logisch... wil het ook zo gaan doen volgend jaar... als ik mn theorie examens heb, dan nog 3-4 maanden vliegen (hangt van roosteren af :S ) en in die tijd flink orienteren en alvast CV maken en evt opsturen!

succes ermee
 
Beste Klindingeling,

Ik heb dat ook 3 maanden voor mijn opleiding gedaan. Het duurde tot bijna een jaar na mijn opleiding tot dat ik uitgenodigd werd voor mijn eerste selectie. En maatschappijen zijn ook niet super snel. Zo'n selectie procedure kan soms eeuwen duren.

En als je het geluk hebt dat ze je voor het afronden van je opleiding bellen. Dan vertel je gewoon dat je bijna klaar bent, en niet verwacht had dat het zo snel zou gaan. Als ze je bellen heb je al hun interesse gewekt. Kan mij dan niet voorstellen dat ze dan niet verder willen met je.

Suc6 Mike5
 
Hoi kingdingeling,

Volledig eens met Mike5 heb hetzelfde, je zult niet overal kunnen aanmelden omdat sommige online applicaties verlangen dat je de datum van je IR invult, (f)ATPL License nummer etc. Maar er zijn er ook een aantal waar dit geen probleem is, of je zet er neer wanneer je verwacht klaar te zijn, en update deze zodra je alles hebt afgerond. Ik zou zelf zeker al brieven gaan versturen, zoveel mogelijk informatie inwinnen waar straks te beginnen. Informatie over bijvoorbeeld CTC ATP Wings program e.d. Lees goed ik zeg niet dat je dit moet doen, maar is goed om te weten welke opties er allemaal zijn als je klaar bent. Zoals je kunt lezen zijn er diverse mensen op dit forum die hier succes mee hebben gehad zoals Koninglucht bijvoorbeeld. Succes met het arfronden van je opleiding en met solliciteren.

groeten

Jester
 
Begon met solliciteren op mn 17e toen ik nog met mn CPL bezig was bij Cathay Pacific...

... 5 jaar duurde het voordat ze reageerden, maar ze hebben mn sollicitatie brief nog van 5 jaar terug!

Denk dat ze het tijd vonden om me maar eens te mailen, aangezien ze mn stalken beetje zat werden, en mn file te dik aan het worden was daar in het laadje in HK op kantoor.

FD
 
5 jaar? Dan maakt een paar maandjes wachten op het einde van je opleiding ook niet uit. Maar was de reactie een afwijzing of de bekende on file mededeling?
 
Nee die laatste kreeg ik automatisch binnen zodra ik aan de 1000 TT zat.
 
Gewoon je C.V opsturen. Dan elke 3 maanden een up-date sturen. Bellen of ze 'm ontvangen hebben en of ze nog meer willen weten.
Niet afwachten, actie en ondernemen! Die bureaucratische molen neemt vaak erg veel tijd in beslag dus je zou willen dat je aan het begin van je opleiding was begonnen met solliciteren...nouja bijna dan!!

succes :)
 
Back
Top