Vraagje

GridMora

Member
Hallo!!,

Ik ben op zoek naar mensen die in de omgeving Rotterdam wonen die NU aan hun ATPL theorie bezig zijn of recentelijk hebben behaald.

PM me als het kan :D

Heb namelijk een paar vraagjes....

GM
 
Last edited:
OK OK .....

Ik zal de selectie wat uitbreiden..... niet de omgeving Rotterdam.... maar de omgeving Zuid Holland dan :D

GM
 
Je kan je vragen ook meteen hier stellen hoor, schaam je niet. Alleen een niet gestelde vraag is een domme vraag.
 
Ik heb eigenlijk een verzoek.... ik mag in mei meedoen aan de selecties via White Wings Europe betreffende BOAG air. Om het voor te bereiden worden er tijdens de selecties vragen gesteld over de theoretische ATPL vakken nl.:
Air Law
· Airframe and Systems
· Instrumentation
· Performance
· Aerodynamics

Aangezien ik de B1 / Pre JAA heb gedaan ben ik niet in bezit van de JAA ATPL theorie boeken van nu.

Mijn concrete vraag is ... kan ik/mag ik van iemand die boeken voor één dag lenen. (Ja.... ik kan snel leren
:grijns: )

Tevens wil ik ook vragen of er iemand toevallig examenbundels heeft ....

GM
 
Vlieg je? Vlieg eens naar EHTE en kom maar naar SAA. Je mag ze van mij lenen zolang je ze ook maar weer terug brengt.
 
Mocht bovenstaande niet lukken, drop me ff een PM..

Al mijn JAA boeken liggen in mn ouderlijk huis in Zuid-Holland niet te ver van Rotterdam. (neem je stofdoek mee)

FD
 
DANK JULLIE WEL!!!!!!

DANK!!
DANK!!


Avi8tor: bedankt.. hoewel ik voorlopig nog geen tijd heb om naar Teuge te gaan vliegen... DANK DANK!!

Flying Dutchman: Bedankt voor je aanbod... Mocht het niet lukken om bij andere die boeken te lenen dan neem ik volgende week contact op via een PM .... ALVAST DANK!!!

En andere die ik al via de PM/Email heb bedankt!!!!!!

De examenbundels heb ik inmiddels al binnen .... ERRUG bedankt voor degene die het naar me heeft gestuurd!!!!!.


En nog als laatste BEDANKT!!!!! :D
 
Nu zit ik me toch af te vragen wat eigenlijk het grote verschil is tussen oude B1 theorie en de nieuwe JAA ATPL theorie?

Iemand heeft gezegd dat het makkelijker is geworden... andere zeggen weer dat het moeilijker is geworden...

Is het nu meer of minder geworden?

En worden de examens uit een bestaande database gehaald of worden er iedere maand nieuwe vragen bedacht?

GM
 
Ik heb ook nog ooit B1 gedaan en zelfs ook JAR omdat ik het helaast moest. Echt veel simpeler. Het blijft studeren maar het is niet te vergelijken met de oude stijl. Succes.
 
Heb B1 oude stijl gedaan bij OBS voor 9 maanden en daarna naar EPST vertrokken, via Cabair in de UK kon ik geen behaalde examens meenemen dus moest ik overnieuw beginnen aan een van de eerste JAR/FCL theorie examens.

B1 oude stijl was te doen aangezien er zoveel vragen terugkwamen uit oude examens welke je mee mocht nemen nar huis. Bijv. Voorschriften was puur oude vragen leren.

JAR/FCL (in 2000) had een hele nieuwe database, waarbij elk land dat lid is van de JAA vragen instuurden. Je kunt je indenken dat een franse instrumentatie vraag letterlijk vertaald naar het engels nog wel eens voor onduidelijkheid zorgde.
Daarnaast waren alle vragen nieuw en we mochten de examens ook niet meenemen naar huis.
JAR/FCL theorie was wel iets minder oud-bollig. Geen sterrenschieten meer en morse codes leren.

Conclusie: JAR/FCL theorie beter te leren, maar de examens ( in 2000/2001) waren elke keer weer een verrasing wat wel voor een aantal her-examens heeft gezorgd.

Succes

:D
 
Back
Top