Vraagje voor BA Longhaul commuters

Boomerang

New member
Ik ben een shorthaul commuter en wou graag weten hoe veel dagen jullie in NL zijn als LH commuter.

Ik ben bijvoorbeeld minder dagen in NL omdat ik nog steeds van Eindhoven commute. Ik zit dan ook vaker in Slough omdat ik of heel vroeg moet beginnen, of heel laat klaar ben. Momenteel 8-10 dagen per maand thuis.
 
Ik ben ongeveer 13- 15 dagen thuis per maand (in een maand zonder leave, dfw etc). Ik zit op blindlines vanwege gebrek aan senioriteit. Heb het idee dat blindlineholders over het algemeen minder werken dan triplineholders dus ik vind het wel best zo voorlopig.
 
effe tussendoor

effe tussendoor

Is BA ook niet EU-wettelijk verplicht om part-time contracten aan te bieden?Betaal je er wel voor , maar ben je iig wat vaker / langer thuis..

Of houdt ook hier de EU bij Calais op?
 
Sluit me aan bij Kermit, ik ben soms nog wel eens eigenwijs en bied dan voor een tripline vanwege bepaalde dagen die ik vrij wil hebben maar daarin blijk je toch altijd meer uren te werken dan op een blindline.

Ik vlieg in Juni pas voor het eerst dit jaar een volledige maand. Alle andere maanden had ik altijd een week vrij door het puur taktisch inplannen van leave, DFW en reserve weken. (Op long haul is je reserve period een maand waarvan je de eerste , middelste of laatste week vrij bent).
Naast full time bij BA werk ik nog ergens anders voor 4/5 dagen in de maand en zelfs dat is nog goed te combineren.

Mzzl
 
@ Stobbe


Je kunt idd voor part time bieden en dan afwachten wanneer je hem krijgt toegewezen.
Je mag dan kiezen voor meer dagen vrij tussen trips of een part-time week per maand.
 
Hey Basic... Heb ik iets gemist? Wat zeker heeeeel goed mogelijk is :D:D:D

Ik dacht dat het (nieuwe) systeem je alleen 72% of 58% part-time bent..

72% dus 1 hele maand vrij (met 1 recency trip) en 2 maanden werken

58% dus 1 hele maand vrij (met 1 recency trip) en 1 maand werken...

En dan natuurlijk nog het oude systeem met right to request (RTR) als je kinderen hebt...

Heb niet gehoord van kiezen tussen extra vrije dagen tussendoor.....

Maar zoals ik al zei.... heb het niet heel strak gevolgd dus waarschijnlijk mis ik iets.,..;)
 
overigens is dat commuten op dit moment slecht voor je hart.

Vorige week vanwege de problemen met T5 een BMI vlucht geboekt. Ook de BMI werd gecancelled en de volgende vlucht wegens tech problemen 4 uur vertraagd. Report voor BOS gemist. :wegkwijt: Gelukkig kreeg ik van de crew manager nog wel biscuits bij mijn tea.

Vandaag zag het er door de sneeuw !!! :593: ook niet echt rooskleurig uit. Wilde met de vlucht van 11:45 naar LHR voor een 16:00 report maar ben uiteindelijk op de 09:50 gesprongen die een slot van 14:00 had. Dit keer wel op tijd gelukkig maar op deze manier wordt ik niet oud.......
 
Nee idd. Ik heb morgen middag report. Het word niet bekend tot 11pm (NL) welke vluchten morgen geannuleerd worden :S
 
Sorry jongens maaruh, het aloude liedje liedje liedje kras liedje krasjes liedje (45 toeren), heb je eindelijk de vliegbaan, en dan wordt het weer zeuren over de roosters, of was het nu de disruption pay and/or crewfood 't blijft Hollands..misschien wel engels:blabla::blabla::blabla::blabla::blabla: zucht je maakt keuzes en de rest is accepteren danwel respecteren...
 
@ Buzzer

Nee ik zit fout. Ik ben me pas recentelijk gaan verdiepen in het part-time systeem en dit verhaal werd mij door een F/O verteld.... (oude systeem).... ik had begrepen dat het nieuwe systeem nog steeds niet ingevoerd was/is.... correct?

Al aan de Command Course op de Bus begonnen?
 
Al aan de Command Course op de Bus begonnen?

Nee :D..... mag nog 6 maanden van de 777 genieten...

Bovendien nieuwe baby en een command course trek ik denk ik wat moeilijk..... dus iig 6 maanden nog ff stability...
 
kan iemand mij ook het rooster vertellen wat je op de BA long haul fleet hebt.
Heb je bijvoorbeeld een trip van 4 dagen en ben je dan weer 3 of 4 dagen vrij, zodat je weer naar NL kan bijvoorbeeld.

Bedankt alvast
 
BA werkt met een relatief ingewikkeld rostering systeem waarbij je je eigen rooster kunt samenstellen. Dat klinkt heel mooi en dat is het ook mits je een beetje senioriteit hebt. Zo heb je ( in zekere mate) controle over je dagen vrij en bestemmingen. Er zitten wel een aantal mitsen en maaren aan maar goed. Aangezien ik geen senioriteit heb worden mijn roosters gewoon door rostering in elkaar gezet ( blindlines) Het komt er in de praktijk op neer dat ik zo'n beetje ieder weekend werk. Aangezien ik nog geen schoolgaande kinderen heb en mijn partner part time werkt heb ik hier voorlopig nog geen problemen mee maar het is goed om te horen dat er 10 777's ( 4 -200's en 6 -300's) bijkomen de komende jaren en dus hopelijk wat vers bloed onder mij op de lijst....
Mijn rooster van juli:
1/2/3/4 vrij
5/6/7 Seattle
8/9/10 vrij
11/12/13/14 Bombay
15/16/17/18 vrij
19/20/21 Delhi
22/23/24 vrij
25/26/27 Nairobi
28/29 vrij
30/31 TA ( Contactable)

Al met al behoorlijk commutable lijkt me...

Groeten.
 
Al met al behoorlijk commutable lijkt me...
Oi.... had ik dit geweten had ik wat vaker blindlines gedaan :D :D ... maarja je eerste keus bidlines is ook niet mis :kerst: .. alleen wat minder vrij..

EHIA... net een aanname "freeze" aangekondigd. Weet natuurlijk niet hoelang :(

Nu weer de boeken in.. het luie leventje op longhaul houdt (3 maanden) sneller op dan verwacht
 
Bedankt mensen. Het ziet er idd niet verkeerd uit, aangezien ik nu 6 dagen moet werken voordat ik er 3 vrij heb.
Hoorde ook dat BA een paar honderd vluchten gaat schrappen deze winter. aannames zal dus nog wel even gaan duren denk ik.
 
Back
Top