Vraagje- Tap air portugal

airtrabajo

New member
Hoi allemaal,

Ben een nieuwe gebruiker en wou graag een vraag stellen.

Weet iemand hier of Tap air portugal een eigen pilotenschool heeft of iets van hetzelfde idee??

Dank jullie alvast,

Airtrabajo
 
Fish,

Dank je voor je antwoord: Weet je toevallig of ze ook een zelfde soort regeling hebben als KLS-KLM?

Airtrabajo
 
Of er een regeling is weet ik niet. Ik ben niet erg op de hoogte van waar AAE studenten over het algemeen terecht komen, alhoewel er zeker oud-AAE leerlingen bij de TAP zullen werken.
 
hehe,

het is te vergelijken met klm-kls. Ik weet dat er veel portugese jongens naar TAP gaan en er zelfs veel mensen van aae 'nee' zeggen tegen banen bij portugalia enz. om te wachten op TAP... zoals ik al zei, te vergelijken met klm-kls dus..
 
Air Portugal (TAP) is uiteraard de favoriet voor de meeste portugezen, met name omdat zij de grootste vloot, het grootste netwerk en de hoogste salarissen hebben. Dus logischerwijs geven de meeste de voorkeur aan de TAP boven bijvoorbeeld Portugalia en SATA of Luxor.

Inderdaad heeft de TAP momenteel nog een minderheidsbelang in de AAE (er wordt al tijden gekeken in hoeverre CAE dit belang kan overnemen). Echter er zijn GEEN vastgelegde regelingen of baangaranties tussen de AAE en welke airline dan ook!!!
Echter vanaf het begin (natuurlijk mede door de eigendomsstructuur) zijn er altijd veel banden geweest tussen de AAE en de TAP. De nu reeds gepensioneerde oud-directeur zorgde persoonlijk dat vrijwel al de portugeze studenten bij de TAP, en/of Portugalia en/of SATA op gesprek mochten komen (no strings attached!!!).
Ondertussen is er (na de 11-9 dip) weer een flinke aanname geweest, zo vliegen nu heel veel AAE studenten en instructeurs voor de TAP en Portugalia.

Houd er wel rekening mee dat vloeiend Portugees een aanname eis is, welke niet onderhandelbaar is!!!

Mvg,
Marshall
 
Inderdaad...

Om maar meteen de andere dromen ook naar g*d te helpen:
Het is bij vrijwel elke airline zo dat je de lokale taal moet spreken, hetgeen voor the UK niet zo'n probleem is, voor sommigen zelfs voor Deutschland niet zo'n probleem is, maar wanneer we het over Frankrijk, Spanje, Italie, etc. gaan hebben...
Zo hebben bijvoorbeeld ook de KLM, Martinair en Trans de eis dat je vloeiend Nederlands moet spreken (hoewel er incidenteel wel eens van afgeweken wordt).
 
Ik ben een AAE'er en ben eens met wat hiervoor geschreven is. TAP hanteert een selectie met punten, als je opleiding gevolgd hebt bij AAE krijg je meer punten, hbo/wo nog meer punten etc etc. De eisen zoals eerder gezegd zijn niet onderhandelbaar minimaal 300 uur en vloeiende portugees.
 
Back
Top