Vraagje over PO2

Theoberg

New member
Goedeavond,

ik heb op 9 en 10 januari mijn GVSS gehad en ben daarvoor "geslaagd". Het waren twee pittige dagen maar ik ben superblij dat ik het gehaald heb. Nu kreeg ik te horen dat er sinds kort een wijziging is aangebracht in de selectieprocedure, het PO2 is nu met het VFS omgewisseld qua volgorde. Nu word er voor je PO2 verwacht dat je weet hoe en wat er allemaal gaande is bij de luchtmacht (selecties, opleiding, dienstverband etc.), nu zit dat allemaal wel redelijk goed in mijn koppie maar ik ben toch maar even het een en ander gaan opschrijven. Hiervoor gebruik ik jullie kennisbank en informatie op de website van defensie en de luchtmacht, maar ik heb het idee dat veel informatie op de site van de luchtmacht oud is en niet bijgewerkt wordt.
Zou iemand mij nu precies uit kunnen leggen wat mij 4 februari tijdens mijn PO2 te wachten staat? Zo kreeg ik ook te horen dat tijdens mijn PO1 dat er geen groepsopdracht meer is tijdens de PO2, maar tijdens het GVSS begonnen de instructeurs wel over groepsopdrachten. Ik moet de brief met daarin verdere informatie nog ontvangen, maar ik wil daar niet al te lang op wachten. Ik zal voor de rest doorwerken aan mijn informatie stukje, en zal nadat het af is wel op de kennisbank zetten (volgens mij is de informatie die er nu staat ook redelijk oud).

Even kort samengevat:
Ik heb 4 februari mijn PO2 en zou graag willen weten wat me allemaal te wachten staat, zouden jullie me daarmee kunnen helpen of zal ik gewoon het centrum voor mens en luchtvaart bellen?

Alvast dank!
 
Uiteindelijk gaat het om hoeveel moeite je doet je in te lezen in defensie, wat ze doen, hoe ze dat doen en waarom. Sommigen krijgen er nauwelijks vragen over, sommigen worden helemaal doorgezaagd.

Ik denk dat je met jouw houding al een heel eind bent, dus doe wat je kan, maar maak je niet al te veel zorgen.
 
Blijkbaar hebben ze tegenwoordig PO2 opgedeeld. In de eerste fase (assessment) gaat het om samenwerking in een opdracht. Waarschijnlijk wordt er bij de 2e fase van PO2 (na FVS) pas dieper ingegaan op de standaard vragen als 'Waarom KLU' etc.
 
Het laatste hoorde ik onlangs ook, kan iemand dit bevestigen?

Ja, heb vandaag mijn PO2 assessment gehad en krijg binnenkort te horen wanneer ik mijn interview heb. bullshit, van mij mocht dit wel op 1 dag blijven...

Als je vanaf de GVSS PO2 assessment hebt, dan doe je daarna VFS en daarna dan het interview. Vorig jaar ging de VFS weer voor PO2 en nu hebben ze het weer terug gedraait.
dus nu: PO1->GVSS->PO2 assessment -> VFS -> PO2 interview -> SOL ...
 
Back
Top