Vraagje GVSS

FlyingDutchman

New member
Beste airworkers,

Binnenkort heb ik mijn GVSS bij de luchtmacht. Alleen zit ik nog met wat vraagjes. Van sommige mensen hoor ik namelijk dat jij tijdens de GVSS geen scherm hebt waarmee je de neus van het vliegtuig kan zien. Met andere woorden je hebt alleen een scherm waar je instrumenten op staan. Klopt dit of heb je wel degelijk een scherm waar je vliegtuig op staat?
Op Airwork lees ik wel berichten hierover maar dit zijn vaak oudere berichten, en mogelijk is het inmiddels gewijzigd?

Dan nog een vraag wat betreft trimmen, ik weet dat de luchtmacht hoge eisen stelt aan trimmen tijdens de vlucht.

Ik denk dat ik het wel begrijp maar toch even voor de duidelijkheid:
In mijn optiek betekent trimmen dat je de kracht op je stuur weg haalt. Dus stel dat je met 7.5 pitch stijgt, dan moet je dus als je niet trimt je stuur heel de tijd naar je toe trekken. Maar als je trimt ( en je doet het goed)kun je na het trimmen je stuur eigenlijk loslaten (weet dat dat niet mag) en dan blijf je toch die 7.5 Pitch vliegen.

Correct my if i'm wrong:)

Ik hoop dat jullie mijn vraagjes kunnen beantwoorden.

Groeten
Dennis
 
Als jij goed trimt, hoef je in principe het stuur niet vast te houden(Maarja, dat zeg ik) Je moet sowieso een hand aan het stuur houden.
 
Back
Top