Voorbereiding

Bjorn1984

New member
Mensen,

Ik begin in juli mijn opleiding voor mijn atpl license.

Ik zit nu thuis, en doe niet zo veel eigenlijk, ik zou het heel leuk vinden om alvast wat boeken te kopen en alvast te beginnen om al een heel klein beetje een voorsprong te hebben.

Nu vraag ik me af of jullie mij misschien kunnen helpen aan titels/isbn nummers van boeken en waar ik die eventueel zou kunnen kopen. Dan kan ik mijn tijd nog nuttig besteden tot ik begin.

Groetjes,

Bjorn (b.v.d)
 
Geniet nog maar van je vrije tijd. Een vliegopleiding is hard werken. Veel vrije tijd heb je straks niet meer.

Veel succes.
 
Kijk, dat is de juiste instelling..!

Je zou alvast kunnen beginnen aan Deel 1 van de Trevor Thom serie. Deel 1 is "Flying Training", erg praktisch handboek wat we bij Martinair Vliegschool als theoretische aanvulling naast het vliegen kregen...
Mijn boek heeft ISBN nr. 1-85310-925-8, maar dit boek is al minstens 4 jaar oud....misschien is er inmiddels wel een nieuwe.

Succes.

Gr. Slim
 
Dank je, ik zal zeker gaan zoeken op deze titel/isbn nummer.

Hopelijk komen er nog meer reacties.

En Robbie, vrije tijd is leuk, maar niet als je hem beter kan besteden ;)
 
Zo dacht ik er ook over vlak voordat ik met m'n opleiding begon. Toch denk ik (tegen beter weten in) dat je beter indeed nog even lekker kunt genieten van je vrije tijd!

Maargoed, mocht je net zo eigenwijs zijn als ondergetekende destijds, kun je ook alvast een paar ATPL boeken bestellen, en gewoon beginnen met lezen, dat heb ik ook gedaan destijds... (bestel ze alvast via je school?)

MVG,

FD
 
Yo,

Ik heb een tijdje geleden al mijn POH boeken en wat B1 boeken ingescant in PDF formaat en op cd gezet. Als je wilt kan ik het na je mailen .. ben nog bezig met de rest van die boeken....

Hmm.. emailen lijk me niet echt handig.. ze zijn erg groot in formaat...

PM me maar

G.
 
Flink eigenwijs zijn Bjorn. Daar kom je ermee in de wereld. Geniet ervan man, het word heel hard werken straks.
 
Robby,

Waarom maak jij je zo druk als iemand z'n vrije tijd anders wil besteden dan jij dat zou doen?

Je zegt zelf dat het dadelijk enorm druk zal worden, dan lijkt mij het juist een voordeel als je al wat kennis in huis hebt. Dat is iets anders dan een paar uur per dag intensief leren. Als je de krant leest gaat dat toch ook niet ten koste van je vrije tijd en toch steek je er iets van op.


Bjorn, het is erg goed dat je de motivatie hebt om nu al te willen beginnen. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je vliegschool en vragen welke boeken ze gebruiken en of je die misschien al kan bestellen.
 
Ik zal het anders formuleren.

Waarom vind jij iemand eigenwijs als hij een andere mening heeft dan jij? Dan ben jij evengoed eigenwijs.

Een opmerking als: 'daar kom je ermee in de wereld' slaat natuurlijk helemaal nergens op. Jij bent natuurlijk al erg ver gekomen in de wereld. Dat komt natuurlijk doordat je je vrije tijd anders indeelt.....:confused:
 
Hey Bjorn,

Ook een leuk boek om mee te beginnen is Mosbach; Theorie voor privevliegers.
Het isbn nummer is me even ontgaan.
Waar je ook eens langs kunt gaan is de luchtvaart hobbyshop op schiphol of neem alvast even een kijkje op www.lhshop.nl

Alvast veel succes met je opleiding.

PH-DON
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik ben de boeken aan het overwegen, en zal er volgende week 1 bestellen...En Alexander, bedankt dat je het voor me opneemt ;)
 
Beste Alexander ik geef geen mening ik geef advies. Daar zit een verschil tussen. Maak je niet druk man. Bjorn ga lekker van je laatste vakantie genieten.
 
Misschien ben ik naief... het is toch veel leuker om lekker bezig te zijn met je vliegopleiding? Wat maakt een vakantie meer of minder dan nog uit?

Het boek van Mosbach is inderdaad een mooie inleiding.
Wel een beetje duur (wen er maar vast aan ;))
 
Back
Top