Voorbereiding op simulator

Is dit niet jezelf een beetje voor de gek houden? Je hoeft echt niet een ace pilot te zijn tijdens de GVSS. Het gaat erom wat voor progressie jij boekt tijdens die sessies, m.a.w. kijken hoe snel jij dingen op pikt en vooruitgang boekt. Op die manier is te zien of jij gevoel hebt met het leren vliegen.
Als je "stiekem een beetje voor gaat oefenen op de sim" hou je volgens mij jezelf compleet voor de gek.
 
Ik zou eigenlijk alleen zo'n 'touch and feel' doen als je wat onzeker bent!
Naar mijn mening (en ervaring uit de groep), belooft het oefenen niet op een positief resultaat, het kan zelfs een negatieve invloed hebben.
Als je het voor die 'feeling' gaat doen, dat kan ook in de kennismakingsvlucht! De test is er niet voor niets op gericht, op dat je het zonder oefenen kan doen. In het begin lijkt het heel wat en echt onmogelijk, de tweede vlucht gaat al een stuk beter.

Het ligt dus meer aan jezelf. Oefenen zegt niets, kost geld en moeite, maar kan je wel weer zekerder maken! Aan jou de keus. :D

EDIT: Ik denk ook dat het oefenen je een ander beeld geeft, omdat de sfeer anders is. De sfeer tijdens de grading is uiteraard veel gespanner, formeler en strenger! Ik heb dan weer geen ervaring met oefenen, maar kan weer wél zeggen, dat het zonder oefenen goed te doen is (al blijft het een heel moeilijke, slopende week!).
 
Is dit niet jezelf een beetje voor de gek houden? Je hoeft echt niet een ace pilot te zijn tijdens de GVSS. Het gaat erom wat voor progressie jij boekt tijdens die sessies, m.a.w. kijken hoe snel jij dingen op pikt en vooruitgang boekt. Op die manier is te zien of jij gevoel hebt met het leren vliegen.
Als je "stiekem een beetje voor gaat oefenen op de sim" hou je volgens mij jezelf compleet voor de gek.


Tuurlijk is het jezelf niet voor de gek houden en het ook niet stiekem. (maar ik zou het niet toegeven ;) )

Als jij denkt beter de gvss te kunnen doen door voor te bereiden zou ik het zeker doen, zolang je maar op een zo goed mogelijke manier de adviezen die ze je daar geven toepast.
De KLS blijft ook gewoon een commercieel bedrijf als jij constant boven gemm. vliegt zullen ze je echt niet aan de kant zetten.
Ik kan het je zeker aanraden om eens een uurtje training te nemen zodat je je in ieder geval comfortabel die sim in gaat!

Met alle check's die ik in het verleden heb moeten afleggen heb ik de ervaring dat het ook zeker helpt om de spanning van zoiets af te halen!
 
Last edited:
Grading wel of niet

Grading wel of niet

Alhoewel de meningen hierover nogal uiteenlopen kan ik melden uit ervaring dat het wel degelijk helpt. Een instructeur van mij had recentelijk iemand met turboprop ervaring die op moest voor een grading bij een engelse club op de 757. Hij heeft met hem in 1 uur tijd op de full flight 767 van de KLM de oefeningen gedaan die werden vereist op de grading ook op het vliegveld dat was opgegeven.
Weliswaar was hij na afloop 1000 euro lichter, maar na de officiele grading bij de luchtvaartmaatschappij wel een baan rijker!
Zonder grading had hij het niet gered! Je kunt je aanmelden bij www punt aerotaxi punt nl.
 
Dan heb je kennelijk het topic niet goed gelezen. Dit gaat over de initiele keuring waarin ze gaan kijken in hoeverre jij progressie boekt. Dus niet wat betreft gradings bij maatschappijen.

Je kunt je aanmelden bij www punt aerotaxi punt nl.

Leg nou eens uit waar die reclame goed voor is??
 
@Aerotaxi: dat zijn andere soort gradings. Daar maakt het hen bijna niets uit of jij progressie maakt, ze willen gewoon zien of je goed bent!
Bij een vliegschool willen ze dus zien of je goed bent voor de OPLEIDING, dus of je goed bent én genoeg progressie maakt. De test is er niet voor niets zo voor gemaakt, dat je het zonder ervaring kan doen.
No way dat je dat kan vergelijken met een grading voor een maatschappij!
 
voorbereiding simulator

voorbereiding simulator

denk dat vliegen op een B737 in dit stadium weinig zin heeft. Heb wel gehoord van veel KLS'ers en KLU'ers dat de voorbereiding bij FST op Schiphol heel goed bevalt en dat iedereen daar profijt van heeft gehad.
 
Heej allemaal,

Ik heb even advies nodig hoor,
want ik heb binnekort gvss, nu heb ik al 1 keertje in een simulator gevlogen,.... 20 minuutjes op een opendag op seppe, nu kan ik me voorstellen dat dat ook niet de optimale voorbereiding is voor de gvss.... dus mijn vraag is dus ...lijkt het jullie verstandig om toch nog even een uurtje ergens een simulator te huren?

Ik zelf denk dat het geen kwaad kan. Maar volgnede 'dilemma' :angel:
want ... in bruge kan ik voor 70 euro 1 uurtje simulator huren incl instructeur
het is een b 737 simulator!!! full flight!!! (dat ie mee beweegt) ....
http://www.brugesaircollege.be/

nu zou ik ook een uurtje kunnen huren op een frasca 141 (dacht ik, iig de zelfde sim. als waar je tijden de gvss op vliegt) voor 100 euro....ook incl instructeur bij FST .... www.flightsimulator.nl

Het is voor mij beide even ver rijden. Mij zelf lijkt een full flight b 737 simulator natuurlijk veel leuker (zelfs 30 euro goedkoper), maar is dat wel zo zinvol , is het niet slimmer om n uurjte te doen op de frrasca ?Graag hoor ik jullie mening hierover (en/of ervaringen)
Hopend op een proffesioneel advies:angel: :p:
groetjes
PG
advies voor een KLS grading, vergeet de B737 en concentreer je op de Frasca-141
 
Gebruik het plaatje van de cockpit in 'het blauwe boekje' voor je cross-checks!
Cross-checks zijn erg belangrijk. Let er tijdens de test zelf dan dus ook op, dat je je eraan houdt. Als bijvoorbeeld je koers afwijkt, moet je ook op je hoogte letten (dit kan nog wel eens moeilijk zijn).
 
@Gek op vliegen: je hoeft niet achter elkaar meerdere berichten te plaatsen als je nog aanvullingen kwijt wilt. Er zit in je bericht een "edit" knop waarmee je je bericht na plaatsing nog kunt bewerken.
 
FST

FST

Heren,

Ik ben ook bij FST geweest en bij IST in alphen a/d rijn en ik kan je zeggen dat IST dan veruit de beste is!

www.istflighttraining.nl

Kijk maar eens op de site, de eigenaar weet precies hoe het werkt met gradings!

Doe er je voordeel mee als je wil.

Groeten

André
 
Back
Top