Voorbereiden fase 1 KLMFA

jarno06

New member
Beste leden, momenteel ben ik druk bezig met voorbereiden op fase 1 van de KLM Flight Academy voordat ik mij aanmeld. Dit forum heeft me al verschillende tips en handige websites gegeven, maar wat is het beste om te doen als voorbereiding op fase 1? Welke capaciteiten moet je goed beheersen, maar ook welke websites zijn handig en accuraat om mee voor te bereiden. Alvast bedankt!

Vriendelijke groet.
 
In fase 1 worden cijfermatige capaciteiten, verbale capaciteiten, abstract redeneren, ruimtelijk inzicht, technisch inzicht, planmatig werken en een sensomotorische test afgenomen. Er zijn veel aanbieders te vinden die hier oefentoetsen voor aanbieden die erg overeen kunnen komen met de selectie.
 
In fase 1 worden cijfermatige capaciteiten, verbale capaciteiten, abstract redeneren, ruimtelijk inzicht, technisch inzicht, planmatig werken en een sensomotorische test afgenomen. Er zijn veel aanbieders te vinden die hier oefentoetsen voor aanbieden die erg overeen kunnen komen met de selectie.
Beste pilot157 bedankt voor je reactie, weet jij toevallig ook als de aanbieder hellotest overeen komt met de selectie? ik heb online gelezen dat hellotest afwijkt van de selectie.

alvast bedankt,
 
Het schiet natuurlijk een beetje hun doel voorbij als je alles precies hetzelfde van te voren kan oefenen.
Voorbereiden op technieken ja, alles proberen uit je hoofd te leren…nee.
Als je zwakke punten hebt zal je uiteindelijk ergens tijdens het traject door het ijs gaan.
 
Ik ben op dit moment ook bezig met de voorbereiding op de selectie van de KLM Flight Academy. Weet iemand misschien hoe het onderdeel ruimtelijk inzicht wordt getoetst?
 
Ik ben op dit moment ook bezig met de voorbereiding op de selectie van de KLM Flight Academy. Weet iemand misschien hoe het onderdeel ruimtelijk inzicht wordt getoetst?

@KLMath
Doormiddel van plaatjes waarbij dan een vraag gesteld wordt over het plaatje. Bijvoorbeeld een technische tekening met allerlei radertjes waar dan de vraag is of het geheel werkt of niet (draait het met elkaar mee of tegen elkaar in). Je kunt dit overigens goed oefenen op allerlei websites. Ik zelf heb hiervoor https://www.pilotenselectietraining.nl/ gebruikt.
 
Back
Top